Informacje o Urzędzie m.st. Warszawy

null e-Doręczenia

1 stycznia 2025 r. wszedł w życie obowiązek stosowania e-Doręczeń przez Urząd m.st. Warszawy

e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru, jest on traktowany jak tradycyjna przesyłka polecona za potwierdzeniem odbioru. Dzięki tej usłudze podmioty publiczne, obywatele i firmy mogą korzystać z wygodnych i bezpiecznych doręczeń elektronicznych.

Skrzynka doręczeń, powiązana z adresem do doręczeń elektronicznych (ADE) urzędu jest głównym środkiem komunikacji elektronicznej w urzędzie, który zapewni odbieranie i wysyłanie korespondencji oraz przechowywanie korespondencji i powiązanych z nią dowodów.

e-Doręczenia zastąpią docelowo Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

Dla kogo

Dla obywatela: list polecony z urzędu można odebrać przez Internet – bez awizo i kolejek na poczcie

Dla przedsiębiorcy: firma zarejestrowana w KRS lub CEiDG ma obowiązek korzystać z e-Doręczeń zgodnie z harmonogramem

Dla podmiotu publicznego: urzędy i inne podmioty publiczne mają obowiązek korzystania z e-Doręczeń

Dla zawodów zaufania publicznego: osoby wykonujące zawody zaufania publicznego mają obowiązek korzystania z e-Doręczeń

Korzyści

E-Doręczenia to nowy sposób komunikowania się z klientami posiadającymi aktywny adres do doręczeń elektronicznych (ADE). Zapewniają:

  • bezpieczeństwo – ważne wiadomości i dokumenty odbierzesz i wyślesz przez internet za potwierdzeniem odbioru,
  • komfort – korespondencję obsłużysz o dogodnej porze i w dowolnym miejscu – wystarczy komputer, tablet lub telefon z dostępem do internetu,
  • oszczędność czasu – dzięki wyszukiwarce szybko znajdziesz i potwierdzisz  adres do e-Doręczeń odbiorcy,
  • skuteczność i szybkość komunikacji z podmiotami publicznymi, która jest równoważna prawnie przesyłce poleconej za zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
  • powiadomienia na bieżąco – będziesz od razu wiedzieć, jaki jest status Twojej korespondencji, bo zaufany dostawca dostarczy ją adresatowi i zapisze datę jej doręczenia.
  • bezpieczeństwo prawne – e-Doręczenia są zgodne z regulacjami europejskim (eIDAS ) oraz polską ustawą o e-Doręczeniach,

Jak wysłać korespondencję?

Możesz wysłać pismo do Urzędu korzystając z e-Doręczeń. Adres doręczeń elektronicznych Urzędu m.st. Warszawy to AE:PL-79408-50689-FDSVF-21

Aby wysłać pismo w ten sposób musisz założyć adres i skrzynkę na edoreczenia.gov.pl lub na mObywatel.gov.pl.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o e-Doręczeniach to wejdź na stronę https://www.gov.pl/web/e-doreczenia/najwazniejsze-informacje-dla-obywatela.


 

Podmioty publiczne i przedsiębiorcy

Informacje dla podmiotów publicznych są dostępne tutaj

Informacje dla przedsiębiorców są dostępne tutaj

 

Podstawa Prawna

Kontakt

Ministerstwo Cyfryzacji
ul. Królewska 27
00-060 Warszawa

Możesz także zgłosić problem z usługa e-Doręczeń lub zadzwonić na infolinię.

 

Nie znalazłeś informacji?