- Baza wiedzy
-
/
Sprawy obywatelskie
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- Transport i drogownictwo
- / Sprawy repatriantów
Sprawy repatriantów
null Przyznanie pomocy finansowej ze środków budżetu państwa na częściowe pokrycie kosztów poniesionych przez repatrianta w związku z remontem, adaptacją lub wyposażeniem lokalu mieszkalnego, w którym mieszka w Polsce
Jeśli jesteś repatriantem, który mieszka w Warszawie, to Prezydent m.st. Warszawy może udzielić Ci pomocy finansowej na pokrycie kosztu poniesionego w związku z remontem, adaptacją lub wyposażeniem lokalu mieszkalnego, w którym mieszkasz na stałe w Polsce.
Możesz złożyć taki wniosek w ciągu 2 lat od dnia nabycia obywatelstwa polskiego.
Krok po kroku
- W sekcji „Miejsce złożenia i odbioru” sprawdź, gdzie i w jaki sposób możesz złożyć wniosek.
- Wypełnij wniosek oraz ankietę osobową.
- Dołącz do wniosku wymagane dokumenty.
- Złóż wniosek.
- Po rozpatrzeniu wniosku wydamy decyzję lub postanowienie.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o przyznanie pomocy finansowej.
- Ankieta osobowa.
- Oryginalne dokumenty, które potwierdzają poniesione koszty.
- Oryginalny dokument, który potwierdza tytuł prawny do lokalu mieszkalnego, np.:
- umowa najmu,
- akt notarialny potwierdzający zakup,
- umowa użyczenia.
- Kopię decyzji wojewody w sprawie posiadania obywatelstwa polskiego jako repatriant.
- Kopię dowodu osobistego.
- Numer rachunku bankowego, na który będziemy mogli przekazać pomoc finansową.
- Oświadczenie wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych – jeśli we wniosku podasz swój numer telefonu lub adres e-mail.
- Pełnomocnictwo – jeśli w sprawie reprezentuje Cię pełnomocnik. Jeśli chcesz złożyć kopię pełnomocnictwa musi być ona poświadczona przez notariusza albo adwokata lub radcę prawnego, który jest pełnomocnikiem w sprawie.
Jeśli chcesz sprawdzić jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą Klauzulę informacyjną.
Opłaty
W tym postępowaniu nie ma opłat.
Możliwe opłaty dodatkowe:
- 17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecku, wnukowi) lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty.
- 5 zł – opłata za poświadczenie kopii dokumentu za zgodność z oryginałem przez pracownika urzędu. Opłatę liczymy za poświadczenie każdej zaczętej strony.
Opłatę możesz wpłacić:
- przelewem na rachunek bankowy urzędu:
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Centrum Obsługi Podatnika
21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
W tytule przelewu napisz za co wnosisz opłatę np. opłata za pełnomocnictwo dla XXX XXXX w sprawie XXXXX. - w dowolnej kasie Urzędu m.st. Warszawy,
- w opłatomacie – jeśli jest dostępny w miejscu, w którym składasz wniosek.
Miejsce złożenia i odbioru
Dokumenty możesz złożyć:
- osobiście w Kancelarii ogólnej Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa,
- przez internet na stronie ePUAP
- pocztą na adres Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa.
Składam wniosek w urzędzie
- Pobierz i wypełnij wniosek.
- Podpisz wniosek.
- Dołącz do wniosku wymagane dokumenty.
- Złóż wniosek w urzędzie lub wyślij go pocztą na adres korespondencyjny.
Składam wniosek przez internet
Aby skorzystać z tej opcji musisz mieć profil zaufany lub podpis kwalifikowany. Jeśli nie masz jeszcze profilu zaufanego – załóż go online.
- Wejdź na elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP) – epuap.gov.pl.
- Wypełnij wniosek i dołącz wymagane dokumenty.
- Złóż wniosek.
Jak będziemy przekazywać Ci pisma w sprawie
Pisma w sprawie przekażemy Ci na adres korespondencyjny, który podasz we wniosku (pocztą, przez ePUAP).
Pisma w sprawie możesz też odebrać osobiście w urzędzie, w którym złożysz wniosek. Zanim to zrobisz – skontaktuj się i umów z pracownikiem urzędu.
Termin odpowiedzi
Na Twój wniosek odpowiemy w ciągu miesiąca od daty złożenia wniosku z kompletem dokumentów.
Jeśli źle wypełnisz wniosek lub nie dołączysz wymaganych dokumentów, czas rozpatrzenia wniosku będzie wydłużony. Wezwiemy Cię do złożenia wyjaśnień lub dołączenia brakujących dokumentów. Na uzupełnienie wniosku masz 14 dni od otrzymania wezwania. Jeśli nie zastosujesz się do wezwania, nie rozpatrzymy Twojego wniosku.
Jeśli w sprawie pojawi się konieczność przeprowadzenia szczegółowego postępowania wyjaśniającego, to termin załatwienia sprawy może się wydłużyć.
Tryb odwoławczy
Na złożenie odwołania masz 14 dni od daty otrzymania decyzji. Nie musisz płacić za złożenie odwołania.
Uwagi
- Jeżeli do rozpatrzenia wniosku będziemy potrzebowali dodatkowych dokumentów, poprosimy Cię o ich dostarczenie.
- Pomoc może być przyznana na repatrianta i każdego członka jego najbliższej rodziny.
[!] Członek najbliższej rodziny to małżonek repatrianta i małoletnie dziecko lub dzieci, które pozostają pod władzą rodzicielską co najmniej jednego z rodziców, którzy przybyli do Polski razem z repatriantem.
Podstawa prawna
Wersja 1.0 z 5.04.2024 r.
- PS-02-01 Wzór wniosku o przyznanie repatriantowi pomocy finansowej ze środków budżetu państwa na częściowe pokrycie poniesionych, udokumentowanych, przez repatrianta kosztów związanych z remontem, adaptacją lub wyposażeniem lokalu mieszkalnego (otwiera nowe okno)
- PS-02-01 Wzór oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (otwiera nowe okno)
- PS-02-01 Ankieta osobowa dla repatriantów (otwiera nowe okno)