- Baza wiedzy
-
/
Środowisko i zwierzęta
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Transport i drogownictwo
-
/
Zadania z zakresu gospodarki łowieckiej
- Dofinansowanie do inwestycji ochrony środowiska
- Lasy miejskie
- Pozostałe zadania z zakresu ochrony środowiska
- Przyjmowanie informacji o wyrobach zawierających azbest
- Zadania z zakresu gospodarki leśnej
- Zadania z zakresu gospodarki odpadami
- Zadania z zakresu prawa geologicznego i górniczego
- Zadania z zakresu prawa ochrony środowiska
- Zadania z zakresu prawa wodnego
- Zadania z zakresu rybactwa śródlądowego
- Zieleń miejska
- Zwierzęta w mieście
Zadania z zakresu gospodarki łowieckiej
null Zezwolenia na hodowanie/utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców
OŚ/05/01/K
|
Zaktualizowano: 2024-06-25 16:20
|
|
|
|
Krok po kroku
- Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek: PDF lub DOC (patrz punkt "Pliki do pobrania") lub napisz go samodzielnie (formularz wniosku nie jest obowiązkowy).
- Do wniosku dołącz wymagane dokumenty.
- Dokonaj opłaty skarbowej za wydanie zezwolenia na hodowanie/utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców i dowód jej wniesienia dołącz do wniosku.
- W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika, dołącz oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, dokonaj opłaty skarbowej i dowód jej wniesienia dołącz do ww. dokumentu.
- Skompletowane dokumenty złóż w Wydziale Obsługi Mieszkańców dla dzielnicy właściwej ze względu na miejsce prowadzenia hodowli lub utrzymywania charta rasowego lub mieszańca charta lub wyślij pocztą.
- Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego twoja sprawa zostanie załatwiona w ciągu 1 miesiąca, a w sprawach skomplikowanych w ciągu 2 miesięcy (w przypadku uzupełnień termin może ulec wydłużeniu).
- Decyzja zostanie dostarczona pocztą lub możesz odebrać ją osobiście w Wydziale Obsługi Mieszkańców (w tym celu zadeklaruj na wniosku chęć osobistego odbioru).
- Podczas odbioru decyzji niezbędne jest okazanie dokumentu tożsamości.
Możesz zarezerwować wizytę w urzędzie – rezerwacja wizyty dotyczy urzędów dzielnic.
Wymagane dokumenty
Opłaty
- Opłata skarbowa za udzielenie zezwolenia w wysokości:
- 82 zł – hodowla/utrzymanie przez osoby fizyczne,
- 616 zł – hodowla/utrzymanie przez prowadzących działalność gospodarczą.
- Przedłużenie terminu ważności lub zmiana warunków zezwolenia, jeżeli:
- dotyczy przedłużenia terminu ważności lub rozszerzenia zakresu działalności – 50% stawki określonej od zezwolenia dla każdego rodzaju działalności,
- treścią zmiany jest kolejny rodzaj działalności – 100% stawki określonej od zezwolenia.
- Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać w kasie urzędu dzielnicy, przelewem lub przekazem na rachunek bankowy: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Centrum Obsługi Podatnika, nr konta: 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070.
- Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie udzielono zezwolenia. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek.
- Zwolnione z opłaty skarbowej są:
- jednostki budżetowe,
- jednostki samorządu terytorialnego,
- organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
- osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej, albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.
Miejsce złożenia i odbioru
MIEJSCE ZŁOŻENIA:
- Wydział Obsługi Mieszkańców dla dzielnicy właściwy ze względu na miejsce prowadzenia hodowli lub utrzymywania charta rasowego lub mieszańca charta,
- Punkt kancelaryjny Urzędu m.st. Warszawy,
- za pośrednictwem poczty.
Możesz zarezerwować wizytę w urzędzie – rezerwacja wizyty dotyczy urzędów dzielnic.
MIEJSCE ODBIORU:
- osobiście w Wydziale Obsługi Mieszkańców - po zadeklarowaniu na wniosku chęci odbioru osobistego,
- za pośrednictwem poczty.
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Ochrony Środowiska dla Dzielnicy ze względu na planowane miejsce prowadzenia hodowli lub utrzymywania charta rasowego lub mieszańca charta.
Termin odpowiedzi
- Do 1 miesiąca.
- Do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.
Tryb odwoławczy
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Uwagi
Brak.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie
- Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie warunków i sposobu hodowania i utrzymywania chartów rasowych oraz ich mieszańców
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Słowa kluczowe:
pies