null Rejestracja pojazdu marki „SAM”

Przypominamy, że:

  1. samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony;
  2. ciągniki siodłowe i balastowe przystosowane do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony;
  3. przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego;
  4. autobusy,

podlegają opodatkowaniu podatkiem od środków transportowych. 

Masz 14 dni na wypełnienie i złożenie deklaracji podatkowej. Możesz to zrobić w jeden z poniższych sposobów:

  1. Użyj przyjaznych kreatorów formularzy podatkowych, które znajdziesz na portalu Moja Warszawa: https://moja.warszawa19115.pl/kalkulatory.
  2. Jeżeli masz profil zaufany: utwórz konto na portalu, zaloguj się i prześlij formularz.
  3. Jeżeli nie masz profilu zaufanego: 
    1. wydrukuj i podpisz formularz, 
    2. lub wypełnij odręcznie formularz, który otrzymasz w urzędzie dzielnicy.
  4. Przekaż formularz drogą tradycyjną:
    1. bezpośrednio w Wydziale Obsługi Mieszkańców w dzielnicy lub w naszej siedzibie przy ul. Obozowej 57 – I piętro
    2. pocztą na adres do korespondencji: Urząd m.st. Warszawy – Centrum Obsługi Podatnika, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa.

Więcej informacji wraz z drukiem deklaracji i załącznikiem do deklaracji, znajdziesz w karcie informacyjnej COP/01/02/K.

Krok po kroku

Krok 1

  1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek oraz zgodę1 o wydanie decyzji w sprawie nadania cech identyfikacyjnych pojazdu i/lub wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej. Formularze dostępne są również w urzędzie.
  2. Do wniosku dołącz wymagane dokumenty w oryginale.
  3. Zabierz ze sobą dokument tożsamości. 
  4. Udaj się do Biura Administracji i Spraw Obywatelskich przy ul. Kruczkowskiego 2 w Warszawie, złóż wniosek wraz z załącznikami oraz stosowną opłatą.
  5. Możesz zarezerwować wizytę w urzędzie poprzez System rezerwacji wizyt m.st. Warszawy (kliknij w link rezerwacje.um.warszawa.pl). Pamiętaj, że zarezerwowanie jednego terminu wizyty upoważnia Cię do załatwienia tylko jednej sprawy – np. zarejestrowania jednego pojazdu.
  6. Jeżeli pojazd stanowi współwłasność, wymagamy obecności wszystkich współwłaścicieli lub musisz mieć udzielone przez nich pełnomocnictwa
  7. Pracownik potwierdzi w systemie Twoje zameldowanie na pobyt stały lub czasowy. Jeśli nie posiadasz meldunku musisz przedstawić inny dokument, który zweryfikujemy podczas obsługi. Każdy taki przypadek będzie rozpatrywany indywidulanie.
  8. Otrzymasz decyzję w sprawie nadania cech identyfikacyjnych pojazdu.
  9. Udaj się do PIMOT lub ITS po dopuszczenie jednostkowe pojazdu – decyzja o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu.

Krok 2

  1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek oraz zgodę1 o rejestrację pojazdu marki SAM. Formularze dostępne są również w urzędzie.
  2. Do wniosku dołącz wymagane dokumenty w oryginale.
  3. Zabierz ze sobą dokument tożsamości.
  4. Udaj się do urzędu dzielnicy właściwego ze względu na miejsce zamieszkania, złóż wniosek wraz z załącznikami i dokonaj opłat.
  5. Możesz zarezerwować wizytę w urzędzie poprzez System rezerwacji wizyt m.st. Warszawy (kliknij w link rezerwacje.um.warszawa.pl). Pamiętaj, że zarezerwowanie jednego terminu wizyty upoważnia Cię do załatwienia tylko jednej sprawy – np. zarejestrowania jednego pojazdu.
  6. Jeżeli pojazd stanowi współwłasność, wymagamy obecności wszystkich współwłaścicieli lub musisz mieć udzielone przez nich pełnomocnictwa
  7. Pracownik potwierdzi w systemie Twoje zameldowanie na pobyt stały lub czasowy. Jeśli nie posiadasz meldunku musisz przedstawić inny dokument, który zweryfikujemy podczas obsługi. Każdy taki przypadek będzie rozpatrywany indywidulanie.
  8. Otrzymasz decyzję o czasowej rejestracji wraz z pozwoleniem czasowym ważnym na okres 30 dni, docelowymi tablicami rejestracyjnymi.
  9. Zaktualizuj ubezpieczenie OC pojazdu.
  10. Odbierz decyzję o rejestracji pojazdu wraz z dowodem rejestracyjnym przed upływem terminu ważności pozwolenia czasowego. Informacje o przygotowanym do odbioru dowodzie rejestracyjnym uzyskasz we właściwym urzędzie lub na stronie internetowej info-car.pl. Przy odbiorze dowodu rejestracyjnego zwróć pozwolenie czasowe oraz przedstaw ważną polisę OC.

Pod tym linkiem możesz sprawdzić jakie, w świetle przepisów RODO, masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie.

..........................................
1 Jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych kontaktowych.

