null Przydzielenie i rezerwacja numeru rejestracyjnego dla jednostki pływającej w budowie, a w przypadku jachtu morskiego – rezerwacja nazwy

Jeśli jesteś właścicielem jednostki pływającej, możesz złożyć wniosek o przydzielenie i rezerwację numeru rejestracyjnego. Dla jachtu morskiego możesz również wskazać proponowaną nazwę jednostki. Usługa ta przewidziana jest dla jednostek w budowie, aby umożliwić oznakowanie kadłuba przez stocznię.
[!] Numer rejestracyjny rezerwowany jest maksymalnie na 7 miesięcy, licząc od dnia złożenia kompletnego wniosku. Rezerwowany numer zostanie zachowany, jeżeli jednostka w tym czasie  zostanie zarejestrowana. Numer rejestracyjny nadawany jest przez System REJA24 i nie masz możliwości wyboru lub wskazania własnego, preferowanego numeru.

Krok po kroku

  1. Wypełnij wniosek o przydzielenie numeru rejestracyjnego lub rezerwację nazwy oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych – jeśli ją wyrazisz. Podpisz dokumenty. 
    [!] Wszystkie formularze dostaniesz m.in. na miejscu w urzędzie. 
  2. Do wniosku dołącz pozostałe wymagane dokumenty i dowód opłaty. Przekaż je do urzędu. Możesz to zrobić na kilka sposobów. Szczegółowe informacje znajdziesz w sekcji Miejsce złożenia i odbioru.
  3. Sprawdzimy, czy dokumenty są kompletne i nie zawierają błędów. Jeśli nie będziemy mieli zastrzeżeń, otrzymasz od nas decyzję.

[i] Jeśli masz pytania, skontaktuj się z nami pod numerem telefonu 22 443 29 87 lub napisz na adres e-mail: Sekretariat.BAiSO@um.warszawa.pl.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek właściciela o przydzielenie numeru rejestracyjnego lub rezerwację nazwy.
  2. Zgoda na przetwarzanie dodatkowych danych osobowych, jeżeli ją wyrazisz.
  3. Pełnomocnictwo – jeśli w sprawie reprezentuje Cię pełnomocnik. 
    Jeśli chcesz złożyć kopię pełnomocnictwa, musi być ona poświadczona za zgodność z oryginałem przez: 
    • notariusza lub
    • adwokata albo radcę prawnego, który jest pełnomocnikiem w sprawie lub
    • upoważnionego pracownika urzędu, który prowadzi sprawę. Musisz wtedy okazać również oryginał dokumentu.
  4. Dokumenty, które poświadczają dane i adres właściciela i współwłaścicieli oraz armatora jednostki pływającej:
    • podmiot, który nie jest osobą fizyczną musi przedstawić jeden z niżej wymienionych dokumentów:
      • odpis, wyciąg albo zaświadczenie z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) albo innego właściwego rejestru
      • inny dokument wystawiony przez uprawniony organ, który stwierdza: pełną nazwę podmiotu, NIP albo odpowiedni identyfikator, siedzibę oraz imiona i nazwiska osób uprawionych do działania w imieniu podmiotu;
    • oświadczenie właściciela lub współwłaściciela – w którym podaje adres zamieszkania i adres do doręczeń właściciela, współwłaściciela lub armatora.
  5. Dokumenty, które poświadczają dane jednostki pływającej.
  6. Dowód opłaty za wydanie decyzji administracyjnej.
    [!] Opłaty nie zwrócimy Ci, nawet jeśli wydamy decyzję o odmowie rejestracji lub jeśli pozostawimy Twoją sprawę bez rozpoznania, gdy nie uzupełnisz braków formalnych.
  7. Jeśli składasz wniosek jako osoba fizyczna, przedstaw do wglądu dokument tożsamości, np. dowód osobisty lub paszport.
  8. Jeśli składasz wniosek jako osoba prawna, np. spółka kapitałowa – przedstaw do wglądu aktualny odpis z KRS.
    [!] Sprawy związane z przydzieleniem i rezerwacją numeru rejestracyjnego dla jednostki pływającej w budowie, która jest własnością osoby prawnej, może załatwić w jej imieniu wyłącznie osoba do tego upoważniona.

[!] Dokumenty sporządzone w języku obcym dołącz wraz z ich tłumaczeniem na język polski. Tłumaczenie musi sporządzić tłumacz przysięgły lub potwierdzić właściwy konsul. Jeśli w Polsce nie ma tłumacza przysięgłego danego języka, możesz przedstawić tłumaczenie wykonane przez tłumacza przysięgłego państwa, z którego jednostka pływająca została sprowadzona.
[!] Deklaracja zgodności CE nie wymaga tłumaczenia.
Załączniki do wniosku musisz złożyć w oryginale lub jako uwierzytelnioną kopię. Jeśli chcesz złożyć zwykłą kserokopię dokumentu, pokaż pracownikowi urzędu jego oryginał. Pracownik potwierdzi wtedy zgodność kopii tego dokumentu z oryginałem za dodatkową opłatą.
Jeśli chcesz sprawdzić, jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą Klauzulę informacyjną.

