Ustanawianie i wygaszanie obciążeń na nieruchomościach

null Zezwolenie na wykreślenie hipoteki

Krok po kroku

  1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek
  2. Dołącz wszystkie wymagane dokumenty. 
  3. Złóż wniosek wraz z załączonymi dokumentami w siedzibie Urzędu m.st. Warszawy osobiście lub korespondencyjnie organowi właściwemu do jego rozpatrzenia (patrz: Miejsce złożenia i odbioru).

Możesz zarezerwować wizytę w Urzędzie.

Pod tym linkiem możesz sprawdzić jakie, w świetle przepisów RODO, masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie.

Wymagane Dokumenty

  1. Wniosek o wydanie zezwolenia na wykreślenie hipoteki.
  2. Dokument potwierdzający spłatę hipoteki (oryginał do wglądu celem potwierdzenia za zgodność).
  3. Aktualny odpis z księgi wieczystej (oryginał).
    • Wydruki treści wyświetlonych w trybie przeglądania księgi wieczystej nie posiadają mocy dokumentów wydawanych przez sąd, art. 364 ust. 7 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz.  1916 ze zm.).
  4. Dokument stanowiący podstawę wpisu hipoteki (oryginał do wglądu celem potwierdzenia za zgodność).
  5. Pełnomocnictwo - w przypadku występowania przez Pełnomocnika określające prawidłowo zakres umocowania z podpisem i danymi mocodawcy oraz osoby, której udzielono pełnomocnictwa.

Opłaty

Brak.

Miejsce złożenia i odbioru

  1. Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy, ul. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa (osobiście).
    • Korespondencyjnie - Urząd m.st. Warszawy, al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa (Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa).
  2. Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy 
Możesz zarezerwować wizytę w Urzędzie.

Jednostka odpowiedzialna

  1. Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa - w przypadku nieruchomości Skarbu Państwa.
  2. Urząd Dzielnicy m.st. Warszawy - w przypadku nieruchomości miasta stołecznego Warszawy.

Termin odpowiedzi

Do 3 miesięcy od daty złożenia kompletu dokumentów. Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym. Termin udzielenia odpowiedzi może zostać wydłużony w przypadku wpływu dużej ilości wniosków. Terminy wynikające z Kpa nie mają zastosowania.

Tryb odwoławczy

Brak.

Uwagi

  1. W trakcie postępowania organ może żądać dostarczenia dodatkowych dokumentów, uaktualnienia już złożonych, bądź występować do innych organów i urzędów w celu pozyskania dodatkowych dokumentów oraz informacji niezbędnych do rozpatrzenia wniosku.
  2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

Podstawa prawna

Nie znalazłeś informacji?