- Baza wiedzy
-
/
Środowisko i zwierzęta
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Transport i drogownictwo
-
/
Zadania z zakresu rybactwa śródlądowego
- Dofinansowanie do inwestycji ochrony środowiska
- Lasy miejskie
- Pozostałe zadania z zakresu ochrony środowiska
- Przyjmowanie informacji o wyrobach zawierających azbest
- Zadania z zakresu gospodarki leśnej
- Zadania z zakresu gospodarki łowieckiej
- Zadania z zakresu gospodarki odpadami
- Zadania z zakresu prawa geologicznego i górniczego
- Zadania z zakresu prawa ochrony środowiska
- Zadania z zakresu prawa wodnego
- Zieleń miejska
- Zwierzęta w mieście
Zadania z zakresu rybactwa śródlądowego
null Wydawanie kart wędkarskich
Krok po kroku
- Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek (patrz punkt "Pliki do pobrania") lub napisz go samodzielnie (dołączony formularz wniosku nie jest obowiązkowy).
- Do wniosku dołącz wymagane dokumenty.
- Dokonaj opłaty za wydanie karty wędkarskiej i dowód jej wniesienia dołącz do wniosku.
- W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika, dołącz oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, dokonaj opłaty skarbowej i dowód jej wniesienia dołącz do ww. dokumentu.
- Skompletowane dokumenty złóż, okazując dokument tożsamości, w kancelarii (XIV piętro, pok. 14.09) Biura Ochrony Środowiska, pl. Bankowy 2 w Warszawie lub w Kancelarii Ogólnej Urzędu m.st. Warszawy. Możesz je również wysłać pocztą.
- Twoja sprawa zostanie załatwiona w ciągu 1 miesiąca, a w sprawach skomplikowanych w ciągu 2 miesięcy – zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego. W przypadku uzupełnień termin może ulec wydłużeniu.
- Kartę wędkarską możesz odebrać osobiście w Biurze Ochrony Środowiska lub zostanie ona dostarczona pocztą.
- Podczas odbioru karty wędkarskiej niezbędne jest okazanie dokumentu tożsamości.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie karty wędkarskiej.
- Zaświadczenie o złożeniu egzaminu w zakresie ochrony i połowu ryb przed uprawnioną komisją egzaminacyjną, zgłoszoną staroście właściwemu ze względu na miejsce przeprowadzonego egzaminu.
- Aktualna fotografia.
- Dokument tożsamości do wglądu (np. dowód osobisty, prawo jazdy, paszport lub legitymacja szkolna w przypadku osób poniżej 18 roku życia).
- Dowód wniesienia opłaty za wydanie karty wędkarskiej.
Ponadto:
- Pełnomocnictwo do załatwiania spraw związanych z wydaniem karty wędkarskiej składane w przypadku załatwiania tych czynności przez pełnomocnika lub upoważnienie do jej odbioru. Z obowiązku składania pełnomocnictwa oraz upoważnienia zwolnieni są członkowie najbliższej rodziny (współmałżonkowie, rodzice, dzieci, rodzeństwo, dziadkowie, adoptowani i adoptujący, szwagrowie, teściowie oraz osoby pozostające we wspólnym pożyciu) i współdomownicy wnioskodawcy.
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej wnoszonej w przypadku złożenia pełnomocnictwa.
[!] W przypadku składania innych wniosków (o wydanie wtórnika karty wędkarskiej, ponowne wydanie karty wędkarskiej lub wymianę karty wędkarskiej) – wymagane są załączniki wymienione we wzorach tych wniosków, w tym do wglądu dokument tożsamości – patrz Uwagi pkt 5.
Opłaty
- 10 zł – za wydanie karty wędkarskiej (nie jest to opłata skarbowa). Wnoszona na konto bankowe: Miasto Stołeczne Warszawa, pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa, nr: 23 1030 1508 0000 0005 5000 1004. W tytule wpłaty formuła o treści: KARTAWEDKARSKA (pisana jednym ciągiem, bez znaków polskich, małymi lub dużymi literami) oraz imię i nazwisko osoby ubiegającej się o wydanie karty wędkarskiej.
