- Baza wiedzy
-
/
Sprawy obywatelskie
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- Transport i drogownictwo
- / Sprawy repatriantów
Sprawy repatriantów
null Zwrot części kosztu poniesionego przez pracodawcę na aktywizację zawodową zatrudnionego repatrianta
Jeśli jesteś pracodawcą repatrianta, który mieszka w Warszawie, to Prezydent m.st. Warszawy może zapewnić aktywizację zawodową tego repatrianta w postaci zwrotu części Twoich kosztów poniesionych na:
- utworzenie stanowiska pracy,
- przeszkolenie repatrianta,
- wynagrodzenie, nagrody i składki na ubezpieczenie społeczne.
Krok po kroku
- W sekcji „Miejsce złożenia i odbioru” sprawdź, gdzie i w jaki sposób możesz złożyć wniosek.
- Przygotuj wniosek wraz z uzasadnieniem.
- Dołącz do wniosku wymagane dokumenty.
- Złóż wniosek.
- Po weryfikacji wniosku przekażemy Ci informację o sposobie załatwienia sprawy.
Wymagane dokumenty
- Wniosek pracodawcy o zwrot części kosztów. Nie ma wzoru wniosku, dlatego możesz złożyć go w formie podania. Wymień w nim formy aktywizacji zawodowej, za które chcesz otrzymać refundacje:
- utworzenie stanowiska pracy,
- przeszkolenie repatrianta,
- wynagrodzenia, nagrody i składki na ubezpieczenie społeczne.
[!] Możesz wybrać wszystkie formy aktywizacji zawodowej.
- Kopia umowy o pracę zawartej na co najmniej 24 miesiące (oryginał do wglądu).
- Kopia decyzji wojewody w sprawie posiadania przez zatrudnioną osobę obywatelstwa polskiego jako repatriant (oryginał do wglądu).
- Oryginały dokumentów, które potwierdzają koszt, który jako pracodawca poniosłeś w związku z aktywizacją zawodową repatrianta.
- Numer rachunku bankowego, na który będziemy mogli przekazać pomoc finansową.
- Oryginał zaświadczenia o niezaleganiu przez Ciebie jako pracodawcę w opłacaniu składek na ubezpieczenia społeczne, na ubezpieczenie zdrowotne oraz na Fundusz Pracy lub na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.
- Oryginał pozytywnej opinii doradcy zawodowego powiatowego urzędu pracy o predyspozycji repatrianta do wykonywania pracy, na podstawie której możemy zadecydować o zwrocie kosztów.
- Jeśli wnioskujesz o częściowy zwrot kosztu poniesionego na przeszkolenie repatrianta –dołącz program szkolenia sporządzony przez pracodawcę lub instytucję szkoleniową.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych – jeśli we wniosku podasz swój numer telefonu lub adres e-mail.
- Pełnomocnictwo – jeśli w sprawie reprezentuje Cię pełnomocnik. Jeśli chcesz złożyć kopię pełnomocnictwa musi być ona poświadczona przez notariusza albo adwokata lub radcę prawnego, który jest pełnomocnikiem w sprawie.
Jeśli chcesz sprawdzić jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą Klauzulę informacyjną.
Opłaty
W tym postępowaniu nie ma opłat.
Możliwe opłaty dodatkowe:
- 17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecko, wnuk, prawnuk) lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty.
- 5 zł – opłata za poświadczenie kopii dokumentu za zgodność z oryginałem przez pracownika urzędu. Opłatę liczymy za poświadczenie każdej zaczętej strony.
Opłatę możesz wpłacić:
- przelewem na rachunek bankowy urzędu:
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Centrum Obsługi Podatnika
21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
W tytule przelewu napisz za co wnosisz opłatę np. opłata za pełnomocnictwo dla XXX XXXX w sprawie XXXXX. - w dowolnej kasie Urzędu m.st. Warszawy,
- w opłatomacie – jeśli jest dostępny w miejscu, w którym składasz wniosek.
Miejsce złożenia i odbioru
Dokumenty możesz złożyć:
- osobiście w Kancelarii ogólnej Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa,
- przez internet na stronie ePUAP,
- pocztą na adres Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa.
Składam wniosek w urzędzie
Napisz wniosek z uzasadnieniem.
Podpisz wniosek.
Dołącz do wniosku wymagane dokumenty.
Złóż wniosek w urzędzie lub wyślij go pocztą na adres korespondencyjny.
Składam wniosek przez internet
Aby skorzystać z tej opcji musisz mieć profil zaufany lub podpis kwalifikowany. Jeśli nie masz jeszcze profilu zaufanego – załóż go online.
- Wejdź na elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP) – epuap.gov.pl.
- Napisz wniosek i dołącz wymagane dokumenty.
- Złóż wniosek.
Jak będziemy przekazywać Ci pisma w sprawie
Pisma w sprawie przekażemy Ci na adres korespondencyjny, który podasz we wniosku (pocztą, przez ePUAP).
Pisma w sprawie możesz też odebrać osobiście w urzędzie, w którym złożysz wniosek. Zanim to zrobisz – skontaktuj się i umów z pracownikiem urzędu.
Termin odpowiedzi
Na Twój wniosek odpowiemy w terminie 30 dni od jego złożenia wniosku z kompletem dokumentów. Jeśli Twój wniosek będzie zawierać braki lub nie dołączysz wymaganych dokumentów, czas rozpatrzenia wniosku będzie wydłużony.
Po rozpatrzeniu wniosku:
- otrzymasz od nas pismo lub
- zaprosimy Cię na podpisanie umowy do siedziby Biura Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy na ul. L. Kruczkowskiego 2, 00-412 Warszawa.
Tryb odwoławczy
W tej sprawie nie ma trybu odwoławczego.
Uwagi
- Jeżeli do załatwienia Twojej sprawy będziemy potrzebowali dodatkowych dokumentów, poprosimy Cię o ich dostarczenie.
- Zwrot części kosztu może nastąpić na podstawie umowy zawartej pomiędzy Prezydentem m.st. Warszawy a pracodawcą.
- Łączna kwota pomocy nie może przekroczyć dwunastokrotnego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w kwartale, który poprzedza dzień zawarcia umowy pomiędzy Prezydentem m.st. Warszawy a pracodawcą.
- Środki finansowe na pokrycie kosztu aktywizacji możemy wypłacić do 5 lat od dnia, w którym repatriant nabył polskie obywatelstwo.
Podstawa prawna
Art. 23 i art. 24 – art. 27 ustawy z 9 listopada 2000 r. o repatriacji.
Wersja 1.0 z 5.04.2024 r.