Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd

null Oddanie jednostce organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej nieruchomości w trwały zarząd

Krok po kroku

  1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek.
  2. Dołącz wszystkie wymagane dokumenty.
  3. Złóż wniosek wraz z załączonymi dokumentami w siedzibie Urzędu m.st. Warszawy osobiście lub korespondencyjnie organowi właściwemu do jego rozpatrzenia (patrz: Miejsce złożenia i odbioru).

Możesz zarezerwować wizytę w urzędzie.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o oddanie nieruchomości w trwały zarząd.
  2. Dokumenty określające status prawny jednostki organizacyjnej (np. statut, akt założycielski).
  3. Opinia komórki organizacyjnej Urzędu m.st. Warszawy, której podlega jednostka organizacyjna (wnioskodawca).
  4. Aktualny odpis z księgi wieczystej.
  5. Odbitka zasadniczej mapy miasta obejmująca nieruchomość z zaznaczeniem gruntu objętego wnioskiem.
  6. Wykaz naniesień znajdujących się na gruncie wraz z informacją dotyczącą budynków i znajdujących się w nich lokali mieszkalnych / użytkowych (kubatura, powierzchnia zabudowy, powierzchnia użytkowa, liczba kondygnacji naziemnych i podziemnych budynków, liczba i powierzchnia użytkowa lokali), sposobem ich wykorzystania oraz z informacją przez kogo są zajmowane.
  7. Umowy najmu/ dzierżawy/ użyczenia.

Opłaty

Brak opłaty za złożenie wniosku.

Miejsce złożenia i odbioru

  1. Gdy wnioskodawcą jest jednostka organizacyjna Skarbu Państwa lub gdy wnioskodawcą jest jednostka organizacyjna o znaczeniu ponaddzielnicowym (w odniesieniu do nieruchomości stanowiącej własność m.st. Warszawy):
    1. osobiście w siedzibie Biura Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy (ul. T. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa),
    2. korespondencyjnie na adres: Urząd m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa, z dopiskiem "Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa".
  2. Gdy wnioskodawcą jest dzielnicowa jednostka organizacyjna (w odniesieniu do nieruchomości stanowiącej własność m.st. Warszawy):
    1. osobiście lub korespondencyjnie w Wydziale Obsługi Mieszkańców właściwego urzędu dzielnicy.

Możesz zarezerwować wizytę w urzędzie.

Jednostka odpowiedzialna

  1. Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy:
    1. gdy wnioskodawcą jest jednostka organizacyjna Skarbu Państwa (w odniesieniu do nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa).
    2. gdy wnioskodawcą jest jednostka organizacyjna o znaczeniu ponaddzielnicowym (w odniesieniu do nieruchomości stanowiącej własność m.st. Warszawy).
  2. Urząd Dzielnicy m.st. Warszawy właściwy dla miejsca położenia nieruchomości – gdy wnioskodawcą jest dzielnicowa jednostka organizacyjna (w odniesieniu do nieruchomości stanowiącej własność m.st. Warszawy).
 

Termin odpowiedzi

Zastosowanie mają terminy wynikające z kodeksu postępowania administracyjnego.

Tryb odwoławczy

Od wydanej przez odpowiedni organ decyzji w sprawie oddania nieruchomości w trwały zarząd, stronie przysługuje prawo złożenia odwołania za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji:

  1. do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie (w przypadku nieruchomości stanowiących własność m.st. Warszawy),
  2. do Wojewody Mazowieckiego (w przypadku nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa).

Uwagi

  1. W trakcie postępowania organ może żądać dostarczenia dodatkowych dokumentów, uaktualnienia już złożonych, bądź występować do innych organów i urzędów w celu pozyskania dodatkowych dokumentów oraz informacji niezbędnych do rozpatrzenia wniosku.
  2. Złożony wniosek powinien zawierać informacje dotyczące okresu (oznaczony lub nieoznaczony) oraz celu, na jaki nieruchomość ma zostać oddana w trwały zarząd.
  3. Objęcie nieruchomości w trwały zarząd następuje na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego.

Podstawa prawna

Nie znalazłeś informacji?