- Baza wiedzy
-
/
Transport i drogownictwo
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- / Warszawska Karta Miejska
Warszawska Karta Miejska
null Duplikat Spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej (SWKM)
WKM/01/02/K
|
Zaktualizowano: 2024-06-25 16:11
|
|
|
|
Krok po kroku
I. PRZEZ INTERNET
- Załatw sprawę za pośrednictwem portalu e-POP ZTM Warszawa (wtp.waw.pl).
II. W URZĘDZIE
- W przypadku zniszczenia lub utraty (np. kradzież, zagubienie) należy złożyć wniosek o wydanie kolejnej Spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej. Procedura wygląda tak samo jak w przypadku pierwszej SWKM.
- Jeżeli na karcie znajdował się ważny bilet, zgłoś się do Punktu Obsługi Pasażerów ZTM z dokumentem tożsamości w celu zablokowania karty.
- Następnie, wyrób nową SWKM, na którą zostanie dokonane przekodowanie niewykorzystanej części biletu. W przypadku, gdy w systemie brak jest informacji o dokonanym zakupie biletu (około 3 dni od dokonanego zakupu biletu) musisz pisemnie zwrócić się do ZTM w celu skorzystania z przysługującego prawa.
Wymagane dokumenty
W Punkcie Obsługi Pasażerów (POP) ZTM:
- Dokument tożsamości (do wglądu). Jest to podstawą do wydania SWKM.
- Aktualne zdjęcie w formacie legitymacyjnym o wymiarach 3,5 x 4,5 cm (wyłącznie gdy wyrabiana jest SWKM). Fotografię potrzebną do karty możesz też zrobić telefonem w Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM lub możesz skorzystać ze zdjęcia zapisanego w telefonie. Zdjęcie zostanie usunięte z systemu po wydaniu karty.
W Wydziale Obsługi Mieszkańców (WOM):
- Wypełniony odpowiedni wniosek (wnioski są dostępne w WOM oraz poniżej w sekcji „Pliki do pobrania”).
Opłaty
- Bezpłatnie:
- w przypadku zmiany danych osobowych właściciela SWKM (wymagane jest okazanie poprzedniej SWKM);
- gdy karta uległa uszkodzeniu nie z winy pasażera;
- 14 zł – za wyrobienie duplikatu SWKM, jeśli poprzednia karta została uszkodzona z winy pasażera, zagubiona lub skradziona.
Miejsce złożenia i odbioru
- Punkt Obsługi Pasażerów ZTM.
- Portal e-POP ZTM Warszawa (wtp.waw.pl).
- Wydział Obsługi Mieszkańców w dzielnicy (Możesz zarezerwować wizytę w urzędzie).
W zależności od sposobu złożenia wniosku, SWKM można odebrać w jednym z Punktów Obsługi Pasażerów lub jest ona wysyłana na adres wskazany przez wnioskodawcę przy wykorzystaniu operatora Poczty Polskiej.
Jednostka odpowiedzialna
Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy
ul. Grochowska 316/320
03-839 Warszawa
Termin odpowiedzi
Do 30 dni.
Tryb odwoławczy
Brak.
Uwagi
- Jeżeli na poprzedniej karcie znajduje się ważny bilet, należy w pierwszej kolejności zgłosić zablokowanie karty w POP ZTM, a następnie wyrobić nową kartę i zgłosić się do Punktu Obsługi Pasażerów ZTM z wyrobioną kartą i drukiem zablokowania, w celu wgrania utraconego biletu.
- W przypadku gdy na poprzedniej SWKM był ważny e-hologram wgrywany w POP ZTM lub WOM, będzie on wgrany na nową kartę, zgodnie z datą ważności poprzedniego, po przedłożeniu odpowiedniego wniosku. Sprawdź jak wyrobić Kartę warszawianki/ Kartę warszawiaka lub Kartę młodej warszawianki/ Kartę młodego warszawiaka.
- Bilety roczne dla dzieci z rodzin z trójką dzieci w cenie 99 zł/szt. zakupić można tylko w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM.
- Dodatkowe informacje znajdziesz na stronie www.wtp.waw.pl
Podstawa prawna
- Uchwała Nr XLVII/1139/2017 Rady m.st. Warszawy z dnia 6 kwietnia 2017 r. w sprawie opłat za usługi przewozowe środkami lokalnego transportu zbiorowego w m.st. Warszawie.