null Zawieś bilet komunikacji miejskiej – zasady

Flaga Wielkiej BrytaniiFlaga Federacji Rosyjskiej

 

 

Zawiesić można bilety imienne:

  • 30 i 90-dniowe, ważne w dowolnej strefie biletowej, bilety warszawiaka, metropolitalne, roczne dla rodzin z trojgiem dzieci oraz bilety seniora. 
  • 30 i 90-dniowe, ważne w dowolnej strefie biletowej, bilety warszawiaka oraz bilety seniora – dostępne w aplikacji mobiWawa.

[!] Bilety na okaziciela nie mogą być zawieszone.

Zasady zawieszenia ważności biletów długookresowych imiennych

Wejdź na stronę zawieswkm.wtp.waw.pl i podaj numer karty, na której jest zakodowany bilet.

Zasady:

  • Ważność biletu zawiesić można maksymalnie 3 razy w roku kalendarzowym.

  • Bilet może zostać zawieszony na nie mniej niż 5 kolejnych dni kalendarzowych.

  • Nie dokonuje się zawieszenia biletu, gdy jego okres ważności jest krótszy niż 5 dni.

  • Zawieszenie ważności biletu następuje na podstawie zgłoszenia dokonanego przez pasażera za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej.

  • Termin zawieszenia biegnie od dnia zgłoszenia zawieszenia przez pasażera do dnia poprzedzającego jego odwieszenie, lub do dnia następującego po dacie wygaśnięcia ważności zawieszonego biletu.

  • Nie wlicza się do zawieszenia okresu ważności biletu, zakupionego po zgłoszeniu zawieszenia.

  • Nie dokonuje się kolejnego zawieszenia, jeżeli wcześniej zawieszony bilet nie został odwieszony.

  • Platforma https://zawieswkm.wtp.waw.pl/ nie jest powiązana z systemem biletowym, zatem zgłoszenie zawieszenia nie powoduje zablokowania karty, przez co w kasownikach/bramkach metra/urządzeniach kontrolerskich widnieć będzie data ważności biletu nadana w trakcie jego aktywacji.

  • Odwieszenie ważności biletu następuje na podstawie zgłoszenia dokonanego przez stronę https://zawieswkm.wtp.waw.pl/odwies lub osobiście w Punkcie Obsługi Pasażerów. Zgłoszenie odwieszenia biletu nie wpływa na zapis danych znajdujących się na karcie (w tym na datę jego ważności).

  • Okazanie do kontroli biletowej zawieszonego biletu skutkuje:

  • utratą możliwości zakodowania niewykorzystanej liczby dni zawieszonego biletu,

  • utratą możliwości ubiegania się o zwrot kwoty odpowiadającej niewykorzystanym dniom zawieszonego biletu.

  • Zawieszone dni należy odebrać w terminie 6 miesięcy od dnia zgłoszenia odwieszenia biletu. W przypadku braku zgłoszenia odwieszenia lub zgłoszenia odwieszenia po terminie ważności biletu nadanej podczas jego aktywacji, możliwe jest przekodowanie lub zwrot kwoty za uprzednio zawieszony bilet w terminie 6 miesięcy od dnia następującego po dacie wygaśnięcia ważności zawieszonego biletu.

  • Odbiór (zakodowanie) zawieszonych dni następuje wyłącznie w Punkcie Obsługi Pasażerów.

  • W aplikacji mobiWawa, bilety zawiesza się i odwiesza bezpośrednio w aplikacji, bez używania strony internetowej. Wystarczy wejść w szczegóły aktywnego biletu i użyć opcji „Zawieś bilet”, „Odwieś bilet”. Zawieszony okres ważności biletu zostanie automatycznie dodany. 

Zasady odwieszenia ważności biletów długookresowych imiennych

Odwieś bilet:

Zasady:

  • Odwieszenie ważności biletu następuje na podstawie zgłoszenia dokonanego przez stronę https://zawieswkm.wtp.waw.pl/odwies lub osobiście w Punkcie Obsługi Pasażerów. Zgłoszenie odwieszenia biletu nie wpływa na zapis danych znajdujących się na karcie (w tym na datę jego ważności).

  • Zawieszone dni należy odebrać w terminie 6 miesięcy od dnia zgłoszenia odwieszenia biletu. W przypadku braku zgłoszenia odwieszenia lub zgłoszenia odwieszenia po terminie ważności biletu nadanej podczas jego aktywacji, możliwe jest przekodowanie lub zwrot kwoty za uprzednio zawieszony bilet w terminie 6 miesięcy od dnia następującego po dacie wygaśnięcia ważności zawieszonego biletu.

  • Odbiór (zakodowanie) zawieszonych dni następuje wyłącznie w Punkcie Obsługi Pasażerów.

  • W aplikacji mobiWawa, bilety zawiesza się i odwiesza bezpośrednio w aplikacji, bez używania strony internetowej. Wystarczy wejść w szczegóły aktywnego biletu i użyć opcji „Zawieś bilet”, „Odwieś bilet”. Zawieszony okres ważności biletu zostanie automatycznie dodany. 

Strona informacyjna

Podstawa prawna

Did not find the information?