- 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa. Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać w kasie urzędu dzielnicy, przelewem lub przekazem na rachunek bankowy: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Centrum Obsługi Podatnika, nr 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070. W tytule wpłaty formuła o treści: pełnomocnik – pełnomocnictwo.
Zwolnione z opłaty skarbowej wnoszonej przy składaniu pełnomocnictwa są osoby, które składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.
Opłaty podlegają zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłat nie wydano karty wędkarskiej. Zwrot opłat następuje na wniosek.
Miejsce złożenia i odbioru
MIEJSCE ZŁOŻENIA:
- Biuro Ochrony Środowiska
- za pośrednictwem poczty, adres korespondencyjny: Urząd m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa
MIEJSCE ODBIORU:
- stanowisko bezpośredniej obsługi mieszkańców (XIV piętro, pok. 1409) Biura Ochrony Środowiska,
- za pośrednictwem poczty.
Termin odpowiedzi
- Do 1 miesiąca.
- Do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.
Tryb odwoławczy
Skarga na podstawie art. 3 § 2 pkt 4 ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.
Uwagi
- Karty wędkarskie wydaje starosta właściwy ze względu na miejsce zamieszkania zainteresowanej osoby.
- Dla mieszkańców Warszawy oraz osób nieposiadających żadnego miejsca zamieszkania na terenie Polski, karty wędkarskie wydaje Prezydent m.st. Warszawy.
- Organizacją społeczną uprawnioną do przeprowadzania w Warszawie egzaminów w zakresie ochrony i połowu ryb z celu uzyskania karty wędkarskiej jest Polski Związek Wędkarski, którego Okręg Mazowiecki z siedzibą w Warszawie ul. Twarda 42 zgłosił Prezydentowi m.st. Warszawy 26 komisji egzaminacyjnych działających przy kołach nr: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 28, 31, 32, 33, 35, 39, 41, 43, 50, 53, 56, 58, 62, 78, 79, 90, 94, 100. Adresy komisji egzaminacyjnych oraz terminy egzaminów znajdują się w dziale "Załączniki do pobrania" – Wykaz komisji egzaminacyjnych.
- Kartę wędkarską wydaje się osobie, która ukończyła 14 lat.
- Wniosek o wydanie wtórnika karty wędkarskiej zagubionej, skradzionej lub nieczytelnej dotyczy kart wydanych wyłącznie po 01.01.1999 r. przez Starostę Powiatu Warszawskiego oraz Prezydenta m.st. Warszawy. W przypadku kart wydanych po 01.07.1985 r. przez inne organy (np. PZW, wojewodów, innych starostów / prezydentów miast), należy wypełnić wniosek o ponowne wydanie karty wędkarskiej.
- Nie podlegają wymianie lub ponownemu wydaniu karty wędkarskie nieważne, tj. wydane przed 01.07.1985 r.
Podstawa prawna
- Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym
- Ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi
- Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Ustawa z 24 września 2010 r o zmianie ustawy o rybactwie śródlądowym w zakresie art. 6.
- Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 12 lipca 2023 r. w sprawie szczegółowych warunków ochrony i połowu ryb w powierzchniowych wodach śródlądowych.
- OŚ-09-01 Wykaz komisji egzaminacyjnych PZW (otwiera nowe okno)
- OŚ-09-01 Wniosek o wydanie wtórnika karty wędkarskiej (otwiera nowe okno)
- OŚ-09-01 Wniosek o wydanie karty wędkarskiej (otwiera nowe okno)
- OŚ-09-01 Wniosek o ponowne wydanie karty wędkarskiej (otwiera nowe okno)
- OŚ-09-01 Wniosek o wymianę karty wędkarskiej (otwiera nowe okno)