Ustanawianie i wygaszanie obciążeń na nieruchomościach
null Zezwolenie na wykreślenie hipoteki
BM/07/01/K
|
Zaktualizowano: 2024-10-08 11:12
|
|
|
|
Krok po kroku
- Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek.
- Dołącz wszystkie wymagane dokumenty.
- Złóż wniosek wraz z załączonymi dokumentami w siedzibie Urzędu m.st. Warszawy osobiście lub korespondencyjnie organowi właściwemu do jego rozpatrzenia (patrz: Miejsce złożenia i odbioru).
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zezwolenia na wykreślenie hipoteki.
- Dokument potwierdzający spłatę hipoteki (oryginał do wglądu celem potwierdzenia za zgodność).
- Aktualny odpis z księgi wieczystej (oryginał).
- Wydruki treści wyświetlonych w trybie przeglądania księgi wieczystej nie posiadają mocy dokumentów wydawanych przez sąd, art. 364 ust. 7 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1916 ze zm.).
- Dokument stanowiący podstawę wpisu hipoteki (oryginał do wglądu celem potwierdzenia za zgodność).
-
Pełnomocnictwo - w przypadku występowania przez Pełnomocnika określające prawidłowo zakres umocowania z podpisem i danymi mocodawcy oraz osoby, której udzielono pełnomocnictwa.
Opłaty
Brak.
Miejsce złożenia i odbioru
- Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy, ul. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa (osobiście).
- Korespondencyjnie - Urząd m.st. Warszawy, al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa (Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa).
- Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy
Jednostka odpowiedzialna
- Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa - w przypadku nieruchomości Skarbu Państwa.
- Urząd Dzielnicy m.st. Warszawy - w przypadku nieruchomości miasta stołecznego Warszawy.
Termin odpowiedzi
Do 3 miesięcy od daty złożenia kompletu dokumentów. Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym. Termin udzielenia odpowiedzi może zostać wydłużony w przypadku wpływu dużej ilości wniosków. Terminy wynikające z Kpa nie mają zastosowania.
Tryb odwoławczy
Brak.
Uwagi
- W trakcie postępowania organ może żądać dostarczenia dodatkowych dokumentów, uaktualnienia już złożonych, bądź występować do innych organów i urzędów w celu pozyskania dodatkowych dokumentów oraz informacji niezbędnych do rozpatrzenia wniosku.
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.