Administracja architektoniczno-budowlana

null Wydawanie dziennika budowy

Krok po kroku

  1. O wydanie dziennika budowy należy zwrócić się do organu, który wydawał pozwolenie na budowę.
  2. Złóż podanie o wydanie dziennika budowy. W podaniu należy podać datę i numer decyzji o pozwoleniu na budowę z klauzulą ostateczności decyzji.
  3. Dziennik wydaje się po złożeniu wniosku, w ciągu 3 dni od dnia, w którym decyzja o pozwoleniu na budowę stała się ostateczna.
  4. Przy wydawaniu kolejnego tomu dziennika należy okazać poprzedni tom, opatrzony wpisem kierownika budowy o zamknięciu dziennika.

Możesz zarezerwować wizytę w urzędzie – rezerwacja wizyty dotyczy urzędów dzielnic.

Pod tym linkiem możesz sprawdzić jakie, w świetle przepisów RODO, masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie.

Wymagane dokumenty

  1. Podanie o wydanie dziennika budowy. W podaniu należy podać datę i numer decyzji o pozwoleniu na budowę z klauzulą ostateczności decyzji.
  2. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.

Opłaty

Opłata skarbowa:

  1. 17 zł – dokument stwierdzający ustanowienie pełnomocnika.
  2. Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać w kasie urzędu dzielnicy, przelewem lub przekazem na rachunek bankowy: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Centrum Obsługi Podatnika, 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070.
  3. Nie podlegają opłacie skarbowej podania w sprawach budownictwa mieszkaniowego.

Miejsce złożenia i odbioru

  1. Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa / Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy.

Dotyczy następujących inwestycji (z wyłączeniem będących w kompetencji Wojewody):

  1. stanowiących obiekty kubaturowe o powierzchni całkowitej powyżej 15.000 m2,
  2. o wysokości powyżej 30 m,
  3. przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych oraz organizacji międzynarodowych,
  4. naczelnych i centralnych organów administracji państwowej,
  5. wykraczających swoim zasięgiem poza granice dzielnicy,
  6. dotyczących dróg powiatowych.
  1. Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy / Wydział Architektury i Budownictwa dla Dzielnicy.

Dotyczy pozostałych inwestycji nie będących w kompetencji Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy i Wojewody(w zakresie dróg publicznych – dotyczy dróg gminnych). 

Możesz zarezerwować wizytę w urzędzie – rezerwacja wizyty dotyczy urzędów dzielnic.

Jednostka odpowiedzialna

  1. Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy, Wydział Architektoniczno-Budowlany – jw.
  2. Wydział Architektury i Budownictwa dla Dzielnicy – jw.

Termin odpowiedzi

Dziennik wydaje się po złożeniu wniosku przez inwestora, w ciągu 3 dni od dnia, w którym decyzja o pozwoleniu na budowę stała się ostateczna.

Tryb odwoławczy

Brak.

Uwagi

Przy wydawaniu kolejnego tomu dziennika należy okazać poprzedni tom opatrzony wpisem kierownika budowy o zamknięciu dziennika.

Podstawa prawna

Nie znalazłeś informacji?