- Baza wiedzy
-
/
Społeczeństwo obywatelskie
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- Transport i drogownictwo
- / Wnioski i skargi
Wnioski i skargi
null Realizacja wniosków o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej
PS/08/01/K
|
Zaktualizowano: 2024-10-08 11:32
|
|
|
|
Krok po kroku
- Przygotuj wniosek. Pamiętaj o podaniu swojego imienia, nazwiska oraz adresu. Dla ułatwienia możesz skorzystać z formularza wniosku.
- Dołącz kopie dokumentów, które mogą pomóc w rozpatrzeniu wniosku.
- Złóż wniosek.
- Otrzymasz zawiadomienie o sposobie załatwienia wniosku.
Wymagane dokumenty
Wniosek o zapewnienie dostępności musi zawierać:
- dane kontaktowe Wnioskodawcy;
- wskazanie bariery architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej;
- wskazanie sposobu kontaktu z Wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewniania dostępności, jeżeli dotyczy.
Opłaty
Postępowanie nie podlega opłatom.
Miejsce złożenia i odbioru
- Wniosek o zapewnienie dostępności można złożyć:
- w punkcie kancelaryjnym w najbliższej siedzibie urzędu, w tym w Wydziale Obsługi Mieszkańców dla dzielnicy (możesz zarezerwować wizytę w urzędzie),
- za pomocą Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: dostepnosc@um.warszawa.pl
- za pośrednictwem faksu – 22 443 14 42 .
- Zawiadomienie o sposobie załatwienia wniosku jest doręczane przesyłką pocztową za pokwitowaniem na wskazany adres zamieszkania, o ile wnioskodawca nie wskaże innego sposobu.
Termin odpowiedzi
- Do 14 dni od dnia złożenia wniosku – zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku.
- Do 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku – jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie do 14 dni, powiadamia się wnioskodawcę o przyczynie opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności.
Tryb odwoławczy
Skargę na brak zapewnienia wnioskowanej dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej przez podmiot publiczny można złożyć do Prezesa Zarządu PFRON.
Uwagi
Jeśli wniosek nie zawiera danych kontaktowych wnioskodawcy – wniosek pozostawia się bez rozpoznania.