null Dopisanie współwłaściciela do pojazdu

Nowe tablice rejestracyjne na Mazowszu
W województwie mazowieckim kończą się tablice rejestracyjne z wyróżnikiem „W” (np. WX 12345). Do czasu wyczerpania się puli takich tablic, nadal będziemy rejestrować auta na numery, które rozpoczynają się od literki „W”.
Minister Infrastruktury przydzielił nam nowy wyróżnik „A” (np. AX 12345). Od stycznia 2023 r. będziemy wydawali nowe tablice rejestracyjne, rozpoczynające się od literki „A” dla pojazdów, które mają zmniejszone tablice rejestracyjne. 
[§] Podstawa prawna: par. 27 ust. 3 oraz par. 31 ust. 3  Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracja pojazdów (Dz.U. z 2022 r. poz. 1847).

Krok po kroku

  1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek oraz zgodę1. Formularze dostępne są również w urzędzie.
  2. Do wniosku dołącz wymagane dokumenty w oryginale.
  3. Zabierz ze sobą dokument tożsamości.
  4. Udaj się do urzędu dzielnicy właściwego ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu. W przypadku zmiany miejsca zamieszkania (siedziby) osoby widniejącej w dowodzie rejestracyjnym w pozycji ” właściciel” należy udać się do urzędu właściwego ze względu na miejsce zamieszkania (siedziby), złóż wniosek wraz z załącznikami oraz stosowną opłatą.
  5. Możesz zarezerwować wizytę w urzędzie poprzez System rezerwacji wizyt m.st. Warszawy (kliknij w link rezerwacje.um.warszawa.pl). Pamiętaj, że zarezerwowanie jednego terminu wizyty upoważnia Cię do załatwienia tylko jednej sprawy.
  6. Jeżeli pojazd stanowi współwłasność, wymagamy obecności wszystkich współwłaścicieli lub musisz mieć udzielone przez nich pełnomocnictwa (wzór upoważnienia).  
  7. Odbierz decyzję zmieniającą w zakresie współwłasności pojazdu wraz z dowodem rejestracyjnym ze zmianą dotyczącą współwłaściciela/współwłasności pojazdu określoną w rubryce „Adnotacje urzędowe”.
  8. Zaktualizuj ubezpieczenie OC pojazdu.

Pod tym linkiem możesz sprawdzić jakie, w świetle przepisów RODO, masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie.

..........................................

Jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych kontaktowych.

Wymagane dokumenty

  1.  
  2. Wniosek właściciela o rejestrację pojazdu oraz zgodę, jeżeli zostanie wyrażona.
  3. Dowód własności pojazdu. Dowodem własności jest w szczególności jeden z następujących dokumentów: faktura VAT potwierdzająca nabycie pojazdu, umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, umowa dożywocia, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności, umowa przewłaszczenia np. banku, pierwotna umowa przewłaszczenia wraz z oświadczeniem o zwrotnym przeniesieniu prawa własności i oświadczeniem o całkowitej spłacie zadłużenia.
  4. Dowód rejestracyjny pojazdu z aktualnym terminem badania technicznego.
  5. Dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (wzór pełnomocnictwa).
  6. W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba fizyczna wymagany jest dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).
  7. W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba prawna wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (do wglądu). Sprawy związane z rejestracją pojazdu w imieniu osoby prawnej mogą załatwić wyłącznie osoby do tego upoważnione.
  8. W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest cudzoziemiec przebywający na terenie RP, firma zagraniczna lub zagraniczne: ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi wymagane są:

  9. dokument tożsamości cudzoziemca, tj.: paszport oraz jeden z wymienionych niżej dokumentów wraz z potwierdzeniem czasowego zameldowania cudzoziemca:
    1. wiza Schengen lub wiza krajowa,
    2. karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na pobyt czasowy,
    3. zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej,
    4. karta pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej,
    5. dokument potwierdzający prawo stałego pobytu obywatela Unii Europejskiej,
    6. karta stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej,
    7. karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, nadanie statusu uchodźcy, udzielenie ochrony uzupełniającej lub zgoda na pobyt tolerowany.
  10. zaświadczenie o dokonaniu wpisu do ewidencji przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych wydane przez Ministra Gospodarki lub aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego dla oddziału zagranicznego przedsiębiorcy (do wglądu) – firma zagraniczna. Ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi – umowy międzynarodowe, zaświadczenia z ambasad, akredytacje (do wglądu).

Opłaty

  1. 17 zł  opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
  2. 10 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji zmieniającej.
  3. Zapłaty opłaty skarbowej za udzielone pełnomocnictwo można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy (kliknij w link „rachunek bankowy”) lub w dowolnej kasie Urzędu m.st. Warszawy.
  4. Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Miejsce złożenia i odbioru

  1. Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy
  2. Biuro Administracji i Spraw Obywatelskich - cudzoziemcy, firmy zagraniczne, osoby fizyczne, podmioty prawne właściwe dla Dzielnicy Śródmieście

Możesz zarezerwować wizytę w urzędzie.

Jednostka odpowiedzialna

Termin odpowiedzi

  1. Niezwłocznie – sprawy nie wymagające zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień.
  2. Do 1 miesiąca – sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego.
  3. Do 2 miesięcy – sprawy szczególnie skomplikowane.

Tryb odwoławczy

Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Uwagi

  1. Organy właściwe w sprawach rejestracji pojazdów są obowiązane do przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (nieokazanie ważnej polisy OC nie wpływa na pozytywne załatwienie sprawy, skutkuje natomiast powiadomieniem Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego o nieprzedłożeniu dokumentu).

Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.

Podstawa prawna

Nie znalazłeś informacji?