Najem, dzierżawa, użyczenie

null Uzyskanie tytułu prawnego do nieruchomości w celu realizacji inwestycji liniowej

Jeżeli nieruchomość jest położona poza pasem drogi publicznej, a jej właścicielem jest Skarb Państwa, to możesz złożyć wniosek o wyrażenie zgody na udostępnienie nieruchomości, aby zrealizować inwestycję liniową. Tutaj dowiesz się jak to zrobić.
[!] Inwestycja liniowa to inwestycja liniowa to budowa, przebudowa i utrzymanie ciągów drenażowych, przewodów lub urządzeń, które służąc do przesyłania lub dystrybucji płynów, pary, gazów, energii elektrycznej i sieci teletechnicznych, a także innych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów lub urządzeń.

Krok po kroku

  1. Wypełnij i podpisz wniosek o wyrażenie zgody na przeprowadzenie na nieruchomości inwestycji liniowej.
  2. Dołącz wszystkie wymagane dokumenty.
  3. Wniosek i niezbędne dokumenty przekaż do urzędu. Możesz to zrobić na kilka sposobów. Szczegółowe informacje o nich znajdziesz w sekcji Miejsce złożenia i odbioru.
  4. Po rozpatrzeniu wniosku, poinformujemy Cię o dalszych etapach sprawy.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wyrażenie zgody na przeprowadzenie inwestycji liniowej.
  2. Pełnomocnictwo – jeśli w sprawie reprezentuje Cię pełnomocnik. Jeśli chcesz złożyć kopię pełnomocnictwa musi być ona poświadczona przez upoważnionego pracownika urzędu, notariusza albo adwokata lub radcę prawnego, który jest pełnomocnikiem w sprawie.
  3. Odpis z KRS – jeśli wnioskodawcą (inwestorem) jest osoba prawna (np. spółka akcyjna).
  4. Wskazanie adresu zamieszkania – jeśli wnioskodawcą (inwestorem) jest osoba fizyczna.
  5. Uchwała członków wspólnoty mieszkaniowej – jeśli wnioskodawcą (inwestorem) jest wspólnota mieszkaniowa.
  6. Opinia administratora terenu o planowanej inwestycji.
  7. Protokół z Narady Koordynacyjnej z mapą, która jest jego integralną częścią (oryginał lub kopia) – o ile przepisy tego wymagają.
    [!] Protokół musi spełniać wymagania przedstawione w Zarządzeniu nr 6378/2014 Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 21 lipca 2014 r.
  8. Szkic projektu przebiegu planowanej inwestycji liniowej z zaznaczonymi:
    • granicami działek oznaczonych numerem ewidencyjnym i numerem obrębu oraz granicami użytków,
    • granicami gruntu niezbędnego do realizacji, prawidłowego funkcjonowania oraz eksploatacji
    • ewentualną strefą ochronną oddziaływania planowanej inwestycji, tj. urządzeniami liniowymi oraz naziemnymi urządzeniami towarzyszącymi. Powinny one być oznaczone literami oraz zatwierdzone przez projektanta inwestycji.
  9. Kopia decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego potwierdzona za zgodność z oryginałem w Biurze Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy (o ile przepisy tego wymagają).
  10. Oświadczenie, że po wykonaniu inwestycji wystąpisz do Biura Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy z wnioskiem o ustanowienie odpłatnej służebności przesyłu.

Jeśli chcesz sprawdzić jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą Klauzulę informacyjną.

Opłaty

Nie musisz płacić za złożenie wniosku.
[!] Za umieszczenie infrastruktury liniowej w gruncie Skarbu Państwa pobierana jest opłata jednorazowa, która wynikaj z Zarządzenia Prezydenta m.st. Warszawy nr 2921/2005 z dnia 21 listopada 2005 r.
Możliwe opłaty dodatkowe:

  1. 17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecko, wnuk, prawnuk) lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty.

Miejsce złożenia i odbioru

Dokumenty możesz złożyć:

  • osobiście:
    • w Biurze Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy, ul. T. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa,
    • w kancelarii ogólnej Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa,
  • przez internet na stronie ePUAP,
  • pocztą na adres: Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa.

Składam wniosek w urzędzie

  1. Pobierz i wypełnij wniosek oraz wymagane oświadczenia.
  2. Podpisz wniosek i oświadczenia.
  3. Dołącz do wniosku wymagane dokumenty.
  4. Złóż wniosek we właściwej siedzibie urzędu lub wyślij go pocztą na adres korespondencyjny tej siedziby.

Jeżeli chcesz osobiście złożyć wniosek w urzędzie, możesz zarezerwować wizytę w systemie rezerwacji wizyt.
Składam wniosek przez internet
Aby skorzystać z tej opcji musisz mieć profil zaufany lub podpis kwalifikowany. Jeśli nie masz jeszcze profilu zaufanego – załóż go online.

  1. Wejdź na elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP) – epuap.gov.pl.
  2. Wypełnij wniosek i dołącz wymagane dokumenty.
  3. Złóż wniosek.
  4. Na swoją skrzynkę ePUAP otrzymasz potwierdzenie złożenia wniosku.

Jak będziemy przekazywać Ci pisma w sprawie 
Pisma w sprawie przekażemy Ci na adres korespondencyjny, który podasz we wniosku (pocztą, przez ePUAP).
Pisma w sprawie możesz też odebrać osobiście w urzędzie, w którym złożysz wniosek. Zanim to zrobisz – skontaktuj się i umów z pracownikiem urzędu.

Jednostka odpowiedzialna

Termin odpowiedzi

Na Twój wniosek odpowiemy do 6 miesięcy. Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym, co oznacza, że terminy przewidziane w postępowaniu administracyjnym nie mają do niej zastosowania.

Tryb odwoławczy

W tej sprawie nie ma trybu odwoławczego.

Uwagi

W trakcie postępowania możemy wezwać Cię do dostarczenia dodatkowych dokumentów.

Podstawa prawna

Wersja 1.0 z 4.04.2024 r.

Nie znalazłeś informacji?