- Baza wiedzy
-
/
Transport i drogownictwo
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- / Transport publiczny
- / Bilety
null Reklamacje od wezwania do zapłaty (Warszawski Transport Publiczny)
Zasady składania reklamacji
Reklamację może złożyć Pasażer, który nie zgadza się z treścią wezwania do zapłaty i może udowodnić, że w trakcie kontroli posiadał ważny dokument przewozu lub dokument poświadczający jego uprawnienie do przejazdów bezpłatnych lub ulgowych.
Wszystkie reklamacje powinny być składane w formie pisemnej nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia otrzymania wezwania do zapłaty.
Treść reklamacji
Reklamacja powinna zawierać:
-
datę sporządzenia reklamacji
-
imię i nazwisko oraz adres osoby składającej reklamację
-
numer wezwania do zapłaty lub numer sprawy
-
opis zdarzenia oraz okoliczności uzasadniających reklamację
-
roszczenie wraz z uzasadnieniem
-
wykaz załączonych dokumentów
-
podpis osoby składającej reklamację.
Do reklamacji powinny zostać dołączone również oryginały biletów lub dokumenty uprawniające do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów (ewentualnie poświadczone za zgodność z oryginałem kopie tych dokumentów).
Jeśli w imieniu Pasażera reklamację składa inna osoba, prosimy o dołączenie odpowiedniego pełnomocnictwa.
W przypadku reklamacji nie zawierających danych, o których mowa powyżej, Pasażer zostanie poproszony aby uzupełnił brakujące informacje w terminie 14 dni. Wówczas za datę wniesienia reklamacji przyjmuje się datę otrzymania uzupełnionej reklamacji.
Opłaty
Nie są wymagane żadne opłaty.
Miejsce złożenia i odbioru
- Drogą elektroniczną poprzez e-POP https://e-pop.wtp.waw.pl/
-
Wysyłając na adres:
Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy
Dział Windykacji
ul. Grochowska 316/320
03-839 Warszawa
Jednostka odpowiedzialna
Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy
ul. Grochowska 316/320
03-839 Warszawa
Termin odpowiedzi
Zarząd Transportu Miejskiego rozpatrzy prawidłowo złożoną reklamację w ciągu 30 dni od dnia jej wpłynięcia i udzieli pisemnej odpowiedzi.
W przypadku reklamacji nie zawierających danych, o których mowa powyżej, Pasażer zostanie poproszony aby uzupełnił brakujące informacje w terminie 14 dni. Wówczas za datę wniesienia reklamacji przyjmuje się datę otrzymania uzupełnionej reklamacji.
Tryb odwoławczy
Brak.
Uwagi
Bez rozpatrzenia pozostaną pisma, które:
- nie zawierają wystarczających danych pozwalających nam zidentyfikować osobę składającą reklamację
- zostaną złożone po upływie 3 miesięcy od dnia otrzymania wezwania do zapłaty
- w ciągu 14 dni od daty wezwania przez ZTM nie zostaną uzupełnione o braki formalne.