Specific category icon

Handel i usługi

Wstecz

Zawarcie umowy w celu prowadzenia handlu obwoźnego

Krok po kroku

  1. Wybierz miejsce wyznaczone korzystając z map lub plików zawierających informacje na temat miejsc wyznaczonych na terenie m.st. Warszawy, znajdujacych się na stronie internetowej http://www.targowiska.um.warszawa.pl
  2. Skontaktuj się z właściwym zarządcą terenu by upewnić się czy miejsce, którym jesteś zainteresowana/y jest wolne (liczy się kolejność składania wniosków).
  3. Udaj się z wydrukowanym i wypełnionym wnioskiem oraz wypełnionym oświadczeniem do właściwego zarządcy terenu.

Pod tym linkiem możesz sprawdzić jakie, w świetle przepisów RODO, masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie.

Wymagane Dokumenty

Pisemny wniosek o zawarcie umowy w celu prowadzenia handlu obwoźnego.

Załączniki:

  1. Oświadczenie  o figurowaniu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, z podaniem informacji umożliwiającej jednoznaczną identyfikację przedsiębiorcy (np. NIP, nr REGON) lub w Krajowym Rejestrze Sądowym  z podaniem nr KRS, chyba że kupiec nie jest przedsiębiorcą
  2. Oświadczenie kupca, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub oświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
  3. W przypadku położenia stanowiska na terenie objętym ochroną zabytków - decyzję organu właściwego ds. ochrony zabytków zezwalającą na prowadzenie handlu we wnioskowanej formie na danym stanowisku.

Opłaty

Wysokość wynagrodzenia pobieranego za udostępnienie stanowiska na podstawie umowy ustala się w wysokości równej stawkom określonym w załączniku nr 2 do zarządzenia Nr 811/2017 Prezydenta m.st. Warszawy z dnia 05 maja 2017 r. w sprawie zasad wydzierżawiania na okres do trzech lat nieruchomości miasta stołecznego Warszawy i nieruchomości Skarbu Państwa, dla których organem reprezentującym właściciela jest Prezydent m.st. Warszawy.

Miejsce złożenia i odbioru

  • Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy właściwy ze względu na miejsce położenia stanowiska do handlu obwoźnego lub jednostki organizacyjne m.st. Warszawy zarządzające danym terenem lub pełniące funkcje administratora terenu.

Jednostka odpowiedzialna

Jednostki organizacyjne m.st. Warszawy zarządzające danym terenem lub pełniące funkcje administratora terenu.

Termin odpowiedzi

Termin rozpatrzenia wniosku oraz ewentualnego zawarcia umowy wynosi 14 dni. Na terenie Starego Miasta przeprowadza się konkurs ofert i termin rozpatrzenia wniosku uzależniony jest od rozstrzygnięcia konkursu ofert.

