Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
null Zmiana celu użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność m.st. Warszawy i Skarbu Państwa
Krok po kroku
- Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek.
- Dołącz wszystkie wymagane dokumenty.
- Złóż wniosek wraz z załączonymi dokumentami osobiście w siedzibie Biura Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy lub korespondencyjnie (patrz: Miejsce złożenia i odbioru).
Wymagane dokumenty
- Wniosek o zmianę celu użytkowania wieczystego nieruchomości ze wskazaniem proponowanego celu oraz podstawy prawnej zgodnej z art. 73 ustawy o gospodarce nieruchomościami podpisany przez osoby do tego upoważnione, a w przypadku współużytkowania wieczystego – przez wszystkich współużytkowników wieczystych nieruchomości.
- Dokument potwierdzający zaistnienie według Wnioskodawcy przesłanek do proponowanej zmiany w świetle art. 73 ugn niezbędnych do rozpatrzenia wniosku, w oryginale bądź kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
- Pełnomocnictwo (oryginał lub jego kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem) – w przypadku działania przez Pełnomocnika określające prawidłowo zakres umocowania z podpisem oraz danymi mocodawcy oraz osoby, której udzielono pełnomocnictwa.
- Odpis księgi wieczystej pozyskany z właściwego sądu rejonowego lub z Centralnej Informacji Ksiąg Wieczystych, zgodnie z art. 364 ust. 4 ustawy o księgach wieczystych i hipotece.
- Dokument, na podstawie którego nieruchomość oddana została w użytkowanie wieczyste lub ustanowione zostało prawo użytkowania wieczystego oraz dokument, na podstawie którego wnioskodawca nabył prawo użytkowania wieczystego.
Opłaty
Brak opłaty za złożenie wniosku. Inne opłaty opisane w akapicie „Uwagi” poniżej.
Miejsce złożenia i odbioru
Miejsce złożenia wniosku
- Osobiście: Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy, ul. T. Chałubińskiego 8, 00 613 Warszawa.
- Korespondencyjnie: Urząd m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa, z dopiskiem: Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa.
Miejsce odbioru stanowiska
- Osobiście: Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy, ul. T. Chałubińskiego 8, 00 613 Warszawa.
- Korespondencyjnie: na adres wskazany we wniosku.
Termin odpowiedzi
Zgodnie z art. 73 ust. 2e ugn w przypadku złożenia przez użytkownika wieczystego wniosku o zmianę celu użytkowania wieczystego nieruchomości, właściwy organ przedstawia pisemne stanowisko w terminie 2 miesięcy od dnia otrzymania wniosku. Termin podpisania aktu notarialnego dotyczący ww. zmiany ustalany jest między stronami. Sprawa prowadzona jest w trybie cywilno-prawnym i terminy wynikające z Kodeksu postępowania administracyjnego nie mają zastosowania.
Tryb odwoławczy
Jeżeli organ nie zgadza się na zmianę celu użytkowania wieczystego lub nie przedstawi stanowiska, o którym mowa w art. 73 ust. 2e ugn, użytkownik wieczysty może wnieść powództwo do sądu powszechnego właściwego ze względu na położenie nieruchomości.
Uwagi
- Warunki zmiany celu użytkowania wieczystego nieruchomości określone zostaną w pisemnym stanowisku, o którym mowa w art. 73 ust. 2e ugn.
- Wysokość opłaty za zmianę celu użytkowania wieczystego określona zostanie zgodnie z treścią art. 73 ust. 2c ugn i przedstawiona w stanowisku, o którym mowa powyżej.
- Sprawa kończy się zawarciem umowy w formie aktu notarialnego stanowiącego umowę zmiany celu użytkowania wieczystego bądź pismem odmawiającym uwzględnienia wniosku.
- Koszty sporządzenia aktu notarialnego oraz jego wypisów dla m.st. Warszawy lub Skarbu Państwa pokrywa wnioskodawca.