- Baza wiedzy
-
/
Transport i drogownictwo
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- / Transport publiczny
- / Bilety
null Zakup biletu ZTM w aplikacjach mobilnych
Zasady kupowania biletów przez komórkę
Za pośrednictwem aplikacji: moBilet, mPay, SkyCash, zBiletem i jakdojade.pl. można kupić bilety czasowe, jednorazowe przesiadkowe, dobowe, 3-dniowe oraz weekendowe. Bilet z aplikacji trzeba skasować po wejściu do pojazdu lub przed przekroczeniem linii bramek w metrze.
Kasowanie biletów z alplikacji
Skasowanie biletu z aplikacji to zeskanowanie kodu QR. W górnej części pojazdu, naprzeciwko drzwi wejściowych, są umieszczone naklejki z kodem QR przypisanym do konkretnego pojazdu. W metrze kody są umieszczone przed bramkami biletowymi oraz przy windach, tam, gdzie przekraczamy strefę biletową.
Kody można swobodnie zeskanować, nawet z odległości 2-3 metrów. Tę czynność należy wykonać od razu po wejściu do autobusu, pociągu lub tramwaju, a w przypadku przejazdu metrem, przed przekroczeniem linii bramek lub wejściem do windy.
Pasażerowie korzystający z oferty Wspólnego Biletu ZTM-KM-WKD na podstawie biletów dobowych, 3-dniowych i weekendowych lub w okresie wprowadzonego honorowania biletów ZTM w pociągach tych przewoźników, np. w przypadku awarii czy remontów, po kupnie biletu w aplikacji także muszą zeskanować kod QR umieszczony w pobliżu drzwi wejściowych.

Kontrola biletów
Pasażer pokazuje kontrolerowi skasowany bilet na urządzeniu mobilnym, a urządzenie kontrolerskie odczytuje kod QR.
Reklamacje
W przypadku wystąpienia problemów z zakupem biletu lub w celach reklamacji skontaktuj się z operatorem:
-
moBilet: pomoc@mobilet.pl
-
mPay: bok@mpay.com.pl
-
SkyCash: cok@strefa.waw.pl
-
jakdojade.pl: kontakt@jakdojade.pl
-
zBiletem.pl: kontakt@zbiletem.pl
-
GoPay: biuro@gopay.com.pl
Aplikacja mobiWAWA
Aplikacja mobiWAWA umożliwia zakup biletów długookresowych na przejazdy Warszawskim Transportem Publicznym przez telefon komórkowy.
Sprawdź informacje o aplikacji na stronie.