Wstecz

Warszawska Złota Rączka dla Seniora

 

Trwa konkurs ofert na realizację zadania publicznego Warszawska Złota Rączka dla seniorów 2021-2023.

Projekt współfinansuje m.st. Warszawa.

 

Kto może skorzytać z usługi?

Z Usługi mogą skorzystać Seniorzy w wieku 75+ z terenu m.st. Warszawy potrzebujący pomocy w drobnych naprawach domowych.

 

Jakie naprawy mogą być wykonane?

Przedmiotem Usługi jest bezpłatna pomoc przy drobnych domowych usterkach takich jak:

  • usługi nie wymagające dużych nakładów finansowych;

  • usługi nie wymagające specjalistycznych uprawnień;

  • usługi nie wymagające natychmiastowej interwencji.

 

Katalog napraw świadczonych w ramach Usługi obejmuje między innymi:

  • wymiana/naprawa kranów w kuchni i łazience;

  • udrażnianie zatkanych odpływów;

  • naprawa nieszczelnych rur;

  • naprawa spłuczki;

  • montaż/wymiana deski sedesowej;

  • podłączenie pralki/zmywarki;

  • wymiana żarówki;

  • naprawa/wymiana gniazdka elektrycznego;

  • montaż żyrandola;

  • regulacja/uszczelnienie drzwi i okien;

  • naprawa klamek/zamków w drzwiach i oknach;

  • przymocowanie luster, obrazów, karniszy, uchwytów, półek;

  • naprawa listew przypodłogowych;

  • inne drobne czynności naprawcze, które zostaną zweryfikowane przez pracownika technicznego.

 

Częstotliwość korzystania z usługi

Jeden zgłaszający Senior może skorzystać z Usługi do dwóch razy w miesiącu. W wyjątkowych sytuacjach koordynator Usługi zdecyduje o zwiększeniu liczby Usług.

 

Koszty usługi

Wartość wykonania Usługi w przypadku jednego zgłoszenia nie może przekraczać 100 zł.

W sytuacji pojawienia się usterki, której wartość przekroczy 100 zł, pokrycie dodatkowego kosztu należy do Seniora zgłaszającego usterkę.

W przypadku konieczności zakupu dodatkowych materiałów do wykonania Usługi możliwa jest druga wizyta pracownika technicznego w ramach jednego zgłoszenia.

Przy realizacji Usługi w ramach jednego zgłoszenia koszt zakupu materiałów nie może przekroczyć 80 zł.

Koszt zakupu materiałów przekraczający 80 zł należy do Seniora zgłaszającego usterkę.

 

Zamawianie usługi

Telefonicznie pod numerem 500 288 007 - Mazowiecki Okręgowy Oddział PCK lub 22 614 13 16 - Fundacja Pomoc Potrzebującym.

 

Skargi i wnioski

Skargi, wnioski i uwagi na temat usługi Warszawska Złota Rączka dla Seniora można zgłaszać do Biura Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy, ul. Kruczkowskiego 2, 00-412 Warszawa, pod numerami telefonów: 22 44 30 464, 22 32 58 516, 22 44 31 438, 22 44 30 268, 22 44 30 268 lub na adres poczty elektronicznej senioralna@um.warszawa.pl.

 

Termin świadczenia usługi

Program ruszył od października 2019 roku i jest realizowany do czerwca 2021 r. za 760 000 zł.z budżetu miasta. 

Nowością jest oferta dla specjalistów od napraw 60+ (np. hydraulików, elektryków itp.), którzy będą chcieli aktywnie zaangażować się w realizację tego projektu. Dzięki temu możliwe staje się zwiększenie aktywności zawodowej i wolontariackiej seniorów, poprzez włączenie ich do projektu.

 

Więcej informacji na stronie.


Nie znalazłeś informacji?