- Baza wiedzy
-
/
Sprawy obywatelskie
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- Transport i drogownictwo
- / Zameldowanie/wymeldowanie
Zameldowanie/wymeldowanie
null Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej
AO/02/05/K
|
Zaktualizowano: 2022-09-30 15:17
|
|
|
|
Krok po kroku
- W Delegaturze Biura Administracji i Spraw Obywatelskich właściwej ze względu na adres nieruchomość, z której ma nastąpić wymeldowanie, złóż wniosek o wymeldowanie osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się. Możesz zarezerwować wizytę w urzędzie poprzez System rezerwacji wizyt m.st. Warszawy (kliknij w link rezerwacje.um.warszawa.pl).
- Wniosek wraz z uzasadnieniem powinien zawierać:
- dane osoby podlegającej wymeldowaniu,
- dane osoby składającej podanie (ewentualnie pełnomocnika),
- wszelkie informacje mogące pomóc w ustaleniu miejsca pobytu osoby wymeldowywanej.
- Pamiętaj o oryginale dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu.
- Do wniosku dołącz:
- potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za wydanie decyzji,
- tytuł prawny do lokalu (oryginał),
- pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
- Wniosek wszczyna postępowanie, po jego zakończeniu decyzję możesz odebrać osobiście lub może być ona wysłana pod wskazany adres.
Wymagane dokumenty
- Pisemny wniosek.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji.
- Tytuł prawny do lokalu (w oryginale).
- Pełnomocnictwo do wglądu (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
Opłaty
- 10 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji.
- Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy: Urząd m.st. Warszawy, Centrum Obsługi Podatnika, nr konta 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070 lub bezpośrednio w kasie urzędu dzielnicy
- Opłata skarbowa podlega zwrotowi w przypadku wydania decyzji umarzającej postępowanie. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek strony.
Termin odpowiedzi
- Do 1 miesiąca.
- Do 2 miesięcy sprawy szczególnie skomplikowane.
Tryb odwoławczy
Do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Uwagi
- Strona może brać udział w postępowaniu osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
- Postępowanie dowodowe winno wykazać, że osoba która ma być wymeldowana, faktycznie nie zamieszkuje w lokalu i dobrowolnie opuściła lokal.