null Nadanie numeru PESEL na wniosek

Tłumaczenie na język angielskiTłumaczenie na język rosyjskiTłumaczenie na język ukraiński

 

 

Jeśli jesteś cudzoziemcem, który mieszka w Polsce, możesz się zameldować – wtedy automatycznie dostaniesz numer PESEL. Jeśli nie możesz się zameldować, a jakiś urząd wymaga od ciebie numeru PESEL – możesz wystąpić o jego nadanie. Sprawdź, jak to zrobić.

Krok po kroku

  1. Pobierz i wypełnij wniosek o nadanie numeru PESEL.
  2. Złóż wniosek w dowolnej delegaturze Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Warszawie.
    [!] Jeżeli wniosek nie będzie spełniał wymogów określonych w przepisach, wezwiemy Cię do usunięcia braków. Jeśli tego nie zrobisz w ciągu 7 dni, Twój wniosek zostawimy bez rozpoznania. 
  3. Jeśli pozytywnie rozpatrzymy Twój wniosek, wydamy Ci powiadomienie o nadaniu numeru PESEL. Powiadomienie otrzymasz w formie wskazanej przez Ciebie we wniosku: papierowej lub elektronicznej.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony i podpisany wniosek o nadanie numeru PESEL.
    [!] We wniosku wpisz faktyczną podstawę prawną, z której wynika obowiązek posiadania numeru PESEL. Jeśli jakiś urząd (np. Zakład Ubezpieczeń Społecznych czy urząd skarbowy) wymaga podania numeru PESEL – powinien wskazać Ci również podstawę prawną.
  2. Do wglądu dokument, który potwierdzi Twoją tożsamość, np. paszport.
  3. Do wglądu dokumenty potwierdzające dane, które wpiszesz we wniosku o nadanie numeru PESEL w pkt 3–5 .
  4. Pełnomocnictwo – jeśli w sprawie reprezentuje Cię pełnomocnik. Jeśli chcesz złożyć kopię pełnomocnictwa musi być ona poświadczona przez notariusza albo adwokata lub radcę prawnego, który jest pełnomocnikiem w sprawie.

Jeśli chcesz sprawdzić jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą Klauzulę informacyjną.

Opłaty

Nie musisz płacić za złożenie tego wniosku.
 
Możliwe dodatkowe opłaty:
17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa lub prokury. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecku, wnukowi) lub rodzeństwu jest bezpłatne.
5 zł – opłata za poświadczenie kopii dokumentu za zgodność z oryginałem przez pracownika urzędu. Opłatę liczymy za poświadczenie każdej zaczętej strony. Jeśli składasz oryginały lub dokumenty już poświadczone za zgodność z oryginałem – nie będziemy pobierać tej opłaty.

Opłatę możesz zrobić:
  1. w kasie urzędu dzielnicy
  2. w opłatomacie – jeśli jest dostępny w miejscu, w którym składasz wniosek
  3. przelewem na rachunek bankowy
Urząd m.st. Warszawy, Centrum Obsługi Podatnika
Numer rachunku: 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
W tytule przelewu napisz za co wnosisz opłatę np. opłata za pełnomocnictwo dla XXX XXXX w sprawie XXXXX.

Miejsce złożenia i odbioru

Wniosek możesz złożyć osobiście w dowolnej delegaturze Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Warszawie.

Jednostka odpowiedzialna

Termin odpowiedzi

Twój wniosek rozpatrzymy niezwłocznie.

Tryb odwoławczy

W tej sprawie nie możesz się odwołać.

Uwagi

Brak dodatkowych uwag.

Podstawa prawna

Wersja 1.0 z 11.01.2024 r.

Nie znalazłeś informacji?