- Baza wiedzy
-
/
Transport i drogownictwo
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- / Transport publiczny
- / Bilety
null Zwrot biletu ZTM
Krok po kroku
-
Zwrotu biletów wraz z pobraniem należności można dokonać po uprzednim podpisaniu odpowiedniego oświadczenia i okazaniu dokumentu tożsamości lub po zwrocie dokumentu zakupu biletu (paragon, rachunek, faktura).
-
Zwrotu biletu imiennego zakodowanego na spersonalizowanej karcie może dokonać właściciel karty lub osoba przez niego upoważniona zgodnie z przedłożonym pełnomocnictwem, które zawiera nr PESEL właściciela karty oraz numer dowodu osobistego osoby upoważnionej.
-
Zwrotu biletu usuniętego wskutek zakodowania na karcie danych dotyczących biletu innego rodzaju lub typu może dokonać właściciel karty lub osoba przez niego upoważniona zgodnie z przedłożonym pełnomocnictwem, które zawiera nr PESEL właściciela karty oraz numer dowodu osobistego osoby upoważnionej.
Opłaty
Jest pobierana opłata manipulacyjna w wysokości 20% wartości biletu, nie więcej niż 50 zł, z wyjątkiem zwrotu biletów usuniętych wskutek zakodowania na karcie danych dotyczących biletu innego rodzaju lub typu.
Miejsce złożenia i odbioru
Nieskasowane bilety krótkookresowe (dobowe, weekendowe oraz weekendowe grupowe) w formie papierowej (tzw. kartoniki) można zwracać w każdym Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM.
Bilety długookresowe (30- i 90-dniowe) zakodowane na elektronicznej karcie zbliżeniowej, można zwracać w Punktach Obsługi Pasażerów, zlokalizowanych w Warszawie.
Bilety jednorazowe przesiadkowe i czasowe o nominalnej wartości zgodnej z obowiązującą Taryfą przewozową nie podlegają zwrotowi.
Jednostka odpowiedzialna
Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy
ul. Grochowska 316/320
03-839 Warszawa
Termin odpowiedzi
Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy
Brak.
Uwagi
Dopuszcza się zwrot biletów z pobraniem należności za następujące rodzaje biletów:
-
skasowane/aktywowane bilety długookresowe, przed upływem terminu ich ważności, z tym, że wartość biletu pomniejsza się o opłatę manipulacyjną w wysokości 20% wartości nominalnej biletu nie więcej jednak niż 50 zł, pozostałą kwotę dzieli się przez liczbę dni, na jakie zakodowany został bilet. Kwotę do zwrotu ustala się mnożąc uzyskany iloraz przez liczbę dni pozostałych do wykorzystania, licząc od dowolnie wybranego dnia zwrotu biletu do ostatniego dnia jego ważności. Bilet zachowuje swoją ważność do godziny 23:59 dnia, który został wskazany przez pasażera jako ostatni dzień korzystania z biletu;
-
nieskasowane/nieaktywowane bilety krótkookresowe i długookresowe z tym, że wartość nominalną biletu pomniejsza się o opłatę manipulacyjną w wysokości 20%, nie więcej jednak niż 50 zł.
Nieczytelny numer WKM
Jeśli masz nieczytelny numer WKM możesz sprawdzić numer karty na potwierdzeniu zakupu.
Dla posiadaczy E-hologramu jest możliwość sprawdzenia numeru w biletomacie.
Numer e-hologramu jest numerem karty WKM. Połóż kartę w biletomacie, na ekranie wybierz E-hologram - na wyświetlaczu pojawi się numer E-hologramu.
Jeśli z jakiegokolwiek powodu w biletomacie nie będzie dostępny/widoczny klawisz E-hologram lub po jego wybraniu nie będzie widoczny numer E-hologramu – udaj się do Punktu Obsługi Pasażera.