Najem, dzierżawa, użyczenie
null Uzyskanie tytułu prawnego do nieruchomości w celu realizacji inwestycji liniowej
Jeżeli nieruchomość jest położona poza pasem drogi publicznej, a jej właścicielem jest Skarb Państwa, to możesz złożyć wniosek o wyrażenie zgody na udostępnienie nieruchomości, aby zrealizować inwestycję liniową. Tutaj dowiesz się jak to zrobić.
[!] Inwestycja liniowa to inwestycja liniowa to budowa, przebudowa i utrzymanie ciągów drenażowych, przewodów lub urządzeń, które służąc do przesyłania lub dystrybucji płynów, pary, gazów, energii elektrycznej i sieci teletechnicznych, a także innych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów lub urządzeń.
Krok po kroku
- Wypełnij i podpisz wniosek o wyrażenie zgody na przeprowadzenie na nieruchomości inwestycji liniowej.
- Dołącz wszystkie wymagane dokumenty.
- Wniosek i niezbędne dokumenty przekaż do urzędu. Możesz to zrobić na kilka sposobów. Szczegółowe informacje o nich znajdziesz w sekcji Miejsce złożenia i odbioru.
- Po rozpatrzeniu wniosku, poinformujemy Cię o dalszych etapach sprawy.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wyrażenie zgody na przeprowadzenie inwestycji liniowej.
- Pełnomocnictwo – jeśli w sprawie reprezentuje Cię pełnomocnik. Jeśli chcesz złożyć kopię pełnomocnictwa musi być ona poświadczona przez upoważnionego pracownika urzędu, notariusza albo adwokata lub radcę prawnego, który jest pełnomocnikiem w sprawie.
- Odpis z KRS – jeśli wnioskodawcą (inwestorem) jest osoba prawna (np. spółka akcyjna).
- Wskazanie adresu zamieszkania – jeśli wnioskodawcą (inwestorem) jest osoba fizyczna.
- Uchwała członków wspólnoty mieszkaniowej – jeśli wnioskodawcą (inwestorem) jest wspólnota mieszkaniowa.
- Opinia administratora terenu o planowanej inwestycji.
- Protokół z Narady Koordynacyjnej z mapą, która jest jego integralną częścią (oryginał lub kopia) – o ile przepisy tego wymagają.
[!] Protokół musi spełniać wymagania przedstawione w Zarządzeniu nr 6378/2014 Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 21 lipca 2014 r. - Szkic projektu przebiegu planowanej inwestycji liniowej z zaznaczonymi:
- granicami działek oznaczonych numerem ewidencyjnym i numerem obrębu oraz granicami użytków,
- granicami gruntu niezbędnego do realizacji, prawidłowego funkcjonowania oraz eksploatacji
- ewentualną strefą ochronną oddziaływania planowanej inwestycji, tj. urządzeniami liniowymi oraz naziemnymi urządzeniami towarzyszącymi. Powinny one być oznaczone literami oraz zatwierdzone przez projektanta inwestycji.
- Kopia decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego potwierdzona za zgodność z oryginałem w Biurze Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy (o ile przepisy tego wymagają).
- Oświadczenie, że po wykonaniu inwestycji wystąpisz do Biura Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy z wnioskiem o ustanowienie odpłatnej służebności przesyłu.
Jeśli chcesz sprawdzić jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą Klauzulę informacyjną.
Opłaty
Nie musisz płacić za złożenie wniosku.
[!] Za umieszczenie infrastruktury liniowej w gruncie Skarbu Państwa pobierana jest opłata jednorazowa, która wynikaj z Zarządzenia Prezydenta m.st. Warszawy nr 2921/2005 z dnia 21 listopada 2005 r.
Możliwe opłaty dodatkowe:
- 17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecko, wnuk, prawnuk) lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty.
Miejsce złożenia i odbioru
Dokumenty możesz złożyć:
- osobiście:
- w Biurze Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy, ul. T. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa,
- w kancelarii ogólnej Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa,
- przez internet na stronie ePUAP,
- pocztą na adres: Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa.
Składam wniosek w urzędzie
- Pobierz i wypełnij wniosek oraz wymagane oświadczenia.
- Podpisz wniosek i oświadczenia.
- Dołącz do wniosku wymagane dokumenty.
- Złóż wniosek we właściwej siedzibie urzędu lub wyślij go pocztą na adres korespondencyjny tej siedziby.
Jeżeli chcesz osobiście złożyć wniosek w urzędzie, możesz zarezerwować wizytę w systemie rezerwacji wizyt.
Składam wniosek przez internet
Aby skorzystać z tej opcji musisz mieć profil zaufany lub podpis kwalifikowany. Jeśli nie masz jeszcze profilu zaufanego – załóż go online.
- Wejdź na elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP) – epuap.gov.pl.
- Wypełnij wniosek i dołącz wymagane dokumenty.
- Złóż wniosek.
- Na swoją skrzynkę ePUAP otrzymasz potwierdzenie złożenia wniosku.
Jak będziemy przekazywać Ci pisma w sprawie
Pisma w sprawie przekażemy Ci na adres korespondencyjny, który podasz we wniosku (pocztą, przez ePUAP).
Pisma w sprawie możesz też odebrać osobiście w urzędzie, w którym złożysz wniosek. Zanim to zrobisz – skontaktuj się i umów z pracownikiem urzędu.
Termin odpowiedzi
Na Twój wniosek odpowiemy do 6 miesięcy. Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym, co oznacza, że terminy przewidziane w postępowaniu administracyjnym nie mają do niej zastosowania.
Tryb odwoławczy
W tej sprawie nie ma trybu odwoławczego.
Uwagi
W trakcie postępowania możemy wezwać Cię do dostarczenia dodatkowych dokumentów.
Podstawa prawna
Wersja 1.0 z 4.04.2024 r.