- Baza wiedzy
-
/
Transport i drogownictwo
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- / Transport publiczny
- / Bilety
null Odwołanie od wezwania do zapłaty (Warszawski Transport Publiczny)
Zasady składania reklamacji
Reklamację może złożyć Pasażer, który nie zgadza się z treścią wezwania do zapłaty i może udowodnić, że w trakcie kontroli posiadał ważny dokument przewozu lub dokument poświadczający jego uprawnienie do przejazdów bezpłatnych lub ulgowych.
Wszystkie reklamacje powinny być składane w formie pisemnej nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia otrzymania wezwania do zapłaty.
Treść reklamacji
1. Odwołanie powinno zawierać:
-
datę sporządzenia odwołania
-
imię i nazwisko oraz adres osoby składającej odwołanie
-
numer wezwania do zapłaty lub numer sprawy
-
opis zdarzenia oraz okoliczności uzasadniających odwołanie
-
roszczenie wraz z uzasadnieniem
-
wykaz załączonych dokumentów
-
podpis osoby składającej odwołanie.
2. Do reklamacji powinny zostać dołączone również oryginały biletów lub dokumenty uprawniające do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów (ewentualnie poświadczone za zgodność z oryginałem kopie tych dokumentów).
3. Należy dodać pełnomocnictwo, jeśli w imieniu pasażera odwołanie składa inna osoba.
Opłaty
Miejsce złożenia i odbioru
-
Drogą mailową na adres: windykacja@ztm.waw.pl
-
Punkty Obsługi Pasażerów ZTM
-
Odwołanie można wysłać na adres:
Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy
Dział Windykacji
ul. Grochowska 316/320
03-839 Warszawa
Jednostka odpowiedzialna
Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy
ul. Grochowska 316/320
03-839 Warszawa
Termin odpowiedzi
Właściwie złożone odwołanie Zarząd Transportu Miejskiego rozpatrzy w ciągu 30 dni od dnia jego wpłynięcia i udzieli pisemnej odpowiedzi.
W przypadku odwołań nie zawierających danych, o których mowa powyżej, pasażer zostanie poproszony, aby uzupełnił brakujące informacje w terminie 14 dni. Wówczas za datę wniesienia odwołania przyjmuje się datę otrzymania uzupełnionego odwołania.
Tryb odwoławczy
Uwagi
Bez rozpatrzenia pozostaną pisma, które:
-
nie zawierają wystarczających danych pozwalających zidentyfikować osobę składającą odwołanie
-
zostaną złożone po upływie 3 miesięcy od dnia otrzymania wezwania do zapłaty
-
w ciągu 14 dni od daty wezwania przez ZTM nie zostaną uzupełnione o braki formalne.