null Rozpatrywanie skarg obywateli

Krok po kroku

  1. Sporządź skargę, pamiętając o opatrzeniu jej swoim imieniem, nazwiskiem oraz adresem. Dla ułatwienia możesz skorzystać z formularza skargi.
  2. Dołącz kserokopie dokumentów, które mogę pomóc w rozpatrzeniu skargi.
  3. Złóż skargę.
  4. Otrzymasz zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi.

Pod tym linkiem możesz sprawdzić jakie, w świetle przepisów RODO, masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie.

Wymagane dokumenty

Skarga opatrzona imieniem, nazwiskiem oraz adresem skarżącego.

Opłaty

Skargi, w rozumieniu Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256) nie podlegają opłacie skarbowej.

Miejsce złożenia i odbioru

1. Skargi pisemne można złożyć:

  1. w punkcie kancelaryjnym w najbliższej siedzibie Urzędu, w tym w Wydziale Obsługi Mieszkańców dla dzielnicy,
  2. za pomocą Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej lub e-Doręczenia,
  3. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: skargi@um.warszawa.pl,
  4. za pośrednictwem faksu - 22 443 99 66.

2. Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi jest doręczane przesyłką pocztową za pokwitowaniem na wskazany adres zamieszkania.

3. Na pisemne żądanie Skarżącego zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi jest doręczane elektronicznie z użyciem bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) po uprzednim wskazaniu adresu skrytki na ePUAP.

[!] E-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Jeśli chcesz skorzystać z tego systemu, musisz złożyć wniosek o założenie adresu do doręczeń elektronicznych (ADE). Więcej o tym dowiesz się ze strony https://www.gov.pl/web/e-doreczenia.

Jednostka odpowiedzialna

Jednostką koordynującą rozpatrywanie skarg w Urzędzie m.st. Warszawy jest Wydział Skarg i Wniosków Biura Kontroli (ul. Niecała 2, 00-098 Warszawa, tel. 22 443 32 35, 22 443 32 36, fax: 22 443 99 66, e-mail: skargi@um.warszawa.pl).

Termin odpowiedzi

  1. Skargi są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
  2. Skargi posłów, senatorów i radnych, które wnieśli w swoim imieniu lub przekazali do załatwienia w imieniu innej osoby rozpatruje się w terminie do 14 dni.

Tryb odwoławczy

  1. Skargi są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
  2. Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę.

Uwagi

  1. W przypadku niewskazania przez Skarżącego imienia, nazwiska i adresu, skarga zostaje pozostawiona bez rozpoznania (zgodnie z treścią § 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. 2002 nr 5 poz. 46)).
  2. W przypadku niewskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, udzielający odpowiedzi może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego (zgodnie z treścią art. 239 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego - dział VIII.
  3. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi jeżeli działał w granicach prawem dozwolonym.
  4. Skargę można wnieść ustnie do protokołu w najbliższej siedzibie Urzędu m.st. Warszawy .
  5. W ramach Wydziału Skarg i Wniosków działa Punkt Informacji Skargowej (ul. Niecała 2,00-098 Warszawa, tel. 22 443 11 02, 22 443 10 95, fax: 22 443 99 66, e-mail: skargi@um.warszawa.pl), którego głównym zadaniem jest pomoc mieszkańcom poprzez udzielanie informacji w zakresie skarg kierowanych do Prezydenta m.st. Warszawy.

Podstawa prawna

Nie znalazłeś informacji?