Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
null Zmiana terminu zapłaty opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu
Krok po kroku
- Pobierz, wypełnij i wydrukuj wniosek.
- Dołącz dokumenty uzasadniające zmianę terminu zapłaty opłaty rocznej wymagane, zgodnie z zasadami ustalania innego, niż ustawowy, terminu zapłaty opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa, zamieszczonymi na stronie internetowej Zarządu Mienia Skarbu Państwa, (menu podmiotowe / zasady funkcjonowania / użytkowanie wieczyste / zmiana terminu opłat za użytkowanie wieczyste) osoby fizyczne pkt. II, ppkt. 1, osoby prawne pkt I, ppkt. 4.
- Udaj się do Zarządu Mienia Skarbu Państwa i złóż wniosek, bądź wyślij go pocztą na adres Zarządu Mienia Skarbu Państwa, ul. Prosta 69, 00-838 Warszawa.
- Jeżeli przed upływem ustawowego terminu płatności nie otrzymałeś odpowiedzi z Zarządu Mienia Skarbu Państwa skontaktuj się z nami telefonicznie pod nr 22 551-21-50, w celu uzyskania informacji o statusie swojego wniosku.
Wymagane dokumenty
- Podmioty nie prowadzące działalności gospodarczej w tym osoby fizyczne::
- Wniosek o ustalenie innego, niż ustawowy, terminu zapłaty opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa wraz z uzasadnieniem.
- Podmioty prowadzące działalność gospodarczą:
- Wniosek o ustalenie innego, niż ustawowy, terminu zapłaty opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa wraz z uzasadnieniem.
- Kserokopię bilansu lub sprawozdanie F-01 i rachunek zysków i strat.
- Wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie wnioskodawca otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie.
- Oświadczenie o wielkości i przeznaczeniu pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis.
- Oświadczenie, że nie jest przedsiębiorcą znajdującym się w trudnej sytuacji ekonomicznej według kryteriów określonych w przepisach prawa Unii Europejskiej dotyczących udzielania pomocy publicznej.
- Informacja o nr PKD (nr polskiej klasyfikacji działalności).
- Informacja o formie prawnej beneficjenta.
- Informacja o wielkości beneficjenta.
Opłaty
Brak opłaty za złożenie wniosku.
Miejsce złożenia i odbioru
1. Zarząd Mienia Skarbu Państwa - w przypadku, gdy właścicielem nieruchomości jest Skarb Państwa,
2. Wydział Obsługi Mieszkańców dla dzielnicy - w przypadku, gdy właścicielem nieruchomości jest miasto stołeczne Warszawa. Możesz zarezerwować wizytę w urzędzie.
Jednostka odpowiedzialna
1. Zarząd Mienia Skarbu Państwa - w przypadku nieruchomości Skarbu Państwa.
2. Urząd Dzielnicy m.st. Warszawy - w przypadku nieruchomości miasta stołecznego Warszawy.
Termin odpowiedzi
Przed ustawowym terminem płatności tj. przed 31 marca. Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym i terminy wynikające z kpa nie mają zastosowania.
Tryb odwoławczy
Brak.
Uwagi
Zasady ustalania, innego niż ustawowy, terminu zapłaty opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa zatwierdzone przez Prezydenta m.st. Warszawy są zamieszczone na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Zarządu Mienia Skarbu Państwa.
- Ustalenie innego terminu wniesienia opłaty rocznej może nastąpić przed upływem ustawowego terminu wniesienia opłaty tj. przed 31 marca bieżącego roku.
- W trakcie postępowania może zaistnieć konieczność przedłożenia dodatkowej dokumentacji.
- BM-02-04 Wniosek o ustalanie terminu zapłaty opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, która jest własnością Skarbu Państwa (otwiera nowe okno)
- BM-02-04 Wniosek o ustalanie terminu zapłaty opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, która jest własnością Skarbu Państwa (edytowalny) (otwiera nowe okno)