- Baza wiedzy
-
/
Sprawy obywatelskie
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- Transport i drogownictwo
- / Wydawanie zaświadczeń i udostępnienie danych z rejestrów
Wydawanie zaświadczeń i udostępnienie danych z rejestrów
null Wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców m.st. Warszawy
AO/01/06/K
|
Zaktualizowano: 2024-10-04 11:12
|
|
|
|
Krok po kroku
- Złóż wniosek w Delegaturze Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w dowolnej dzielnicy na terenie m.st. Warszawy.
- Możesz zarezerwować wizytę w urzędzie poprzez System rezerwacji wizyt m.st. Warszawy (kliknij w link rezerwacje.um.warszawa.pl).
- Wniosek wraz z uzasadnieniem powinien zawierać:
- dane osoby składającej wniosek,
- informacje o rodzaju zaświadczenia i rodzaj żądanych danych.
- Do wniosku dołącz:
- potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia,
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (w oryginale, do wglądu – w przypadku uzyskiwania informacji o ilości osób zameldowanych w lokalu lub braku zameldowania osób w lokalu),
- pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
- Odbierz zaświadczenie.
- Wniosek możesz złożyć również przez platformę ePUAP.
Wymagane dokumenty
- Dowód osobisty, a w przypadku jego braku – inny dokument tożsamości.
- Wniosek o wydanie zaświadczenia.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
- W przypadku uzyskiwania informacji o ilości osób/osobach zameldowanych w lokalu lub braku zameldowania osób w lokalu – tytuł prawny do lokalu – w oryginale, do wglądu.
Opłaty
- 17 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia.
- 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
- Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy: Urząd m.st. Warszawy, Centrum Obsługi Podatnika, nr: 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070 lub bezpośrednio w kasie urzędu dzielnicy.
- Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Miejsce złożenia i odbioru
Termin odpowiedzi
Do 7 dni.
Tryb odwoławczy
Do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.
Uwagi
- Wniosek składa się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
- Wniosek można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
- Zaświadczenie może być odebrane osobiście, pocztą lub elektronicznie przez ePUAP. Zaświadczenie otrzymane przez ePUAP może być wykorzystane tylko elektronicznie. Wydruk zaświadczenia nie stanowi dokumentu urzędowego.
- Dane osoby zmarłej niezbędne do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia uzyskuje się bezpłatnie po złożeniu wniosku o udostępnienie danych (patrz: karta informacyjna „Udostępnianie danych z rejestru mieszkańców, rejestru PESEL” lub "Udostępnienie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych").
Udostępnienie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych.
Podstawa prawna
Słowa kluczowe:
zaświadczenie o zameldowaniu
zaświadczenie o wymeldowaniu
zaświadczenie o meldunku
potwierdzenie zameldowania
potwierdzenie wymeldowania