- Baza wiedzy
-
/
Sprawy obywatelskie
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- Transport i drogownictwo
- / Nadanie numeru PESEL
Nadanie numeru PESEL
null Nadanie numeru PESEL na wniosek
AO/01/08/K
|
Zaktualizowano: 2024-10-04 11:06
|
|
|
|
Krok po kroku
- Pobierz i wypełnij wniosek o nadanie numeru PESEL.
- Złóż wniosek w dowolnej delegaturze Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Warszawie.
[!] Jeżeli wniosek nie będzie spełniał wymogów określonych w przepisach, wezwiemy Cię do usunięcia braków. Jeśli tego nie zrobisz w ciągu 7 dni, Twój wniosek zostawimy bez rozpoznania. - Jeśli pozytywnie rozpatrzymy Twój wniosek, wydamy Ci powiadomienie o nadaniu numeru PESEL. Powiadomienie otrzymasz w formie wskazanej przez Ciebie we wniosku: papierowej lub elektronicznej.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony i podpisany wniosek o nadanie numeru PESEL.
[!] We wniosku wpisz faktyczną podstawę prawną, z której wynika obowiązek posiadania numeru PESEL. Jeśli jakiś urząd (np. Zakład Ubezpieczeń Społecznych czy urząd skarbowy) wymaga podania numeru PESEL – powinien wskazać Ci również podstawę prawną. - Do wglądu dokument, który potwierdzi Twoją tożsamość, np. paszport.
- Do wglądu dokumenty potwierdzające dane, które wpiszesz we wniosku o nadanie numeru PESEL w pkt 3–5 .
- Pełnomocnictwo – jeśli w sprawie reprezentuje Cię pełnomocnik. Jeśli chcesz złożyć kopię pełnomocnictwa musi być ona poświadczona przez notariusza albo adwokata lub radcę prawnego, który jest pełnomocnikiem w sprawie.
Jeśli chcesz sprawdzić jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą Klauzulę informacyjną.
Opłaty
Nie musisz płacić za złożenie tego wniosku.
Możliwe dodatkowe opłaty:
17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa lub prokury. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecku, wnukowi) lub rodzeństwu jest bezpłatne.
5 zł – opłata za poświadczenie kopii dokumentu za zgodność z oryginałem przez pracownika urzędu. Opłatę liczymy za poświadczenie każdej zaczętej strony. Jeśli składasz oryginały lub dokumenty już poświadczone za zgodność z oryginałem – nie będziemy pobierać tej opłaty.
17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa lub prokury. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecku, wnukowi) lub rodzeństwu jest bezpłatne.
5 zł – opłata za poświadczenie kopii dokumentu za zgodność z oryginałem przez pracownika urzędu. Opłatę liczymy za poświadczenie każdej zaczętej strony. Jeśli składasz oryginały lub dokumenty już poświadczone za zgodność z oryginałem – nie będziemy pobierać tej opłaty.
Opłatę możesz zrobić:
- w kasie urzędu dzielnicy
- w opłatomacie – jeśli jest dostępny w miejscu, w którym składasz wniosek
- przelewem na rachunek bankowy
Urząd m.st. Warszawy, Centrum Obsługi Podatnika
Numer rachunku: 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
W tytule przelewu napisz za co wnosisz opłatę np. opłata za pełnomocnictwo dla XXX XXXX w sprawie XXXXX.
Numer rachunku: 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
W tytule przelewu napisz za co wnosisz opłatę np. opłata za pełnomocnictwo dla XXX XXXX w sprawie XXXXX.
Miejsce złożenia i odbioru
Wniosek możesz złożyć osobiście w dowolnej delegaturze Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Warszawie.
Termin odpowiedzi
Twój wniosek rozpatrzymy niezwłocznie.
Tryb odwoławczy
W tej sprawie nie możesz się odwołać.
Uwagi
Brak dodatkowych uwag.
Podstawa prawna
Wersja 1.0 z 11.01.2024 r.