Zadania z zakresu prawa wodnego

null Wydawanie decyzji zatwierdzającej statut spółki wodnej

Krok po kroku

  1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek lub napisz go samodzielnie (formularz wniosku nie jest obligatoryjny).
  2. Do wniosku dołącz wymagane dokumenty.
  3. Dokonaj opłaty skarbowej za wydanie decyzji i dowód jej wniesienia dołącz do wniosku.
  4. W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika, dołącz oryginał  pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, dokonaj opłaty skarbowej i dowód jej wniesienia dołącz do ww. dokumentu.
  5. Skompletowane dokumenty złóż w Biurze Ochrony Środowiska lub wyślij pocztą. Możesz je złożyć również w Kancelarii Ogólnej Urzędu m.st. Warszawy lub w Wydziale Obsługi Mieszkańców dla dzielnicy.
  6. Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego twoja sprawa zostanie załatwiona w ciągu 1 miesiąca, a w sprawach skomplikowanych w ciągu 2 miesięcy. W przypadku uzupełnień termin może ulec wydłużeniu.
  7. Decyzja zostanie dostarczona pocztą lub możesz odebrać ją osobiście w Biurze Ochrony Środowiska (w tym celu zadeklaruj na wniosku chęć osobistego odbioru).
  8. Podczas odbioru decyzji niezbędne jest okazanie dokumentu tożsamości.

Możesz zarezerwować wizytę w urzędzie – rezerwacja wizyty dotyczy urzędów dzielnic.

Pod tym linkiem możesz sprawdzić jakie, świetle przepisów RODO, masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o zatwierdzenie statutu spółki wodnej.
  2. Porozumienie o utworzeniu spółki wodnej.
  3. Dokumenty potwierdzające uchwalenie statutu spółki wodnej przez osoby zainteresowane utworzeniem spółki.
  4. Dokumenty potwierdzające dokonanie wyboru organów spółki wodnej.
  5. Statut spółki wodnej.
  6. Listę członków spółki wodnej, zawierającą ich oznaczenie, wskazanie siedzib i adresów.
  7. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.

Opłaty

  1. 10 zł opłata skarbowa za wydanie decyzji.
  2. 17 zł – za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury).
  3. Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać:
    1. przelewem lub przekazem na rachunek bankowy: Urząd miasta stołecznego Warszawy, Centrum Obsługi Podatnika, nr konta: 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070,
    2. bezpośrednio w kasie urzędu dzielnicy,
    3. u inkasenta.
  4. Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie dokonano czynności urzędowej. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek.
  5. Zwolnione z opłaty skarbowej są:
    1. jednostki budżetowe,
    2. jednostki samorządu terytorialnego,
    3. organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
    4. osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej, albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.

Miejsce złożenia i odbioru

MIEJSCE ZŁOŻENIA:

  1. Biuro Ochrony Środowiska,
  2. Punkt kancelaryjny Urzędu m.st. Warszawy,
  3. Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy,
  4. za pośrednictwem poczty. 

Możesz zarezerwować wizytę w urzędzie – rezerwacja wizyty dotyczy urzędów dzielnic.

MIEJSCE ODBIORU:

  1. osobiście w Wydziale Gospodarowania Wodami i Geologii po zadeklarowaniu na wniosku chęci odbioru osobistego,
  2. za pośrednictwem poczty.

Jednostka odpowiedzialna

Termin odpowiedzi

Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego:

  1. do 1 miesiąca.
  2. do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.

Tryb odwoławczy

Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie14 dni od daty otrzymania decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Uwagi

Brak.

Podstawa prawna

Nie znalazłeś informacji?