- Baza wiedzy
-
/
Podatki i opłaty
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- Transport i drogownictwo
- / Podatki i opłaty lokalne
Podatki i opłaty lokalne
null Wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu bądź stwierdzające zaległość z tytułu podatków
[!]
Karta pobytu – zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach i opłatach lokalnych wydawane przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy nie mają zastosowania do postępowania o wydanie/wymianę karty pobytu. Wniosek o niezaleganiu w podatkach proszę składać do Urzędu Skarbowego, z którym Państwo się rozliczacie.
Krok po kroku
- Wypełnij wniosek dostępny na tej stronie, w sekcji "pliki do pobrania" i wydrukuj go. Druki dostępne są w formie nieedytowalnej (PDF) lub edytowalnej (docx).
- Podpisz wniosek lub daj do podpisu osobie uprawnionej do reprezentacji wnioskodawcy.
- Dołącz dowód zapłaty opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia (pokwitowanie z kasy w urzędzie lub potwierdzenie przelewu).
- W przypadku ustanowienia pełnomocnika do sprawy, który podpisuje się pod wnioskiem, dołącz pełnomocnictwo szczególne na wzorze PPS-1 wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty skarbowej za pełnomocnictwo.
- Możesz skontaktować się z nami mailowo, pisząc na adres: zaswiadczenia@um.warszawa.pl (nie można składać wniosków o wydanie zaświadczenia poprzez przesłanie ich na ten adres mailowy).
- Możesz zarezerwować wizytę w urzędzie poprzez System rezerwacji wizyt m.st. Warszawy (kliknij w link rezerwacje.um.warszawa.pl). Pamiętaj, że zarezerwowanie jednego terminu wizyty upoważnia Cię do załatwienia tylko jednej sprawy.
- Udaj się do dowolnego urzędu dzielnicy bądź do Biura Długu i Restrukturyzacji Wierzytelności albo złóż wniosek w kancelarii lub wyślij pocztą na adres korespondencyjny: Urząd m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa.
- Jeśli chcesz odebrać zaświadczenie osobiście, wskaż na wniosku konkretny urząd dzielnicy lub Centrum Obsługi Podatnika.
- Wniosek o wydanie zaświadczenia możesz także złożyć za pośrednictwem ePUAP lub logując się na portalu, wybierz pismo ogólne do podmiotu publicznego. W miejscu wyboru organu wpisz Urząd Miasta Stołecznego Warszawy. Sprawdź jak prawidłowo wybrać sprawę. Do wniosku należy dołączyć wypełnione i podpisane wnioski oraz potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej. [!] Pamiętaj, aby dodać adres skrzynki odbiorczej ePUAP we wniosku. Sprawdź jak założyć Profil Zaufany.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu z tytułu podatków – załącznik nr 1, wersja edytowalna wniosku – załącznik nr 2.
- Dowód dokonania opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia i/lub za pełnomocnictwo.
- Pełnomocnictwo do występowania o zaświadczenie w imieniu podmiotu, który wnioskuje o wydanie zaświadczenia na wzorze PPS-1 – załącznik nr 3.
- Upoważnienie do odbioru zaświadczenia (składane wraz z wnioskiem o wydanie zaświadczenia lub w chwili odbioru w przypadku, gdy na wniosku nie został nikt wskazany do odbioru zaświadczenia).
Opłaty
- Wysokość opłaty skarbowej wynosi:
- 21 zł od każdego egzemplarza zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach i opłatach lokalnych
- 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa
- Opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia oraz za pełnomocnictwo można dokonać:
- przelewem lub przekazem na rachunek bankowy: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Centrum Obsługi Podatnika, 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070 lub
- w kasie Urzędu m.st. Warszawy, przy Al. Jerozolimskich 44, znajdującej się na parterze, czynnej w godzinach od 9 do 15.
Miejsce złożenia i odbioru
Miejsce złożenia wniosków o niezaleganiu z tytułu podatków i opłat lokalnych:
- Kancelaria ogólna (Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa);
- dowolny urząd dzielnicy;
- Centrum Obsługi Podatnika;
- za pośrednictwem poczty (Poczta Polska, kurier);
- za pośrednictwem ePUAP lub logując się na portalu, wybierz pismo ogólne do podmiotu publicznego. W miejscu wyboru organu wpisz Urząd Miasta Stołecznego Warszawa. Sprawdź jak prawidłowo wybrać sprawę. Do wniosku należy dołączyć wypełnione i podpisane wnioski oraz potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej. Sprawdź jak założyć Profil Zaufany.
Miejsce odbioru zaświadczenia:
- wskazany we wniosku urząd dzielnicy;
- Centrum Obsługi Podatnika;
- za pośrednictwem Poczty Polskiej;
- za pośrednictwem ePUAP (pamiętaj, aby dodać adres skrzynki odbiorczej ePUAP we wniosku).
Jednostka odpowiedzialna
Biuro Długu i Restrukturyzacji Wierzytelności
- Numery kontaktowe:
- 22 443 09 76
- 22 443 19 83
- Adres e-mail do kontaktu: zaswiadczenia@um.warszawa.pl (nie można składać wniosków o wydanie zaświadczenia poprzez przesłanie ich na ten adres mailowy).
Termin odpowiedzi
- 7 dni od dnia złożenia wniosku w urzędzie.
- Wydanie zaświadczenia oznacza czas przeznaczony na jego przygotowanie i uzyskanie podpisu na nim od osoby upoważnionej do jego podpisywania.
Tryb odwoławczy
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia lub odmowie wydania zaświadczenia o żądanej treści, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.
Uwagi
- We wnioskach o wydanie zaświadczeń można opcjonalnie podać numer telefonu, który posłuży do kontaktu z Państwem w przypadku potrzeby uzupełnienia/wyjaśnienia wpisów na wniosku. Aby pracownik urzędu mógł skorzystać z tego numeru, z uwagi na obowiązujące przepisy ochrony danych osobowych, należy na trzeciej stronie wniosku złożyć podpis pod oświadczeniem RODO dotyczącym wyrażenia zgody na jego użycie.
- Druk PPS-1 wypełnia się i wnosi opłatę z tego tytułu w przypadku, gdy osoba podpisująca się pod wnioskiem o wydanie zaświadczenia działa w imieniu wnioskodawcy i nie posiada pełnomocnictwa ogólnego, ale została przez niego uprawniona do uzyskania takiego zaświadczenia. Pełnomocnicy działający na podstawie pełnomocnictwa ogólnego dołączają jego kopię do wniosku bez wypełniania druku PPS-1 (załącznik nr 3).
- Osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej a wnioskujące o wydanie zaświadczenia powinny podać swój PESEL we wniosku.
- Dokonując opłaty za wydanie zaświadczeń za pośrednictwem szybkich płatności Blue Media nie ma potrzeby dołączania potwierdzenia przelewu do wniosku. W takiej sytuacji należy jedynie w sekcji E.Załączniki, dopisać informację w postaci kodu „BM”.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2015 w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2015 r. w sprawie wzorów pełnomocnictwa szczególnego i pełnomocnictwa do doręczeń oraz wzorów zawiadomień o zmianie, odwołaniu i wypowiadaniu tych pełnomocnictw