Zgody właścicielskie

null Wniosek o wydanie zgody właścicielskiej na wycięcie drzew i krzewów znajdujących się na nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa

Jeśli chcesz usunąć drzewa lub krzewy z nieruchomości, która jest własnością Skarbu Państwa, musisz uzyskać na to zgodę. Tutaj dowiesz się jak to zrobić.

Krok po kroku

  1. Wypełnij i podpisz wniosek o wydanie zgody właścicielskiej na wycięcie drzew i krzewów.
  2. Dołącz wszystkie wymagane dokumenty.
  3. Wniosek i niezbędne dokumenty przekaż do urzędu. Możesz to zrobić na kilka sposobów. Szczegółowe informacje o nich znajdziesz w sekcji Miejsce złożenia i odbioru.
  4. Po rozpatrzeniu wniosku, poinformujemy Cię o dalszych etapach sprawy.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie zgody właścicielskiej na wycięcie drzew i krzewów.
  2. Dokumenty, które potwierdzają, że nieruchomość znajduje się w posiadaniu wnioskodawcy, np. umowa o realizacji inwestycji liniowej, umowa dzierżawy, decyzja o zajęciu pasa drogowego drogi gminnej.
  3. Szkic sytuacyjny z zaznaczonymi drzewami lub krzewami.
  4. Prawomocne pozwolenie na budowę (jeśli wniosek dotyczy drzew lub krzewów, które kolidują z planowaną inwestycją).
  5. Pełnomocnictwo – jeśli w sprawie reprezentuje Cię pełnomocnik. Jeśli chcesz złożyć kopię pełnomocnictwa musi być ona poświadczona przez upoważnionego pracownika urzędu, notariusza albo adwokata lub radcę prawnego, który jest pełnomocnikiem w sprawie.
  6. Inwentaryzacja zieleni – tylko w uzasadnionych przypadkach, np. gdy powodem usunięcia drzew lub krzewów jest inwestycja, która wymaga projektu zagospodarowania terenu.
  7. Jeśli chcesz sprawdzić jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą Klauzulę informacyjną.

Opłaty

Zapłacisz właścicielowi nieruchomości odszkodowanie za usunięcie drzew lub krzewów. Wysokość odszkodowania ustalana jest indywidulanie na podstawie Obwieszczenia Ministra Środowiska z dnia 28 października 2016 r. w sprawie stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów na rok 2017 (M.P. z 2016r. poz. 1018).
Opłaty nie są pobierane w przypadkach:

  1. Udokumentowania realizacji zadań celu publicznego przez podmiot publiczny,
  2. Udokumentowania wycinki drzew i krzewów martwych, nieprzedstawiających żadnej wartości ekonomicznej -operat szacunkowy sporządzony przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego.

Możliwe opłaty dodatkowe:

  1. 17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecko, wnuk, prawnuk) lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty.
  2. 5 zł – opłata za poświadczenie kopii dokumentu za zgodność z oryginałem przez pracownika urzędu. Opłatę liczymy za poświadczenie każdej zaczętej strony.

Miejsce złożenia i odbioru

Dokumenty możesz złożyć:

  • osobiście:
    • w Biurze Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy, ul. T. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa,
    • w kancelarii ogólnej Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa,
  • przez internet na stronie ePUAP,
  • pocztą na adres: Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa.

Składam wniosek w urzędzie

  1. Pobierz i wypełnij wniosek oraz wymagane oświadczenia.
  2. Podpisz wniosek i oświadczenia.
  3. Dołącz do wniosku wymagane dokumenty.
  4. Złóż wniosek we właściwej siedzibie urzędu lub wyślij go pocztą na adres korespondencyjny tej siedziby.

Jeżeli chcesz osobiście złożyć wniosek w urzędzie, możesz zarezerwować wizytę w systemie rezerwacji wizyt.
Składam wniosek przez internet
Aby skorzystać z tej opcji musisz mieć profil zaufany lub podpis kwalifikowany. Jeśli nie masz jeszcze profilu zaufanego – załóż go online.

  1. Wejdź na elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP) – epuap.gov.pl.
  2. Wypełnij wniosek i dołącz wymagane dokumenty.
  3. Złóż wniosek.
  4. Na swoją skrzynkę ePUAP otrzymasz potwierdzenie złożenia wniosku.

Jak będziemy przekazywać Ci pisma w sprawie 
Pisma w sprawie przekażemy Ci na adres korespondencyjny, który podasz we wniosku (pocztą, przez ePUAP).
Pisma w sprawie możesz też odebrać osobiście w urzędzie, w którym złożysz wniosek. Zanim to zrobisz – skontaktuj się i umów z pracownikiem urzędu.

Jednostka odpowiedzialna

Termin odpowiedzi

Na Twój wniosek odpowiemy niezwłocznie. Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym, co oznacza, że terminy przewidziane w postępowaniu administracyjnym nie mają do niej zastosowania.

Tryb odwoławczy

W tej sprawie nie ma trybu odwoławczego.

Uwagi

W trakcie postępowania możemy wezwać Cię do dostarczenia dodatkowych dokumentów.

Podstawa prawna

Wersja 1.0 z 27.03.2024 r.

Wymagane załączniki

Nie znalazłeś informacji?