Opłaty

10 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej.
Możliwe dodatkowe opłaty:

  • 17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa lub prokury. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecku, wnukowi) lub rodzeństwu jest bezpłatne.
  • 5 zł – opłata skarbowa za poświadczenie kopii dokumentu za zgodność z oryginałem przez pracownika urzędu. Opłatę liczymy za poświadczenie każdej zaczętej strony. Jeśli składasz oryginały lub dokumenty już poświadczone za zgodność z oryginałem – nie będziemy pobierać tej opłaty.

Opłaty skarbowe możesz zrobić:

  • w dowolnej kasie urzędu,
  • bezgotówkowo na miejscu – jeśli tam, gdzie składasz wniosek, dostępny jest terminal, opłatomat itd.,
  • przelewem na rachunek bankowy:

Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Centrum Obsługi Podatnika
21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
W tytule przelewu napisz za co wnosisz opłatę, np. opłata za wydanie decyzji w sprawie XXX lub opłata za pełnomocnictwo dla XXX XXXX w sprawie XXXXX.

Miejsce złożenia i odbioru

Sprawę możesz załatwić: 

  • osobiście,
  • przez internet.

Załatwiam sprawę osobiście:

  1. Przyjdź na ul. Kruczkowskiego 2 do Wydziału Ewidencji Ludności i Rejestracji Pojazdów dla dzielnicy Śródmieście (Biuro Administracji i Spraw Obywatelskich). Złóż wniosek o wydanie decyzji wraz z załącznikami. 
    [!] Jeżeli jednostka pływająca jest nie tylko Twoją własnością, to wszyscy właściciele muszą przyjść do urzędu. Możesz załatwić sprawę w ich imieniu, ale musisz mieć wtedy od wszystkich osób pełnomocnictwa.
  2. Sprawdzimy, czy dokumenty są kompletne i nie zawierają błędów. 
  3. Jeśli będą kompletne i poprawne, otrzymasz od nas decyzję.

[!] Jeśli chcesz osobiście złożyć wniosek w urzędzie, możesz zarezerwować wizytę w Systemie rezerwacji wizyt. Rezerwacja jednego terminu wizyty upoważnia Cię do załatwienia tylko jednej sprawy np. złożenia 1 wniosku. Jeśli masz więcej spraw – zarezerwuj odpowiednią liczbę wizyt.
Załatwiam sprawę przez internet:
Wniosek możesz złożyć przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą: 

  1. Zaloguj się do rządowego portalu REJA24. Jeżeli nie masz konta, musisz je założyć w tym portalu. 
  2. Złóż wniosek – przejdź przez kolejne sekcje portalu REJA24. Jako organ rejestrujący wskaż Prezydenta m.st. Warszawy.
  3. Jeżeli wniosek będzie kompletny, dostaniesz informację o możliwości odbioru decyzji. 
  4. Przyjdź do urzędu na ul. Kruczkowskiego 2 i odbierz decyzję. Przy odbiorze przedstaw oryginały dokumentów, które są załącznikami do wniosku. 
    [i] Nie zapomnij zabrać dokumentu tożsamości.

Jednostka odpowiedzialna

Termin odpowiedzi

Wydanie decyzji o rezerwacji trwa do 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.

Tryb odwoławczy

Jeśli otrzymasz decyzję odmowną, możesz odwołać się od niej do:

  1. Ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej – dla jednostki pływającej, co do której we wniosku o rejestrację jest informacja o zamiarze jej eksploatowania na wodach morskich albo na wodach morskich i śródlądowych.
  2. Ministra właściwego do spraw żeglugi śródlądowej – dla jednostki pływającej, co do której we wniosku o rejestrację jest informacja o zamiarze jej eksploatowania na wodach śródlądowych.

Odwołanie złóż za pośrednictwem Prezydenta m.st. Warszawy na adres korespondencyjny: Biuro Administracji i Spraw Obywatelskich Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa, lub osobiście w wydziale Biura Administracji i Spraw Obywatelskich przy ul. Kruczkowskiego 2.
Na złożenie odwołania masz 14 dni. Nie musisz płacić za jego złożenie.

Uwagi

  1. Nazwa jednostki pływającej:
    • powinna być zwięzła,
    • może składać się z liter i znaków używanych w języku polskim oraz cyfr arabskich lub rzymskich,
    • nie może być dłuższa niż 33 znaki,
    • nie może być tożsama w pisowni lub wymowie z pisownią lub wymową używaną do oznaczenia służb ratowniczych i ich działań,
    • nie może zawierać wyrazów lub zwrotów powszechnie uznawanych za wulgarne lub obelżywe.

Podstawa prawna

Wersja 1.0 z 11.07.2025 r.

Did not find the information?