null Archiwum Warszawskiego Detalu

Archiwum Warszawskiego Detalu to obiekty pozyskane podczas remontów w nieruchomościach należących do miasta. Do naszych zbiorów będziemy również przyjmować przedmioty (zabytkowe posadzki, płytki, kafle, klamki, okładziny, fragmenty mozaik czy dachówki) przekazane przez warszawiaków. 

Zapraszamy do przekazywania obiektów wraz z opisem ich historii i pochodzenia. Bardzo przydatne będą także zdjęcia wykonane przed demontażem detali, w ich pierwotnym miejscu. Aby te zabytki mogły być wykorzystane do celów badawczych, ekspozycyjnych i edukacyjnych ważne jest zachowanie o nich jak najwięcej informacji. 

Apelujemy, aby nie wyrzucać zabytkowych kafli, ale przekazać je do miejskich zbiorów. Zostaną skatalogowane i opisane, a w przyszłości staną się nośnikiem pamięci o dawnym wyposażeniu warszawskich kamienic.

Zbiory gromadzone w Archiwum można obejrzeć na stronie internetowej (otwiera nowe okno).

Jak przekazać zabytkowy detal?

  1. Wystarczy zgłosić chęć przekazania obiektów do zbiorów Archiwum Warszawskiego Detalu, pisząc na adres mailowy archiwum.detalu@um.warszawa.pl.

  2. Następnie wypełnić oświadczenie oraz kartę obiektu (w plikach do pobrania), a także klauzulę RODO.

W odpowiedzi na zgłoszenie pracownicy Archiwum wyślą wiadomość, dotyczącą możliwości przekazania zabytku. 

Biuro Stołecznego Konserwatora Zabytków

Nie znalazłeś informacji?