Zgody właścicielskie
null Wniosek o wydanie zgody właścicielskiej na wycięcie drzew i krzewów znajdujących się na nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa
Jeśli chcesz usunąć drzewa lub krzewy z nieruchomości, która jest własnością Skarbu Państwa, musisz uzyskać na to zgodę. Tutaj dowiesz się jak to zrobić.
Krok po kroku
- Wypełnij i podpisz wniosek o wydanie zgody właścicielskiej na wycięcie drzew i krzewów.
- Dołącz wszystkie wymagane dokumenty.
- Wniosek i niezbędne dokumenty przekaż do urzędu. Możesz to zrobić na kilka sposobów. Szczegółowe informacje o nich znajdziesz w sekcji Miejsce złożenia i odbioru.
- Po rozpatrzeniu wniosku, poinformujemy Cię o dalszych etapach sprawy.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zgody właścicielskiej na wycięcie drzew i krzewów.
- Dokumenty, które potwierdzają, że nieruchomość znajduje się w posiadaniu wnioskodawcy, np. umowa o realizacji inwestycji liniowej, umowa dzierżawy, decyzja o zajęciu pasa drogowego drogi gminnej.
- Szkic sytuacyjny z zaznaczonymi drzewami lub krzewami.
- Prawomocne pozwolenie na budowę (jeśli wniosek dotyczy drzew lub krzewów, które kolidują z planowaną inwestycją).
- Pełnomocnictwo – jeśli w sprawie reprezentuje Cię pełnomocnik. Jeśli chcesz złożyć kopię pełnomocnictwa musi być ona poświadczona przez upoważnionego pracownika urzędu, notariusza albo adwokata lub radcę prawnego, który jest pełnomocnikiem w sprawie.
- Inwentaryzacja zieleni – tylko w uzasadnionych przypadkach, np. gdy powodem usunięcia drzew lub krzewów jest inwestycja, która wymaga projektu zagospodarowania terenu.
- Jeśli chcesz sprawdzić jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą Klauzulę informacyjną.
Opłaty
Zapłacisz właścicielowi nieruchomości odszkodowanie za usunięcie drzew lub krzewów. Wysokość odszkodowania ustalana jest indywidulanie na podstawie Obwieszczenia Ministra Środowiska z dnia 28 października 2016 r. w sprawie stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów na rok 2017 (M.P. z 2016r. poz. 1018).
Opłaty nie są pobierane w przypadkach:
- Udokumentowania realizacji zadań celu publicznego przez podmiot publiczny,
- Udokumentowania wycinki drzew i krzewów martwych, nieprzedstawiających żadnej wartości ekonomicznej -operat szacunkowy sporządzony przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego.
Możliwe opłaty dodatkowe:
- 17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecko, wnuk, prawnuk) lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty.
- 5 zł – opłata za poświadczenie kopii dokumentu za zgodność z oryginałem przez pracownika urzędu. Opłatę liczymy za poświadczenie każdej zaczętej strony.
Miejsce złożenia i odbioru
Dokumenty możesz złożyć:
- osobiście:
- w Biurze Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy, ul. T. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa,
- w kancelarii ogólnej Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa,
- przez internet na stronie ePUAP,
- pocztą na adres: Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa.
Składam wniosek w urzędzie
- Pobierz i wypełnij wniosek oraz wymagane oświadczenia.
- Podpisz wniosek i oświadczenia.
- Dołącz do wniosku wymagane dokumenty.
- Złóż wniosek we właściwej siedzibie urzędu lub wyślij go pocztą na adres korespondencyjny tej siedziby.
Jeżeli chcesz osobiście złożyć wniosek w urzędzie, możesz zarezerwować wizytę w systemie rezerwacji wizyt.
Składam wniosek przez internet
Aby skorzystać z tej opcji musisz mieć profil zaufany lub podpis kwalifikowany. Jeśli nie masz jeszcze profilu zaufanego – załóż go online.
- Wejdź na elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP) – epuap.gov.pl.
- Wypełnij wniosek i dołącz wymagane dokumenty.
- Złóż wniosek.
- Na swoją skrzynkę ePUAP otrzymasz potwierdzenie złożenia wniosku.
Jak będziemy przekazywać Ci pisma w sprawie
Pisma w sprawie przekażemy Ci na adres korespondencyjny, który podasz we wniosku (pocztą, przez ePUAP).
Pisma w sprawie możesz też odebrać osobiście w urzędzie, w którym złożysz wniosek. Zanim to zrobisz – skontaktuj się i umów z pracownikiem urzędu.
Termin odpowiedzi
Na Twój wniosek odpowiemy niezwłocznie. Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym, co oznacza, że terminy przewidziane w postępowaniu administracyjnym nie mają do niej zastosowania.
Tryb odwoławczy
W tej sprawie nie ma trybu odwoławczego.
Uwagi
W trakcie postępowania możemy wezwać Cię do dostarczenia dodatkowych dokumentów.
Podstawa prawna
Wersja 1.0 z 27.03.2024 r.