null Zwroty za opóźnienia SKM

Flaga Wielkiej BrytaniiFlaga Federacji Rosyjskiej

 

 

 

Zasady działania w sprawie dokonywania zwrotu kosztów biletu ZTM w razie opóźnienia pociągu SKM

  1. Wniosek o dokonanie zwrotu kosztu biletu w razie opóźnienia pociągu może być złożony w jednym z Punktów Obsługi Pasażerów ZTM lub przesłany listownie na adres ZTM ul. Grochowska 316/320, 03-839 Warszawa.

  2. Pasażer składający wniosek o dokonanie zwrotu kosztów biletu zobligowany jest do okazania/dostarczenia biletu, który posiadał w trakcie podróży.

  3. Do wypełnionego wniosku trzeba załączyć imienne poświadczenie wystawione Pasażerowi przez SKM, które zawiera informację o dacie i czasie opóźnienia, numerze pociągu oraz numerze  biletu, którym Pasażer posługiwał się w trakcie podróży.

  4. Jeśli Pasażer nie posiada poświadczenia wystawionego przez SKM może okazać bilet, na którym widnieje pieczątka z podpisem kierownika pociągu oraz data i numer taborowy opóźnionego pociągu. W tym przypadku należy zrobić kserokopię biletu potwierdzoną za zgodność z oryginałem i załączyć do wniosku.

  5. Jeśli Pasażer nie będzie posiadał poświadczenia wystawionego przez SKM, wniosek o dokonanie zwrotu będzie rozpatrywany tylko w przypadku biletów, które w Systemie Pobierania Opłat za Przejazdy będą posiadały informację o skasowaniu w opóźnionym pojeździe.

  6. ZTM rozpatruje wniosek na podstawie potwierdzenia o zaistniałym opóźnieniu, otrzymanego z SKM.

  7. Wnioski rozpatrywane są w terminie 30 dni od daty złożenia do ZTM.

  8. Kwota do zwrotu wyliczana jest zgodnie z zapisami Rozdziału 3 Regulamin przewozu środkami lokalnego transportu zbiorowego w m.st. Warszawie stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 790/2016 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 27 maja 2016 (ze zm.) z tym, że wyliczając kwotę do zwrotu bierze się pod uwagę wszystkie spóźnienia, na które Pasażer posiada poświadczenia, a które miały miejsce w trakcie ważności Jego biletu.

  9. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku Pasażer zostaje poinformowany o tym w formie pisemnej. Zwrot kwoty dokonywany jest na podany przez Pasażera rachunek bankowy.

  10. Wnioski zawierające roszczenia z tytułu odszkodowania za poniesione straty będą przekazywane do Przewoźnika celem rozpatrzenia.

 

Wniosek o zwrot za bilet 

Poświadczenie SKM 

Nie znalazłeś informacji?