Osoby niepełnosprawne

null Program "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością"

Rekrutacja do programu trwa od 27 grudnia 2024 r. do 20 stycznia 2025 r. do godziny 17.30 (zakończenie dwóch etapów rekrutacji).

Kto może się zgłosić do Programu?

  • mieszkańcy Warszawy – osoby z niepełnosprawnościami posiadające:

  • aktualne orzeczenie o niepełnosprawności o stopniu znacznym lub umiarkowanym;
  • równorzędne do stopni ww., zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 44, 858, 1089, 1165, 1494)
  • mieszkające w Warszawie dzieci od ukończenia 2 roku życia do 16 roku życia, posiadające aktualne orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności:

  • konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz
  • konieczności stałego współudziału, na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.

Ile jest etapów rekrutacji?

Rekrutacja składa się z 2 obowiązkowych etapów:

  1. Etap I – przygotowanie i przyjęcie dokumentów:

  • zapoznaj się z regulaminem – na stronach 4-5 w rozdziale VI opisaliśmy zasady rekrutacji.

  • wypełnij dokumenty:

  • załącznik nr 1 do regulaminu – Karta Zgłoszenia do programu
  • załącznik nr 2 do regulaminu – Deklaracja wyboru i akceptacji asystenta
  • dołącz kopię orzeczenia
  • pamiętaj o wstawieniu daty i podpisie we wszystkich wskazanych miejscach w formularzach.
  • złóż dokumenty:

  • osobiście (preferowane) do siedziby Centrum Usług Społecznych „Społeczna Warszawa”: poniedziałki: w godzinach 8:30 - 18:00 (o godz. 17.30 będzie przyjęta ostatnia osoba), od wtorku do piątku: w godzinach 8:30 - 16:00

  • poprzez e-puap na adres: /CUSWarszawa/SkrytkaESP

  • poprzez doręczenia elektroniczne na adres: AE:PL-17299-32708-IAIRH-25

  • pocztą tradycyjną: Centrum Usług Społecznych „Społeczna Warszawa” ul. Skaryszewska 3, 03-802 Warszawa (decyduje data doręczenia)

  • jeśli dostarczysz niepoprawnie wypełnione lub/i nie wszystkie wymagane dokumenty, jednorazowo wezwiemy (telefonicznie) do ich niezwłocznego uzupełnienia. Nieuzupełnienie w umówionym terminie, skutkować będzie niezakwalifikowaniem się do Programu.

  1. Etap II – rozmowa z pracownikiem Centrum, której celem będzie określenie zakresu oczekiwanego wsparcia:

  • w rozmowie  uczestniczysz osobiście - osoby ubezwłasnowolnione i dzieci uczestniczą  razem z opiekunem prawnym;

  • osobiste przyjście na rozmowę nie jest wymagane dla:

  • dzieci do ukończenia 16 roku życia, które brały udział w edycji programu na 2024 rok realizowanej przez CUS; dzieci reprezentuje na rozmowie rodzic lub opiekun prawny,

  • osób dorosłych posiadających orzeczenie ze względu na przyczynę niepełnosprawności 1‐U i/lub 12-C, które brały udział w edycji programu na 2024 rok realizowanej przez CUS; osoby te reprezentuje na rozmowie opiekun prawny.

  • na rozmowę przynieś (do wglądu):

  • dokument tożsamości kandydata/tki

  • dokument tożsamości opiekuna prawnego wraz z dokumentem potwierdzającym ustanowienie opieki (jeśli dotyczy)

  • oryginał orzeczenia

  • oryginały zaświadczeń jeśli jesteś aktywny: zawodowo, edukacyjnie lub korzystasz z dziennych form wsparcia – przynieś na rozmowę zaświadczenie z instytucji (szczegółowe informacje na str. 2 i 3 regulaminu w rozdziale III)

Przed złożeniem dokumentów, umów się na rozmowę. Dzięki temu przejdziesz oba etapy równocześnie:

Pamiętaj:

  • Jeśli przesłałeś dokumenty pocztą, przez e-Puap lub e-doręczenia, umów się na rozmowę; bez tego nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku. 

  • Chroniąc dane osobowe, nie rozpatrujemy dokumentów przesłanych e-mailem.

  • Umówienie się na rozmowę i dostarczenie poprawnie wypełnionych dokumentów, pozwala na przejście etapu I i II w tym samym czasie.

  • Jeśli osobiście dostarczysz wypełnione dokumenty (etap I), ale nie umówisz się na rozmowę rekrutacyjną - przyjmiemy dokumenty. Nie zapewniamy jednak, że będziemy mogli w tym samym czasie przeprowadzić rozmowę (etap II). Możliwe, że będziesz musiał umówić się i przyjść jeszcze raz. Dlatego zachęcamy do wcześniejszego umówienia się.

  • Ostatni dzień rekrutacji to 20 stycznia 2025 r. do godziny 17.30, jest jednocześnie ostatnim dniem, w którym można odbyć II etap rekrutacji.

Masz pytania?

Zadzwoń lub napisz:
Centrum Usług Społecznych “Społeczna Warszawa”, ul. Skaryszewska 3, 03-802 Warszawa
telefon: 22 277 49 85, 22 277 49 86, 22 277 49 90
e-mail: projekt.asystent@um.warszawa.pl

Więcej informacji

Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025

Nie znalazłeś informacji?