Najem, dzierżawa, użyczenie
null Składanie wniosków o dzierżawę nieruchomości
Jeżeli chcesz wydzierżawić grunt, który należy do Skarbu Państwa lub m.st. Warszawy, tutaj dowiesz się jak to zrobić.
Krok po kroku
- Wypełnij wniosek o dzierżawę nieruchomości oraz oświadczenia.
- Dołącz wszystkie wymagane dokumenty.
- Wniosek i niezbędne dokumenty przekaż do urzędu. Możesz to zrobić na kilka sposobów. Szczegółowe informacje o nich znajdziesz w sekcji Miejsce złożenia i odbioru.
- Po rozpatrzeniu wniosku, poinformujemy Cię o dalszych etapach sprawy.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o dzierżawę nieruchomości.
[!] We wniosku podaj adres nieruchomości oraz powierzchnię gruntu. Wyjaśnij też cel dzierżawy gruntu i podaj okres na jaki grunt ma być udostępniony. - Oświadczenie, które potwierdza brak zaległości wobec m.st. Warszawy i Skarbu Państwa lub o uzyskaniu zwolnienia, odroczenia lub rozłożenia na raty zaległych płatności lub wstrzymania w całości wykonywania decyzji właściwego organu.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie nieobowiązkowych danych osobowych – jeśli wyrażasz na to zgodę.
- Szkic lub mapa poglądowa gruntu objętego wnioskiem.
- Uchwała o wyborze Zarządu i uchwała upoważniająca Zarząd do zawarcia umowy dzierżawy – jeśli stroną umowy będzie Wspólnota Mieszkaniowa.
- Pełnomocnictwo – jeśli w sprawie reprezentuje Cię pełnomocnik. Jeśli chcesz złożyć kopię pełnomocnictwa musi być ona poświadczona przez notariusza albo adwokata lub radcę prawnego, który jest pełnomocnikiem w sprawie.
- Kopia legitymacji osoby niepełnosprawnej lub kopia orzeczenia o niepełnosprawności – jeśli osoba niepełnosprawna (jej rodzice lub opiekunowie) składa wniosek o dzierżawę indywidualnego miejsca postojowego.
Jeśli chcesz sprawdzić jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą Klauzulę informacyjną.
Opłaty
Nie musisz płacić za złożenie wniosku.
Miejsce złożenia i odbioru
Jeśli wniosek dotyczy dzierżawy nieruchomości, która jest własnością Skarbu Państwa, na okres do 3 lat oraz nieruchomości, która jest własnością Skarbu Państwa i własnością m.st. Warszawy, na okres dłuższy niż 3 lata, możesz go złożyć:
- osobiście w urzędzie:
- w Biurze Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy (ul. T. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa),
- w kancelarii ogólnej urzędu (Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa),
- przez internet na stronie ePUAP,
- pocztą na adres: Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa.
Jeśli wniosek dotyczy dzierżawy nieruchomości, która jest własnością m.st. Warszawy, na okres do 3 lat, możesz go złożyć:
- osobiście w urzędzie:
- w wydziale obsługi mieszkańców urzędu dzielnicy dla dzielnicy w której znajduje się nieruchomość objęta wnioskiem,
- w kancelarii ogólnej urzędu (Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa),
- przez internet na stronie ePUAP,
- pocztą na adres urzędu dzielnicy dla dzielnicy w której znajduje się nieruchomość objęta wnioskiem.
Składam wniosek w urzędzie
- Pobierz i wypełnij wniosek oraz wymagane oświadczenia.
- Podpisz wniosek i oświadczenia.
- Dołącz do wniosku wymagane dokumenty.
- Złóż wniosek we właściwej siedzibie urzędu lub wyślij go pocztą na adres korespondencyjny tej siedziby.
Jeżeli chcesz osobiście złożyć wniosek w urzędzie, możesz zarezerwować wizytę w systemie rezerwacji wizyt.
Składam wniosek przez internet
Aby skorzystać z tej opcji musisz mieć profil zaufany lub podpis kwalifikowany. Jeśli nie masz jeszcze profilu zaufanego – załóż go online.
- Wejdź na elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP) – epuap.gov.pl.
- Wypełnij wniosek i dołącz wymagane dokumenty.
- Złóż wniosek.
- Na swoją skrzynkę ePUAP otrzymasz potwierdzenie złożenia wniosku.
Jak będziemy przekazywać Ci pisma w sprawie
Pisma w sprawie przekażemy Ci na adres korespondencyjny, który podasz we wniosku (pocztą, przez ePUAP).
Pisma w sprawie możesz też odebrać osobiście w urzędzie, w którym złożysz wniosek. Zanim to zrobisz – skontaktuj się i umów z pracownikiem urzędu.
Jednostka odpowiedzialna
- Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzedu m.st. Warszawy
- Urząd dzielnicy m.st. Warszawy
Termin odpowiedzi
Na Twój wniosek odpowiemy niezwłocznie. Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym, co oznacza, że terminy przewidziane w postępowaniu administracyjnym nie mają do niej zastosowania.
Tryb odwoławczy
W tej sprawie nie ma trybu odwoławczego.
Uwagi
- W trakcie postępowania możemy wezwać Cię do dostarczenia dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.
- Jeśli Twój wniosek jest związany z handlem obwoźnym zapoznaj się z informacjami w kategorii Handel i usługi – Zawarcie umowy w celu prowadzenia handlu obwoźnego.
Podstawa prawna
- Ustawa z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny
- Ustawa z 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
- Zarządzenie Prezydenta m.st. Warszawy Nr 811/2017 z 5 maja 2017 r. w sprawie zasad wydzierżawiania na okres do 3 lat nieruchomości miasta stołecznego Warszawy i nieruchomości Skarbu Państwa, dla których organem reprezentującym właściciela jest Prezydent m.st. Warszawy, zmienione
- Zarządzenie Prezydenta m.st. Warszawy Nr 3356/2006 z 30 marca 2006 r. w sprawie wydzierżawiania na okres powyżej trzech lat nieruchomości Skarbu Państwa, dla których organem reprezentującym właściciela jest Prezydent m.st. Warszawy, zmienione Zarządzeniem Nr 3672/2006 z 11 lipca 2006 r.
- Zarządzenie Prezydenta m.st. Warszawy Nr 3357/2006 z 30 marca 2006 r. w sprawie zasad wydzierżawiania na okres powyżej trzech lat nieruchomości miasta stołecznego Warszawy, zmienione Zarządzeniem Nr 3673/2006 z 11 lipca 2006 r.
Wersja 1.0 z 7.03.2024 r.
- BM-06-01 Wniosek o dzierżawę nieruchomości (otwiera nowe okno)
- BM-06-01 Oświadczenie o niezaleganiu w płaceniu podatków, opłat lokalnych i innych zobowiązań finansowych wobec m.st. Warszawy i Skarbu Państwa (otwiera nowe okno)
- BM-06-01 Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (otwiera nowe okno)