null Wydawanie zaświadczeń dotyczących numerów porządkowych (adresów) ujawnionych w ewidencji miejscowości, ulic i adresów

Jeśli potrzebujesz zaświadczenia, które potwierdza jaki numer porządkowy został wcześniej ustalony dla Twojego budynku, możesz złożyć wniosek o taki dokument. Tutaj dowiesz się jak to zrobić.

Krok po kroku

  1. Pobierz i wypełnij wniosek o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym.
  2. Podpisz wniosek i dołącz do niego wymagane dokumenty.
  3. Wniosek i niezbędne dokumenty przekaż do urzędu. Możesz to zrobić na kilka sposobów. Szczegółowe informacje znajdziesz w sekcji Miejsce złożenia i odbioru.
  4. Jeśli wniosek będzie niekompletny, powiadomimy Cię o tym telefonicznie, mejlowo lub listownie.
  5. Rozpatrzymy wniosek i poinformujemy Cię o rozstrzygnięciu.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym (docx, 34 kB).
  2. Pełnomocnictwo – jeśli w sprawie reprezentuje Cię pełnomocnik. Jeśli chcesz złożyć kopię pełnomocnictwa musi być ona poświadczona przez: 
  • notariusza lub
  • adwokata albo radcę prawnego, który jest pełnomocnikiem w sprawie lub
  • upoważnionego pracownika urzędu, który prowadzi sprawę. Musisz wtedy okazać również oryginał dokumentu.
  1. Potwierdzenie opłaty skarbowej.

Jeśli chcesz sprawdzić, jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą klauzulę informacyjną (pdf, 593 kB).

Opłaty

17 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym.

Możliwe dodatkowe opłaty:

  • 17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa lub prokury. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecku, wnukowi) lub rodzeństwu jest bezpłatne.
  • 5 zł – opłata za poświadczenie kopii dokumentu za zgodność z oryginałem przez pracownika urzędu. Opłatę liczymy za poświadczenie każdej zaczętej strony. Jeśli składasz oryginały lub dokumenty już poświadczone za zgodność z oryginałem – nie pobierzemy tej opłaty. 

Opłaty skarbowe możesz zrobić:

  • w dowolnej kasie urzędu,
  • bezgotówkowo na miejscu – jeśli tam, gdzie składasz wniosek, dostępny jest terminal, opłatomat itd.,
  • przelewem na rachunek bankowy.

Możesz zrobić przelew na rachunek bankowy urzędu:
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Centrum Obsługi Podatnika
21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
W tytule przelewu napisz za co wnosisz opłatę np. opłata za pełnomocnictwo dla XXX XXXX w sprawie XXXXX.

Miejsce złożenia i odbioru

Wniosek możesz złożyć:

Składam wniosek w urzędzie

  1. Pobierz i wypełnij wniosek.
  2. Podpisz wniosek.
  3. Dołącz do niego wymagane dokumenty.
  4. Złóż wniosek i załączniki.

[!] Jeżeli chcesz osobiście złożyć wniosek w urzędzie, możesz zarezerwować wizytę w systemie rezerwacji wizyt.

Składam wniosek przez internet:

Aby skorzystać z tej opcji musisz mieć profil zaufany lub podpis kwalifikowany. Jeśli nie masz jeszcze profilu zaufanego – załóż go online.

  1. Wejdź na stronę www.gov.pl, zaloguj się.
  2. Wybierz sposób złożenia dokumentów – przez skrzynkę ePUAP lub e-Doręczeń.
  3. Przygotuj wniosek i dołącz wymagane dokumenty i wyślij je.

[!] E-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Jeśli chcesz skorzystać z tego systemu, musisz złożyć wniosek o założenie adresu do doręczeń elektronicznych (ADE). Więcej o tym dowiesz się ze strony https://www.gov.pl/web/e-doreczenia.

Zaświadczenie o numerze porządkowego przekażemy Ci w sposób, który podasz we wniosku:

Jeżeli we wniosku podasz numer telefonu lub adres e-mail i zaznaczysz opcję „odbiór osobisty” dostaniesz do nas informację o terminie odbioru zaświadczenia o numerze porządkowym.

Jeśli chcesz osobiście odebrać wniosek w urzędzie, możesz zarezerwować wizytę w systemie rezerwacji wizyt.

Jednostka odpowiedzialna

Termin odpowiedzi

Na Twój wniosek odpowiemy w terminie do 7 dni od daty złożenia kompletu dokumentów.

Tryb odwoławczy

Jeśli otrzymasz postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia lub odmowie wydania zaświadczenia o żądanej treści, to możesz odwołać się w terminie 7 dni od dnia doręczenia tego postanowienia. Odwołanie skieruj do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie (ul. Obozowa 57, 01‑161 Warszawa), ale za pośrednictwem Prezydenta m.st. Warszawy. Oznacza to, że odwołanie składasz w naszym urzędzie (patrz sekcja Miejsce złożenia i odbioru). Na założenie odwołania masz 7 dni od daty doręczenia postanowienia.

Uwagi

1.    Z wnioskiem o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym może wystąpić właściciel nieruchomości lub inny podmiot, który wykaże swój interes prawny, czyli np. załączy umowę najmu, dzierżawy.

Podstawa prawna

Wersja 1.0 z 28.05.2025 r.

Did not find the information?