Porady Miejskiego Rzecznika Konsumentów

null Udzielanie porad i pomocy konsumentom

Możesz skorzystać z pomocy Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Warszawie jeśli:

  • jesteś konsumentem,
    [i] Konsument to osoba, która zawarła umowę z przedsiębiorcą dla potrzeb prywatnych (nie może być to umowa związana z Twoją działalnością zawodową lub gospodarczą),
  • mieszkasz w Warszawie,
    [!] Jeśli mieszkasz w innym powiecie znajdź swojego rzecznika na stronie: www.uokik.gov.pl.

Rzecznik konsumentów poinformuje Cię jakie przysługują Ci uprawnienia i czy przedsiębiorca nie łamie prawa. Możesz też poprosić o pomoc w dochodzeniu Twoich praw w sporze z przedsiębiorcą.

Krok po kroku

  1. Sprawdź, czy odpowiedzi na Twoje pytania nie znajdują się już na stronie internetowej Rzecznika https://um.warszawa.pl/waw/konsument. Informacje pogrupowane są tematycznie w zależności od rodzaju sprawy.
  2. Zadzwoń pod numer (22) 44 33 444, aby uzyskać poradę.
  3. Pobierz, wypełnij i podpisz wniosek. 
  4. Dołącz potrzebne dokumenty.
  5. Złóż wniosek o pomoc.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony i podpisany własnoręcznie lub elektronicznie wniosek o pomoc.
  2. Dowód zakupu lub zawarcia umowy (np. paragon, faktura, kopia przelewu, zamówienie, umowa, regulamin).
  3. Zgłoszenia reklamacyjne.
  4. Korespondencja z przedsiębiorcą.
  5. Pełnomocnictwo– jeżeli reprezentuje Cię pełnomocnik (oryginał lub kopia urzędowo poświadczona, np. przez notariusza). Więcej informacji znajdziesz w sekcji Opłaty.
  6. Jeśli chcesz sprawdzić jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą Klauzulę informacyjną.

Opłaty

Nie musisz płacić za złożenie tego wniosku.
Możliwe opłaty dodatkowe:
17 zł – oplata skarbowa za złożenie dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa lub prokury. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecko, wnuk) lub rodzeństwu jest bezpłatne.
Opłatę możesz wpłacić:

  • przelewem na rachunek bankowy urzędu:
    Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
    Centrum Obsługi Podatnika
    21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
  • w dowolnej kasie Urzędu m.st. Warszawy.

Miejsce złożenia i odbioru

Wniosek możesz złożyć:

  • osobiście w urzędzie:
    • Punkcie Obsługi Konsumentów przy ul. Canaletta 2 w Warszawie,
    • w wydziale obsługi mieszkańców w Twoim urzędzie dzielnicy,
    • w kancelarii ogólnej urzędu (Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa),
  • przez ePUAP na adres: https://epuap.gov.pl/
  • e-mailem – na adres konsument@um.warszawa.pl prześlij skan podpisanego wniosku
  • pocztą na adres: Miejski Rzecznik Konsumentów Urząd m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa.

Jak będziemy przekazywać Ci pisma w sprawie:
Pisma w sprawie przekażemy Ci na adres korespondencyjny podany we wniosku (pocztą, przez ePUAP). Możesz też odebrać je osobiście w Punkcie Obsługi Konsumentów przy ul. Canaletta 2 w Warszawie.

Jednostka odpowiedzialna

Miejski Rzecznik Konsumentów

Termin odpowiedzi

Rzecznik rozpatruje wnioski w kolejności wpływu. Okres oczekiwania na odpowiedź lub podjęcie przez rzecznika działań zależy także od charakteru, w tym stopnia skomplikowania sprawy.

Tryb odwoławczy

  • Jeśli nie jesteś zadowolony ze sposobu prowadzenia sprawy przez rzecznika – możesz się zwrócić do rzecznika o ponowne jej rozpatrzenie.
  • W przypadku niewłaściwego działania rzecznika masz prawo złożyć skargę do Prezydenta m.st. Warszawy.

Uwagi

  • Wniosek do rzecznika konsumentów możesz złożyć tylko w języku polskim.
  • Miejski Rzecznik Konsumentów nie udziela porad prawnych przez e-mail.
    [!] Jeżeli chcesz otrzymać e-mailem prostą poradę bez konieczności analizy dokumentów napisz na adres poradni konsumenckiej przy Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów: porady@dlakonsumentow.pl.

Podstawa prawna

Wersja 1.0. z 11.01.2024 r.

Nie znalazłeś informacji?