Wstecz

Zakup biletu ZTM w aplikacjach mobilnych

Zmiany od 2 kwietnia 2021 roku

Flaga Wielkiej BrytaniiFlaga Federacji Rosyjskiej

 

 

 

Od 2 kwietnia 2021 roku są wprowadzone zmiany w korzystaniu z biletów kupowanych w aplikacjach mobilnych.

Zmiana umożliwia zakup od razu kilka biletów różnego rodzaju – bilety nie będą już automatycznie kasowane i czas ich ważności nie będzie płynął od chwili zakupu.

Do tej pory bilet, który kupowałeś za pośrednictwem aplikacji był od razu skasowany.

Bilet z aplikacji skasuj po wejściu do pojazdu lub przed przekroczeniem linii bramek w metrze –dopiero od tego momentu będzie on ważny. Kupione, ale nieskasowane bilety, poczekają na następną podróż.

Skasowanie biletu

Skasowanie biletu z aplikacji polega na zeskanowaniu kodu QR. W górnej części pojazdu, naprzeciwko drzwi wejściowych, są umieszczone naklejki z kodem QR przypisanym do konkretnego pojazdu.

Kody można swobodnie zeskanować, nawet z odległości 2-3 metrów. Tę czynność będzie trzeba wykonać od razu po wejściu do autobusu, pociągu lub tramwaju, a w przypadku przejazdu metrem – przed przekroczeniem linii bramek lub przed wejściem do windy.

Naklejki z kodami QR są już na stacjach metra, w autobusach i tramwajach. W pojazdach umieszczane są na pewnej wysokości naprzeciwko wszystkich drzwi, a na stacjach metra przy bramkach i windach. W pojazdach dwukierunkowych, czyli pociągach SKM, KM, WKD i niektórych tramwajach jedna naklejka jest umieszczana w pobliżu pary drzwi.

Automatyczna aktywacja kolejnego zakupionego biletu

Przez minutę po skasowaniu biletu na ekranie aplikacji będzie się na czerwono wyświetlał licznik upływającego czasu. Natomiast na trzy minuty przed końcem ważności biletu pasażer zostanie o tym fakcie poinformowany przez aplikację.

Pasażer może wtedy dokupić drugi bilet lub wykorzystać bilet kupiony wcześniej, który automatycznie się aktywuje po zakończeniu ważności pierwszego biletu. Skorzystanie z funkcji przedłużenia biletu oznacza, że nie będzie trzeba skanować kodu w celu aktywacji nowego biletu. Ta funkcja będzie bardzo przydatna w szczególności przy przejazdach liniami metra.

Wszystkie stacje M1 i M2 z czytnikami kodów QR

Na wszystkich stacjach metra są już bramki z czytnikami kodów QR. Czytniki umożliwiają otwarcie bramki biletami pojazdowymi (papierowe bilety z automatów zainstalowanych w pojazdach WTP) oraz kupionymi w aplikacjach na smartfony. Wystarczy zbliżyć do nich kod QR na bilecie lub ekranie telefonu; papierowa wejściówka do metra nie jest już potrzebna.

Na linii M1 – kody „czytają” szerokie bramki dla pasażerów z dziećmi w wózkach, z rowerem lub dużym bagażem. Na każdej stacji M1 są dwie takie bramki – po jednej z każdej strony peronu. W bramkach na stacjach centralnego odcinka M2 czytniki są przy szerokich, bagażowych bramkach na każdej głowicy stacji. Na pozostałych stacjach w czytniki kodów QR wyposażone są wszystkie bramki.

Wspólny bilet ZTM-KM-WKD

Pasażerowie korzystający z oferty Wspólnego Biletu ZTM-KM-WKD na podstawie biletów dobowych, 3-dniowych i weekendowych lub w okresie wprowadzonego honorowania biletów ZTM w pociągach tych przewoźników, np. w przypadku awarii czy remontów, po kupnie biletu w aplikacji będą musieli zeskanować kod QR umieszczony w pobliżu drzwi wejściowych.

Kontrola biletów

Pasażer pokazuje kontrolerowi skasowany bilet na urządzeniu mobilnym, a urządzenie kontrolerskie odczyta kod QR.

Zakup biletu na komunikację organizowaną przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie przy użyciu telefonu komórkowego jest możliwy za pośrednictwem aplikacji dostarczonych przez firmy: moBilet, mPay, SkyCash, zBiletem i jakdojade.pl.

Istnieje możliwość zakupienia biletów czasowych, jednorazowych przesiadkowych, dobowych, 3-dniowych oraz weekendowych. 

W przypadku wystąpienia problemów z zakupem biletu bądź w celach reklamacyjnych skontaktuj się na poniżej wskazane adresy mailowe:

  1. moBilet (otwarcie w nowym oknie)

  2. mPay (otwarcie w nowym oknie)

  3. SkyCash (otwarcie w nowym oknie)

  4. jakdojade.pl (otwarcie w nowym oknie)

  5. zBiletem.pl (otwarcie w nowym oknie)

  6. Mint Mobile Warszawa (otwarcie w nowym oknie)

  7. GoPay (otwarcie w nowym oknie)

Bilety kupione przez komórkę posiadają kod QR. Kod ten możesz wykorzystać m.in. do otworzenia bramek na pierwszej linii metra. W czytniki kodów QR wyposażone są szerokie, bagażowe bramki, na wszystkich stacjach pierwszej linii metra.

Czy kody QR są we wszystkich środkach komunikacji? W jakiej części pojazdu?

Kody QR zostały zamieszczone w każdym pojeździe w liczbie odpowiadającej liczbie drzwi wejściowych. W większości pojazdów kody zostały zamieszczone na przeciwko drzwi, powyżej linii okien. W przypadku tramwajów starszego typu naklejki z kodami zostały umieszczone na szybach na przeciwko drzwi. W metrze kody zostały zamieszczone na każdej stacji: w rejonie bramek oraz przy windach. 


Nie znalazłeś informacji?