Wymagane Dokumenty

  1. Nadanie cech identyfikacyjnych pojazdu:
    1. Wniosek właściciela o wydanie decyzji w sprawie nadania cech identyfikacyjnych pojazdu.
    2. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli zostanie wyrażona.
    3. Oświadczenie wnioskodawcy potwierdzające, że jest właścicielem zespołów i części służących do zbudowania tego pojazdu.
    4. Dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (wzór pełnomocnictwa).
  2. Rejestracja pojazdu (docelowa):
    1. Wniosek właściciela o rejestrację pojazdu.
    2. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
    3. Dopuszczenie jednostkowe pojazdu, decyzja o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu albo świadectwo dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu. (załatwiane w PIOMOT i ITS).
    4. Dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (wzór pełnomocnictwa).
  3. W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba fizyczna wymagany jest dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).
  4. W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba prawna wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (do wglądu). Sprawy związane z rejestracją pojazdu w imieniu osoby prawnej mogą załatwić wyłącznie osoby do tego upoważnione.
  5. W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest cudzoziemiec przebywający na terenie RP, firma zagraniczna lub zagraniczne: ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi wymagane są:
    1. dokument tożsamości cudzoziemca: paszport oraz jeden z wymienionych niżej dokumentów wraz z potwierdzeniem czasowego zameldowania cudzoziemca:
      1. karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, nadanie statusu uchodźcy, udzielenie ochrony uzupełniającej lub zgoda na pobyt tolerowany.
      2. karta stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej,
      3. dokument potwierdzający prawo stałego pobytu obywatela Unii Europejskiej,
      4. karta pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej,
      5. zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej,
      6. karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na pobyt czasowy,
      7. wiza Schengen lub wiza krajowa,
    2. zaświadczenie o dokonaniu wpisu do ewidencji przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych wydane przez Ministra Gospodarki lub aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego dla oddziału zagranicznego przedsiębiorcy (do wglądu) – firma zagraniczna. Ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi – umowy międzynarodowe, zaświadczenia z ambasad, akredytacje (do wglądu).

Opłaty

  1. ETAP I – nadanie cech identyfikacyjnych pojazdu:
    1. 10 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji w sprawie nadania cech identyfikacyjnych pojazdu.
    2. 17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
    3. Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy: Urzędu m.st. Warszawy, nr 95 1030 1508 0000 0005 5002 4055 (wpłaty z tytułu opłat skarbowych).
  2. ETAP II – rejestracja docelowa:
    1. Opłaty z tytułu spraw komunikacyjnych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy (kliknij w link ”rachunek bankowy”) Urzędu m.st. Warszawy dla właściwego urzędu dzielnicy, bądź bezpośrednio w kasie urzędu dzielnicy, według właściwości miejscowej dla załatwianej sprawy.
    2. W tytule wpłaty należy wpisać markę, model pojazdu i jego numer rejestracyjny bądź w przypadku braku numeru rejestracyjnego – numer VIN.
Opłaty komunikacyjne za wydanie: Samochód

Przyczepa/

naczepa/

Ciągnik rolniczy
Motocykl Motorower
Tablice rejestracyjne zwyczajne 80,00 zł 40,00 zł 40,00 zł 30,00 zł
Tablice rejestracyjne indywidualne 1000,00 zł - 500,00 zł -
Dowód rejestracyjny 54,00 zł 54,00 zł 54,00 zł 54,00 zł
Pozwolenie czasowe 13,50 zł 13,50 zł 13,50 zł 13,50 zł
Nalepka legalizacyjna 12,50 zł 12,50 zł 12,50 zł 12,50 zł
Opłata ewidencyjna 1,50 zł 1,50 zł 1,50 zł 1,50 zł
RAZEM (w przypadku zwyczajnych tablic rej.) 161,50 zł 121,50 zł 121,50 zł 111,50 zł
RAZEM (w przypadku indywidualnych tablic rej.) 1081,50 zł - 581,50 zł -

 

  1. 17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
  • Zapłaty opłaty skarbowej za udzielone pełnomocnictwo można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy (kliknij w link ”rachunek bankowy”) lub w dowolnej kasie Urzędu m.st. Warszawy.
  • Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Miejsce złożenia i odbioru

Jednostka odpowiedzialna

Termin odpowiedzi

  1. Niezwłocznie – sprawy nie wymagające zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień.
  2. Do 1 miesiąca – sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego.
  3. Do 2 miesięcy – sprawy szczególnie skomplikowane.

Tryb odwoławczy

Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Uwagi

  1. Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o nabyciu lub zbyciu pojazdu. Niedopełnienie obowiązku zawiadomienia o nabyciu lub zbyciu pojazdu w ustawowym terminie skutkuje nałożeniem kary w wysokości od 200 PLN do 1000 PLN. Z uwagi na ogłoszony na terytorium RP stan epidemii powyższy termin został wydłużony do 60 dni, licząc od dnia nabycia lub zbycia pojazdu. Wydłużony termin obowiązuje do dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19.
  2. Organy właściwe w sprawach rejestracji pojazdów są obowiązane do przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (nieokazanie ważnej polisy OC nie wpływa na pozytywne załatwienie sprawy, skutkuje natomiast powiadomieniem Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego o nieprzedłożeniu dokumentu).
  3. Osoby fizyczne i prawne będące właścicielami samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, ciągników siodłowych i balastowych o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony, przyczep i naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton, autobusów są zobowiązane do  uiszczenia podatku od środków transportowych. Opłatę podatku można wnieść w urzędzie dzielnicy właściwym ze względu na miejsce zamieszkania osoby fizycznej bądź siedzibę firmy lub w Centrum Obsługi Podatnika przy ul. Obozowej 57 w Warszawie lub przelewem na numer rachunku bankowego (szczegóły tego podatku znajdziesz w karcie informacyjnej COP/01/02/K).  
  4. W przypadku gdy właścicielem ww pojazdów jest cudzoziemiec lub oddział / przedstawicielstwo firmy zagranicznej opłatę podatku od środków transportowych należy wnieść w urzędzie dzielnicy zgodnie z miejscem zamieszkania cudzoziemca lub siedziby oddziału / przedstawicielstwa firmy zagranicznej.

Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.

Podstawa prawna

Nie znalazłeś informacji?