null Wydawanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej

Aby zorganizować imprezę masową np. koncert lub mecz, przy odpowiedniej liczbie uczestników musisz mieć zezwolenie. Kiedy jest to konieczne? Szczegółowe informacje np. o wymaganych dokumentach, terminach znajdziesz poniżej.

[!] Z wnioskiem o wydanie zezwolenia musisz wystąpić do Urzędu m.st. Warszawy najpóźniej na 30 dni przed planowaną imprezą.

Termin ten może zostać skrócony do 14 dni w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy potrzeba organizacji imprezy masowej wynika z przyczyn nagłych oraz jeżeli charakter imprezy masowej odpowiada przeznaczeniu obiektu określonemu w projekcie budowlanym tego obiektu.

Krok po kroku

  1. Wypełnij wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.
  2. Podpisz wniosek i dołącz do niego wymagane dokumenty. Przekaż je do urzędu nie później niż 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy. Możesz to zrobić na kilka sposobów. Szczegółowe informacje znajdziesz w sekcji Miejsce złożenia i odbioru.
  3. Wydamy Ci pisemną decyzję o wydaniu zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej lub o odmowie jego wydania. Zrobimy to nie później niż 7 dni przed planowanym terminem imprezy.
  4. Decyzję możesz odebrać osobiście w Stołecznym Centrum Bezpieczeństwa (ul. Młynarska 43/45) albo otrzymać elektronicznie na swoją skrzynkę ePUAP lub przez e-Doręczenie, na skrzynkę ADE.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej. 

[!] Jeśli przy przygotowaniu wniosku nie korzystasz ze wzoru wniosku przygotowanego przez urząd, pamiętaj o dołączeniu oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.

  1. Opinia komendanta rejonowego Policji, właściwego dla miejsca przeprowadzania imprezy – oryginał.
  2. Opinia Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej m.st. Warszawy – oryginał.
  3. Opinia dyrektora wojewódzkiej stacji pogotowia ratunkowego – oryginał.
  4. Opinia państwowego inspektora sanitarnego – oryginał.
  5. Graficzny plan obiektu lub terenu, który zawiera: 
  • oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób, które uczestniczą w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
  • oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
  • oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów, które mają wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
  • informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób, które uczestniczą w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów,
  • w przypadku meczu piłki nożnej – oznaczenie sektorów, na których zostaną udostępnione miejsca stojące, jeżeli organizator zamierza je udostępnić uczestnikom,
  • oznaczenie miejsca, gdzie będzie sprzedawany, podawany i spożywany alkohol do 3,5%.
  1. Regulamin obiektu (terenu) wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej.
  2. Program i regulamin imprezy masowej wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej,
  3. Instrukcja postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej. 

[i] Instrukcja musi być opracowana zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 sierpnia 2009 r. w sprawie zakresu instrukcji postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej (Dz. U. Nr 135 poz. 1113).

  1. W przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie – terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych.
  2. Informacja o przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego.
  3. Informacja o służbie porządkowej oraz służbie informacyjnej, która zawiera dane o: liczbie pracowników służby porządkowej i informacyjnej, ich organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia.
  4. Informacja o osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, z podaniem takich danych jak: 
  • Imię i nazwisko,
  • numer PESEL (o ile został nadany), 
  • numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, 
  • w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka – numer wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej.
  1. W przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka – informacja o sposobie zapewnienia identyfikacji osób, które biorą udział w imprezie masowej.
  2. Informacja o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk.
  3. Harmonogram udostępnienia obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej oraz harmonogram opuszczenia obiektu lub terenu przez uczestników imprezy masowej, jeżeli regulamin imprezy masowej przewiduje zmienną liczbę osób w czasie jej trwania.
  4. Informacja o powiadomieniu komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej – jeśli przeprowadzanie imprezy masowej odbędzie się na terenie, który jest w zarządzie jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej.
  5. Pełnomocnictwo – jeśli w sprawie reprezentuje Cię pełnomocnik. Jeśli chcesz złożyć kopię pełnomocnictwa musi być ona poświadczona za zgodność z oryginałem przez: 
  • notariusza lub,
  • adwokata lub radcę prawnego, który jest pełnomocnikiem w sprawie lub,
  • upoważnionego pracownika urzędu, który prowadzi sprawę – musisz wtedy okazać również oryginał dokumentu. 

Jeśli chcesz sprawdzić jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą Klauzulę informacyjną.

Opłaty

82 zł - opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.

Możliwe opłaty dodatkowe:

17 zł – opłata skarbowa od złożenia dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecku, wnukowi) lub rodzeństwu jest bezpłatne.

