- Baza wiedzy
-
/
Podatki i opłaty
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- Transport i drogownictwo
- / Sprawy finansowe
Sprawy finansowe
null Bezgotówkowe płatności na Platformie E-COM STP
W celu ułatwienia załatwiania spraw w urzędzie m.st. Warszawy została wprowadzona nowa funkcjonalność, która pozwoli na bezgotówkowe płatności na rzecz miasta za pomocą Platformy E-COM STP. Platforma służy do realizacji internetowych płatności za wszystkie czynności urzędowe, bez żadnych prowizji i w sposób zapewniający pełne bezpieczeństwo.
Płatności za pomocą Platformy E-COM można dokonywać we wszystkich urzędach dzielnic oraz w Biurze Administracji i Spraw Obywatelskich.
Jak dokonać płatności?
Z platformy można skorzystać wpisując adres strony internetowej lub skanując kod QR umieszczony na stanowisku obsługi w danym urzędzie. Dzięki temu płatności można dokonać przed wizytą w urzędzie lub za pomocą urządzeń mobilnych bezpośrednio przy stanowisku obsługi. Nie trzeba korzystać w tym celu ze stanowisk obsługi kasowej.
Po wybraniu odpowiedniego przycisku zostaną Państwo skierowani do modułu opłat ze schematem skonfigurowanym dla danego urzędu dzielnicy.
Moduł opłat jest odzwierciedleniem, istniejącego w opłatomatach, schematu rachunków do dokonywania zdefiniowanych opłat na rzecz miasta.
Możemy skorzystać z trzech wersji językowych: polskiej, angielskiej i ukraińskiej.
Osoba dokonująca płatności wybiera język, opłatę i przypisany do niej rachunek oraz wprowadza dane osobowe pozwalające na identyfikację płacącego oraz dane karty. Następnie realizuje płatność i otrzymuje potwierdzenie na wskazany adres e-mail.
Co zyskasz dzięki Platformie E-COM STP?
-
Możesz dokonać płatności za pomocą własnego urządzenia, np. komputera, smartfonu czy tableta;
-
Dokonasz opłat:
-
komunikacyjnych (rejestracja pojazdu, opłaty za prawa jazdy),
-
publicznoprawnych (podatki lokalne i opłaty skarbowe),
-
komunalnych,
-
geodezyjnych,
-
innych opłat uzgodnionych z m.st Warszawa z zapewnieniem ich jednoznacznej identyfikacji;
-
Dokonasz bezpłatnej i bezpiecznej płatności kartami płatniczymi Visa/Mastercard, Google Pay, Apple Pay;
-
Otrzymasz potwierdzenie wniesienia opłaty w formie wiadomości e-mail, zawierającej kod QR przyspieszający weryfikację płatności przy stanowisku obsługi.
Rozwiązanie to poprawi jakość i skróci czas obsługi mieszkańców. Pozwoli także na kompleksowe załatwienie przy stanowisku obsługi klienta takich usług jak m.in. rejestracja pojazdów i wydawania uprawnień.