- Baza wiedzy
-
/
Środowisko i zwierzęta
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Transport i drogownictwo
-
/
Lasy miejskie
- Dofinansowanie do inwestycji ochrony środowiska
- Pozostałe zadania z zakresu ochrony środowiska
- Przyjmowanie informacji o wyrobach zawierających azbest
- Zadania z zakresu gospodarki leśnej
- Zadania z zakresu gospodarki łowieckiej
- Zadania z zakresu gospodarki odpadami
- Zadania z zakresu prawa geologicznego i górniczego
- Zadania z zakresu prawa ochrony środowiska
- Zadania z zakresu prawa wodnego
- Zadania z zakresu rybactwa śródlądowego
- Zieleń miejska
- Zwierzęta w mieście
Lasy miejskie
null Zabiegi pielęgnacyjne lub wycinka drzew na działce leśnej
Krok po kroku
1. Jeżeli jesteś właścicielem danego lasu
Właściciel (współwłaściciel) lasu składa wypełnione zgłoszenie (dostępne tutaj) informujące o konieczności wykonania zadań z zakresu gospodarki leśnej na jego działce.
Następnie Lasy Miejskie – Warszawa przesyłają kartę zadań (jeżeli działka ujęta jest w uproszczonym planie urządzenia lasu) albo zawiadomienie o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji (jeżeli działka nie jest objęta ww. dokumentem).
Po otrzymaniu karty zadań lub decyzji należy umówić (telefonicznie, poprzez e-mail, ePUAP lub pocztę) termin wyznaczenia drzew kwalifikujących się do wycinki przez pracownika Lasów Miejskich – Warszawa. Zawiadomienie w tej sprawie można złożyć w formie.
Po zakończonej wycince należy ponownie powiadomić Lasy Miejskie – Warszawa o gotowości drewna do ocechowania, celem wydania świadectwa legalności pozyskania drewna. Jest to ostatnia czynność, po której można zagospodarować pozyskane drewno.
2. Jeżeli nie jesteś właścicielem danego lasu
Wypełnij i złóż zgłoszenie (dostępny tutaj) informujące o konieczności wykonania zadań z zakresu gospodarki leśnej na konkretnej działce.
Lasy Miejskie – Warszawa przystąpią do ustalania właściciela lasu, a następnie skontaktują się z nim i poinformują o obowiązkach wynikających z ustawy o lasach.
W dalszej kolejności sposób prowadzenia sprawy będzie zależał od jej charakteru i stopnia skomplikowania (np. czy udało się nawiązać kontakt z właścicielem, czy drzewa stwarzają potencjalne zagrożenie).
Wymagane dokumenty i załączniki
-
zgłoszenie potrzeby wykonania zadań z zakresu gospodarki leśnej,
-
kopia decyzji Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Warszawie zezwalającej na wyłączenie gruntu z produkcji leśnej,
-
potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej,
-
zawiadomienie o zamiarze dokonania wyrębu drzew.
Miejsce złożenia i odbioru
-
osobiście w siedzibie Lasów Miejskich – Warszawa: ul. Korkowa 170A
-
pocztą na adres: Lasy Miejskie – Warszawa, ul. Korkowa 170A, 04-549 Warszawa,
-
wiadomością e-mail na adres: sekretariat@lasymiejskie.waw.pl
-
za pośrednictwem platformy ePUAP (pobierz tutaj instrukcję wysyłania pisma przez ePUAP).
W razie deklaracji odbioru osobistego, dokumenty nieodebrane w ciągu 21 dni od daty powiadomienia o możliwości odbioru będą wysyłane na adres korespondencyjny.
Jednostka odpowiedzialna
Lasy Miejskie – Warszawa
ul. Korkowa 170A
04-549 Warszawa
Termin załatwienia sprawy
-
do 1 miesiąca
-
do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.
Tryb odwoławczy
Od wydanej decyzji stronie przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie (ul. Obozowa 57, 01-161 Warszawa) za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (Lasy Miejskie – Warszawa), w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2020 r. poz. 256 ze zm.).
-
Ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz.U. z 2020 r. poz. 1463 ze zm.).
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1546 ze zm.).