Tryb odwoławczy

Brak

Uwagi

  1. Szczegółowe informacje dotyczące miejsc do handlu obwoźnego i ich zarządców znajdują się w zbiorczym wykazie miejsc na których dopuszcza się prowadzenie handlu obwoźnego na terenie m. st. Warszawy wraz z wykazem zarządców i zarządzanych terenów, który jest dostępny na stronie: www.targowiska.um.warszawa.pl.
  2. Prowadzenie handlu obwoźnego możliwe jest w miejscach do tego wyznaczonych. Wykaz miejsc
    i stanowisk przeznaczonych do handlu obwoźnego ustala Zarząd Dzielnicy w formie uchwały. Wykaz miejsc do handlu obwoźnego dostępny jest na tablicach informacyjnych oraz na stronach internetowych Urzędu m.st. Warszawy, urzędów dzielnic, jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy będących zarządcą danego terenu oraz stronach internetowych jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy wykonujących funkcje i zadania zarządcy dróg publicznych, których adresy dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej.
  3. Udostępnienie stanowiska następuje na podstawie umowy cywilnoprawnej. Umowy zawiera się na czas oznaczony, nie dłuższy niż 1 rok.
  4. Pierwszeństwo w udostępnieniu stanowiska zapewnia się kupcom, którzy:
    − aktualnie prowadzą w danym miejscu handel obwoźny na podstawie tytułu prawnego,
    − nie zalegają z zapłatą wynagrodzenia z tego tytułu na rzecz m.st. Warszawy,
    − przestrzegają zasad prowadzenia handlu obwoźnego określonych w umowach
    o udostępnienie stanowiska handlowego bądź w decyzjach zezwalających na zajmowanie pasa drogowego,
    − złożą wniosek o przedłużenie umowy albo zawarcie nowej umowy, na to samo stanowisko, przed upływem 15 dni od daty wygaśnięcia umowy.
    W przypadku umów krótszych niż 15 dni pierwszeństwo, o którym mowa nie obowiązuje.
    Pozostałe stanowiska udostępnia się zgodnie z kolejnością zgłoszeń.
  5. W przypadku złożenia wniosku o zawarcie umowy na korzystanie z tego samego stanowiska, położonego w miejscu do handlu na terenie Starego Miasta, przez więcej niż jednego kupca, przeprowadza się przetarg (konkurs ofert).
  6. Konkurs ofert, o którym mowa w pkt. 5, przeprowadza się w oparciu o zasady dotyczące wydzierżawiania nieruchomości na okres dłuższy niż 3 lata.
  7. Handel obwoźny prowadzony jest przez kupców posiadających wymagane elementy wyposażenia stanowiska: etykietę samoprzylepną lub identyfikator osobisty (typu smycz lub z klipsem), zawierające numer identyfikacyjny.
  8. Wyposażenie stoiska powinno być jednolite kolorystycznie oraz utrzymane w stonowanej kolorystyce zbliżonej do barwy RAL 1013.
  9. Do umeblowania stoiska handlowego dopuszcza się używanie lad, stelaży, stojaków, parasoli i namiotów handlowych (typu otwartego, bez ścian bocznych). Czasza składanego parasola może być zbliżona do koła lub kwadratu, a jej rozpiętość nie powinna przekraczać 3 m. Maksymalna powierzchnia innego wyposażenia stoiska handlowego (namiot handlowy) nie powinna przekraczać 9 m2. W przypadku sprzedaży choinek dopuszcza się wygrodzenia, przy czym zachowanie kolorystyki nie jest wymagane.
  10. Prowadzenie handlu z użyciem lad w innym kolorze niż dopuszczony, wymaga przykrycia lady materiałem łatwym do utrzymania w czystości o barwie spójnej z barwą reszty wyposażenia stoiska (RAL 1013) w ten sposób, aby materiał zakrywał konstrukcję lady. Zarząd dzielnicy w uzasadnionych przypadkach, po zasięgnięciu opinii Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy, może wyrazić zgodę na korzystanie z miejsca lub stanowiska z wyposażeniem w innych barwach, niż określona. Uzyskanie opinii, o której mowa, jest obligatoryjne. Opinia jest wydawana na podstawie wniosku, do którego załącza się rysunek (fotografię) projektu stoiska z uwzględnieniem kolorystyki. We wniosku należy również podać planowaną lokalizację stoiska. Korzystanie ze stanowiska bez posiadania etykiety samoprzylepnej lub identyfikatora osobistego (typu smycz lub z klipsem) zawierających numer identyfikacyjny jest możliwe w przypadku:
    a) sprzedaży prowadzonej na stanowiskach handlowych, przed wejściami na cmentarze, udostępnianych w okresie świąt Wszystkich Świętych;
    b) sprzedaży prowadzonej w miejscu wyznaczonym do handlu jednodniowego.
  11. W przypadku powzięcia uzasadnionego podejrzenia, iż:
    − oświadczenie o nieposiadaniu zaległości wobec Skarbu Państwa oraz m.st. Warszawy
    albo
    − oświadczenie, że kupiec uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu
    zawierają nieprawdziwe dane, osoba rozpatrująca wniosek przeprowadza postępowanie wyjaśniające, a w szczególności może żądać od wnioskodawcy przedstawienia stosownych zaświadczeń. W takim przypadku termin rozpatrzenia wniosku wynosi 14 dni od daty doręczenia dokumentów potwierdzających prawdziwość danych zawartych w oświadczeniu.
  12. Nie wywiązywanie się przez kupca z zobowiązań finansowych wobec Skarbu Państwa lub m.st. Warszawy stanowi podstawę do odmowy zawarcia umowy, chyba że uzyskał on przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
  13. W umowach wprowadza się zapisy dotyczące kaucji. Kaucję ustala się w wysokości równej jednomiesięcznemu wynagrodzeniu za stanowisko.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 459, 933, 1132, z 2018 r. poz. 398, 650.).
  2. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 50, 121, 650.).
  3. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073, 1566.).
  4. Zarządzenie Nr 1153/2008 Prezydenta m.st. Warszawy z dnia 10 stycznia 2008 r. w sprawie prowadzenia handlu obwoźnego na terenie m.st. Warszawy, zmienione Zarządzeniami:
    • nr 1732/2008 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 12.06.2008 r.;
    • nr 2402/2008 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 15.12.2008 r.;
    • nr 3172/2009 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 05.06.2009 r.;
    • nr 3583/2009 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 27.08.2009 r.;
    • nr 46/2010 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 13.12.2010 r.;
    • nr 865/2011 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 25 maja 2011 r.;
    • nr 1058/2011Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 30 czerwca 2011 r.;
    • nr 1764/2011Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 18 listopada 2011 r.;
    • nr 1819/2011Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 01 grudnia 2011 r.;
    • nr 5291/2013 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 06 grudnia 2013 r.;
    • nr 1257/2015 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 04 września 2015 r.;
    • nr 1722/2015 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 23 grudnia 2015 r.;
    • nr 1635/2016 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 08 listopada 2016 r.

Nie znalazłeś informacji?