- Baza wiedzy
-
/
Społeczeństwo obywatelskie
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- Transport i drogownictwo
- / Informacja Publiczna
- / Informacje o Urzędzie m.st. Warszawy
Informacje o Urzędzie m.st. Warszawy
null e-Doręczenia
1 stycznia 2025 r. wszedł w życie obowiązek stosowania e-Doręczeń przez Urząd m.st. Warszawy
e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru, jest on traktowany jak tradycyjna przesyłka polecona za potwierdzeniem odbioru. Dzięki tej usłudze podmioty publiczne, obywatele i firmy mogą korzystać z wygodnych i bezpiecznych doręczeń elektronicznych.
Skrzynka doręczeń, powiązana z adresem do doręczeń elektronicznych (ADE) urzędu jest głównym środkiem komunikacji elektronicznej w urzędzie, który zapewni odbieranie i wysyłanie korespondencji oraz przechowywanie korespondencji i powiązanych z nią dowodów.
e-Doręczenia zastąpią docelowo Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Dla kogo
Dla obywatela: list polecony z urzędu można odebrać przez Internet – bez awizo i kolejek na poczcie
Dla przedsiębiorcy: firma zarejestrowana w KRS lub CEiDG ma obowiązek korzystać z e-Doręczeń zgodnie z harmonogramem
Dla podmiotu publicznego: urzędy i inne podmioty publiczne mają obowiązek korzystania z e-Doręczeń
Dla zawodów zaufania publicznego: osoby wykonujące zawody zaufania publicznego mają obowiązek korzystania z e-Doręczeń
Korzyści
E-Doręczenia to nowy sposób komunikowania się z klientami posiadającymi aktywny adres do doręczeń elektronicznych (ADE). Zapewniają:
- bezpieczeństwo – ważne wiadomości i dokumenty odbierzesz i wyślesz przez internet za potwierdzeniem odbioru,
- komfort – korespondencję obsłużysz o dogodnej porze i w dowolnym miejscu – wystarczy komputer, tablet lub telefon z dostępem do internetu,
- oszczędność czasu – dzięki wyszukiwarce szybko znajdziesz i potwierdzisz adres do e-Doręczeń odbiorcy,
- skuteczność i szybkość komunikacji z podmiotami publicznymi, która jest równoważna prawnie przesyłce poleconej za zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
- powiadomienia na bieżąco – będziesz od razu wiedzieć, jaki jest status Twojej korespondencji, bo zaufany dostawca dostarczy ją adresatowi i zapisze datę jej doręczenia.
- bezpieczeństwo prawne – e-Doręczenia są zgodne z regulacjami europejskim (eIDAS ) oraz polską ustawą o e-Doręczeniach,
Jak wysłać korespondencję?
Możesz wysłać pismo do Urzędu korzystając z e-Doręczeń. Adres doręczeń elektronicznych Urzędu m.st. Warszawy to AE:PL-79408-50689-FDSVF-21
Aby wysłać pismo w ten sposób musisz założyć adres i skrzynkę na edoreczenia.gov.pl lub na mObywatel.gov.pl.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o e-Doręczeniach to wejdź na stronę https://www.gov.pl/web/e-doreczenia/najwazniejsze-informacje-dla-obywatela.
Podmioty publiczne i przedsiębiorcy
Informacje dla podmiotów publicznych są dostępne tutaj
Informacje dla przedsiębiorców są dostępne tutaj
Podstawa Prawna
Kontakt
Ministerstwo Cyfryzacji
ul. Królewska 27
00-060 Warszawa
Możesz także zgłosić problem z usługa e-Doręczeń lub zadzwonić na infolinię.