5 zł – opłata za poświadczenie kopii dokumentu za zgodność z oryginałem przez pracownika urzędu. Opłatę liczymy za poświadczenie każdej zaczętej strony. Jeśli składasz oryginały lub dokumenty już poświadczone za zgodność z oryginałem – nie będziemy pobierać tej opłaty.

Opłaty skarbowe możesz zrobić:

  • w kasie urzędu dzielnicy,
  • w opłatomacie – jeśli jest dostępny w miejscu, w którym składasz wniosek,
  • przelewem na rachunek bankowy.

Możesz zrobić przelew na rachunek bankowy urzędu: 

Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Centrum Obsługi Podatnika
21 1030 1508 0000 0005 5000 0070

W tytule przelewu napisz za co wnosisz opłatę np. opłata za wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej [nazwa imprezy i data].

Miejsce złożenia i odbioru

Dokumenty możesz złożyć:

  • osobiście w kancelarii Stołecznego Centrum Bezpieczeństwa Urzędu m.st. Warszawy, ul. Młynarska 43/45,
  • osobiście w kancelarii ogólnej Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44,
  • przez internet – przez platformę ePUAP lub e-Doręczenia,
  • za pośrednictwem Poczty Polskiej na adres Stołecznego Centrum Bezpieczeństwa Urzędu m.st. Warszawy Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa,

[!] O terminie złożenia decyduje data stempla pocztowego.

Składam dokumenty osobiście:

  1. Pobierz i wypełnij wniosek.
  2. Podpisz wniosek.
  3. Dołącz do wniosku wymagane dokumenty.
  4. Złóż wniosek i wszystkie niezbędne dokumenty w kancelarii Stołecznego Centrum Bezpieczeństwa Urzędu m.st. Warszawy (ul. Młynarska 43/45) lub kancelarii ogólnej Urzędu m.st. Warszawy (Al. Jerozolimskie 44).

Składam dokumenty przez internet:

Jeśli chcesz złożyć wniosek przez internet – potrzebujesz profilu zaufanego lub certyfikatu kwalifikowanego. Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość. Sprawdź, jak założyć profil zaufany.

  1. Przygotuj wniosek, sprawdź poprawność danych i podpisz go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub certyfikatem zaufanym.
  2. Przygotuj wszystkie niezbędne dokumenty i podpisz je kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub certyfikatem zaufanym.

[i] Opinie przekazane tą drogą muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby reprezentującej organ wydający daną opinię.

  1. Zaloguj się na stronie gov.pl.
  2. Przekaż wniosek i wszystkie niezbędne dokumenty do Urzędu m.st. Warszawy.
  3. Wyślij zgłoszenie.

[!] Wniosek możesz przesłać wraz ze wskazanymi wyżej dokumentami za pośrednictwem systemu doręczeń elektronicznych (e-Doręczenia). Wniosek i załączniki prześlij na adres do doręczeń elektronicznych (ADE) Urzędu m.st. Warszawy: AE:PL-79408-50689-FDSVF-21.

E-doręczenie to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Jeśli chcesz skorzystać z tego systemu, musisz złożyć wniosek o założenie ADE. Więcej o tym dowiesz się ze strony https://www.gov.pl/web/e-doreczenia.

Jednostka odpowiedzialna

Termin odpowiedzi

Wydamy Ci zezwolenie lub odmowę na co najmniej 7 dni przed planowaną imprezą masową.

Tryb odwoławczy

Jeżeli otrzymasz decyzję, możesz się od niej odwołać do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie ul. Obozowa 57. Odwołanie złóż za pośrednictwem Prezydenta m.st. Warszawy na adres Stołecznego Centrum Bezpieczeństwa Urzędu m.st Warszawy.

Na złożenie odwołania masz 14 dni od daty otrzymania decyzji. Nie musisz płacić za jego złożenie.

Uwagi

  1. Najpóźniej na 30 dni przed dniem wydarzenia musisz wystąpić o opinie do Komendanta Rejonowego Policji, Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej m.st. Warszawy, Dyrektora Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w m.st. Warszawie. Opinie musisz dołączyć do wniosku nie później niż na 14 dni przed planowaną imprezą masową.
  2. Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej nie zwalnia organizatora od:
  • uzyskania zgody zarządzającego terenem lub obiektem na jej zorganizowanie,
  • obowiązku przestrzegania przepisów, w tym dotyczących ochrony przed hałasem.
  1. Jeżeli imprezy masowe są przeprowadzane:
  • przez tego samego organizatora, 
  • w tych samych obiektach i na terenach do tego przystosowanych częściej niż 2 razy w roku
  • lub też są to imprezy, dla których opracowany jest terminarz, 

możesz wnioskować o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie wskazanej liczby imprez masowych w okresie jednego roku.

Podstawa prawna

Wersja 1.0 z 25.02.2025 r.

Did not find the information?