null Zwrot biletu ZTM

Krok po kroku

Flaga Wielkiej BrytaniiFlaga Federacji Rosyjskiej

 

 

 

  1. Zwrotu biletów wraz z pobraniem należności można dokonać po uprzednim podpisaniu odpowiedniego oświadczenia i okazaniu dokumentu tożsamości lub po zwrocie dokumentu zakupu biletu (paragon, rachunek, faktura).

  2. Zwrotu biletu imiennego zakodowanego na spersonalizowanej karcie może dokonać właściciel karty lub osoba przez niego upoważniona zgodnie z przedłożonym pełnomocnictwem, które zawiera nr PESEL właściciela karty oraz numer dowodu osobistego osoby upoważnionej.

  3. Zwrotu biletu usuniętego wskutek zakodowania na karcie danych dotyczących biletu innego rodzaju lub typu może dokonać właściciel karty lub osoba przez niego upoważniona zgodnie z przedłożonym pełnomocnictwem, które zawiera nr PESEL właściciela karty oraz numer dowodu osobistego osoby upoważnionej.

Opłaty

Jest pobierana opłata manipulacyjna w wysokości 20% wartości biletu, nie więcej niż 50 zł, z wyjątkiem zwrotu biletów usuniętych wskutek zakodowania na karcie danych dotyczących biletu innego rodzaju lub typu.

Miejsce złożenia i odbioru

Nieskasowane bilety krótkookresowe (dobowe, weekendowe oraz weekendowe grupowe) w formie papierowej (tzw. kartoniki) można zwracać w każdym Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM.

Bilety długookresowe (30- i 90-dniowe) zakodowane na elektronicznej karcie zbliżeniowej, można zwracać w Punktach Obsługi Pasażerów, zlokalizowanych w Warszawie.

Bilety jednorazowe przesiadkowe i czasowe o nominalnej wartości zgodnej z obowiązującą Taryfą przewozową nie podlegają zwrotowi.

Jednostka odpowiedzialna

Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy

ul. Grochowska 316/320

03-839 Warszawa

Termin odpowiedzi

Niezwłocznie.

Tryb odwoławczy

Brak.

Uwagi

Dopuszcza się zwrot biletów z pobraniem należności za następujące rodzaje biletów:

  • skasowane/aktywowane bilety długookresowe, przed upływem terminu ich ważności, z tym, że wartość biletu pomniejsza się o opłatę manipulacyjną w wysokości 20% wartości nominalnej biletu nie więcej jednak niż 50 zł, pozostałą kwotę dzieli się przez liczbę dni, na jakie zakodowany został bilet. Kwotę do zwrotu ustala się mnożąc uzyskany iloraz przez liczbę dni pozostałych do wykorzystania, licząc od dowolnie wybranego dnia zwrotu biletu do ostatniego dnia jego ważności. Bilet zachowuje swoją ważność do godziny 23:59 dnia, który został wskazany przez pasażera jako ostatni dzień korzystania z biletu;

  • nieskasowane/nieaktywowane bilety krótkookresowe i długookresowe z tym, że wartość nominalną biletu pomniejsza się o opłatę manipulacyjną w wysokości 20%, nie więcej jednak niż 50 zł.

Nieczytelny numer WKM 

Jeśli masz nieczytelny numer WKM możesz sprawdzić numer karty na potwierdzeniu zakupu.

Dla posiadaczy E-hologramu jest możliwość sprawdzenia numeru w biletomacie.

Numer e-hologramu jest numerem karty WKM. Połóż kartę w biletomacie, na ekranie wybierz E-hologram - na wyświetlaczu pojawi się numer E-hologramu.

Jeśli z jakiegokolwiek powodu w biletomacie nie będzie dostępny/widoczny klawisz E-hologram lub po jego wybraniu nie będzie widoczny numer E-hologramu – udaj się do Punktu Obsługi Pasażera.

Podstawa prawna

Nie znalazłeś informacji?