Przyłącza wodociągowe i kanalizacyjne
null Budowa oraz przebudowa przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych - KROK 1 - informacja techniczna
Krok po kroku
Jeśli zainteresowany posiada prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, może przejść bezpośrednio do Kroku 2 - Warunki techniczne. |
Klient, który chce dowiedzieć się czy dana nieruchomość znajduje się w zasięgu miejskiej sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej lub chce otrzymać decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu powinien wystąpić z Wnioskiem na opracowanie informacji technicznych.
1. Złożenie wniosku na opracowanie informacji technicznej.
Wniosek wraz z załącznikami należy przekazać do Spółki. W momencie złożenia wniosku zainteresowany otrzyma potwierdzenie z numerem sprawy.
Jeśli o informację techniczną występuje: osoba prawna, spółka osobowa, spółka cywilna lub wspólnota mieszkaniowa, wniosek powinien być podpisany przez osoby upoważnione przez Wnioskodawcę do reprezentowania, według właściwych rejestrów, ewidencji lub na podstawie pisemnego upoważnienia. W przypadku gdy o wstępną informację techniczną w imieniu inwestora występuje biuro projektowe, dodatkowo wymagane jest upoważnienie od inwestora, które upoważnia biuro do występowania w jego imieniu. Dokument ten, w przypadku gdy inwestorem jest: osoba prawna, spółka osobowa, spółka cywilna lub wspólnota mieszkaniowa również powinien być podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania według właściwych rejestrów, ewidencji lub na podstawie pisemnego upoważnienia.
2. Opracowanie informacji technicznej.
W przypadku budynku mieszkalnego jednorodzinnego (w tym znajdującego się w zabudowie zagrodowej) informację techniczną opracujemy w ciągu 21 dni od daty wpłynięcia zlecenia do MPWiK oraz w ciągu 45 dni w pozostałych przypadkach.
Odpowiedź będzie:
- do odbioru osobistego w Dziale Obsługi Klienta (o możliwości odbioru zostaniesz powiadomiony za pośrednictwem SMS, e-mailem lub w formie pisemnej);
- wysłana pocztą elektroniczną na wskazany adres e-mail;
- wysłana w formie pisemnej za pośrednictwem Poczty Polski S.A. na wskazany adres korespondencyjny;
- do odbioru zgodnie z informacją wskazaną we wniosku lub eWniosku (dostarczonym za pośrednictwem geoportalu „Bliżej Mieszkańca”).
3. Odbiór informacji technicznej.
W przypadku odbioru osobistego przyjdź do Działu Obsługi Klienta i okaż:
- kopię wniosku wraz z numerem sprawy;
- wiadomość SMS z informacją o numerze sprawy;
- dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość Zleceniodawcy - w przypadku, gdy Zleceniodawcą jest osoba fizyczna;
- pisemne upoważnienie oraz dokument ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość osoby upoważnionej.
2. projekt zagospodarowania terenu - dla projektowanych inwestycji oraz rozbudowy istniejących obiektów;\
3. upoważnienie do reprezentowania inwestora.
Wymagane dokumenty i załączniki
Wniosek na opracowanie informacji technicznej wraz z załącznikami:
1. Kopia aktualnej mapy zasadniczej w skali 1:500 (lub 1:1000 w przypadku braku w zasobach Składnicy Map podkładów geodezyjnych w skali 1:500) z zaznaczeniem obrysu nieruchomości, której dotyczy zlecenie:
-
Składnica Map w Warszawie przy ul. Sandomierskiej 12 - dot. Warszawy;
-
Składnica Map - Starostwo Powiatowe w Pruszkowie przy ul. Drzymały 30 - dot. Pruszkowa, Piastowa, gminy Michałowice;
-
Składnica Map - Starostwo Powiatowe w Legionowie przy ul. Gen. Sikorskiego 11 - dot. Wieliszewa, Serocka, Nieporętu;
2. Projekt zagospodarowania terenu - dla projektowanych inwestycji oraz rozbudowy istniejących obiektów;
3. Upoważnienie do reprezentowania Inwestora.
Opłaty
Opracowanie informacji technicznej jest usługą nieodpłatną.
Miejsce złożenia i odbioru
-
osobiście
Dział Obsługi Klienta w Warszawie,
pl. Starynkiewicza 5 pon. - pt. w godz. 7.00 - 15.00
lub
ul. Zaruskiego 4
pon. w godz. 7.00 - 17:00; wt. - pt. w godz. 7.00 - 16.00
-
elektronicznie
geoportal "Bliżej Mieszkańca"
-
listownie lub za pośrednictwem kuriera na adres:
MPWiK w m.st. Warszawie S.A.
pl. Starynkiewicza 5
02-015 Warszawa
lub
ul. Zaruskiego 4, 00-468 Warszawa
Jednostka odpowiedzialna
Pion Rozwoju
Termin odpowiedzi
- 21 dni kalendarzowych od daty wpłynięcia wniosku wraz ze wszystkimi załącznikami w przypadku budynku jednorodzinnego (w tym znajdującego się w zabudowie zagrodowej);
- 45 dni kalendarzowych od daty wpłynięcia wniosku wraz ze wszystkimi załącznikami w pozostałych przypadkach.
Tryb odwoławczy
Brak
Uwagi
-
Warunki wstępne stanowią podstawę do uzyskania decyzji o warunkach zagospodarowania terenu.
-
Warunki techniczne są ważne 2 lata od daty wydania.
-
Odpowiedź można odebrać osobiście w Dziale Obsługi Klienta lub jest wysłana pocztą na wskazany adres do korespondecji. O możliwości odbioru Klient jest powiadomiony za pośrednictwem SMS, e-mailem lub w formie pisemnej (w przypadku zaznaczenia na zleceniu opcji odbiór osobisty). W przypadku składania wniosku za pośrednictwem geoportalu Bliżej Mieszkańca zgodnie z informacją wskazaną we wniosku (osobiście, pocztą, elektronicznie).
Podstawa prawna
-
Uchwała Nr XV/375/2019 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 4 lipca 2019 roku w sprawie uchwalenia regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie m.st. Warszawy. gmin: Michałowice, Nieporęt, Raszyn, Serock, Wieliszew oraz miast Piastów i Pruszków (Dz. Urz. Woj. Maz. z 2019 r. poz. 9019)
-
Ustawa z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2024 r. poz. 757)
-
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)