- Knowledge base
-
/
Transport i drogownictwo
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- / Transport publiczny
- / Bilety
null Zawieś bilet komunikacji miejskiej – zasady
Zawiesić można bilety imienne:
- 30 i 90-dniowe, ważne w dowolnej strefie biletowej, bilety warszawiaka, metropolitalne, roczne dla rodzin z trojgiem dzieci oraz bilety seniora.
- 30 i 90-dniowe, ważne w dowolnej strefie biletowej, bilety warszawiaka oraz bilety seniora – dostępne w aplikacji mobiWawa.
[!] Bilety na okaziciela nie mogą być zawieszone.
Zasady zawieszenia ważności biletów długookresowych imiennych
Wejdź na stronę zawieswkm.wtp.waw.pl i podaj numer karty, na której jest zakodowany bilet.
Zasady:
-
Ważność biletu zawiesić można maksymalnie 3 razy w roku kalendarzowym.
-
Bilet może zostać zawieszony na nie mniej niż 5 kolejnych dni kalendarzowych.
-
Nie dokonuje się zawieszenia biletu, gdy jego okres ważności jest krótszy niż 5 dni.
-
Zawieszenie ważności biletu następuje na podstawie zgłoszenia dokonanego przez pasażera za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej.
-
Termin zawieszenia biegnie od dnia zgłoszenia zawieszenia przez pasażera do dnia poprzedzającego jego odwieszenie, lub do dnia następującego po dacie wygaśnięcia ważności zawieszonego biletu.
-
Nie wlicza się do zawieszenia okresu ważności biletu, zakupionego po zgłoszeniu zawieszenia.
-
Nie dokonuje się kolejnego zawieszenia, jeżeli wcześniej zawieszony bilet nie został odwieszony.
-
Platforma https://zawieswkm.wtp.waw.pl/ nie jest powiązana z systemem biletowym, zatem zgłoszenie zawieszenia nie powoduje zablokowania karty, przez co w kasownikach/bramkach metra/urządzeniach kontrolerskich widnieć będzie data ważności biletu nadana w trakcie jego aktywacji.
-
Odwieszenie ważności biletu następuje na podstawie zgłoszenia dokonanego przez stronę https://zawieswkm.wtp.waw.pl/odwies lub osobiście w Punkcie Obsługi Pasażerów. Zgłoszenie odwieszenia biletu nie wpływa na zapis danych znajdujących się na karcie (w tym na datę jego ważności).
-
Okazanie do kontroli biletowej zawieszonego biletu skutkuje:
-
utratą możliwości zakodowania niewykorzystanej liczby dni zawieszonego biletu,
-
utratą możliwości ubiegania się o zwrot kwoty odpowiadającej niewykorzystanym dniom zawieszonego biletu.
-
Zawieszone dni należy odebrać w terminie 6 miesięcy od dnia zgłoszenia odwieszenia biletu. W przypadku braku zgłoszenia odwieszenia lub zgłoszenia odwieszenia po terminie ważności biletu nadanej podczas jego aktywacji, możliwe jest przekodowanie lub zwrot kwoty za uprzednio zawieszony bilet w terminie 6 miesięcy od dnia następującego po dacie wygaśnięcia ważności zawieszonego biletu.
-
Odbiór (zakodowanie) zawieszonych dni następuje wyłącznie w Punkcie Obsługi Pasażerów.
-
W aplikacji mobiWawa, bilety zawiesza się i odwiesza bezpośrednio w aplikacji, bez używania strony internetowej. Wystarczy wejść w szczegóły aktywnego biletu i użyć opcji „Zawieś bilet”, „Odwieś bilet”. Zawieszony okres ważności biletu zostanie automatycznie dodany.
Zasady odwieszenia ważności biletów długookresowych imiennych
Odwieś bilet:
- przez stronę zawieswkm.wtp.waw.pl/odwies lub
- osobiście w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażerów.
Zasady:
-
Odwieszenie ważności biletu następuje na podstawie zgłoszenia dokonanego przez stronę https://zawieswkm.wtp.waw.pl/odwies lub osobiście w Punkcie Obsługi Pasażerów. Zgłoszenie odwieszenia biletu nie wpływa na zapis danych znajdujących się na karcie (w tym na datę jego ważności).
-
Zawieszone dni należy odebrać w terminie 6 miesięcy od dnia zgłoszenia odwieszenia biletu. W przypadku braku zgłoszenia odwieszenia lub zgłoszenia odwieszenia po terminie ważności biletu nadanej podczas jego aktywacji, możliwe jest przekodowanie lub zwrot kwoty za uprzednio zawieszony bilet w terminie 6 miesięcy od dnia następującego po dacie wygaśnięcia ważności zawieszonego biletu.
-
Odbiór (zakodowanie) zawieszonych dni następuje wyłącznie w Punkcie Obsługi Pasażerów.
-
W aplikacji mobiWawa, bilety zawiesza się i odwiesza bezpośrednio w aplikacji, bez używania strony internetowej. Wystarczy wejść w szczegóły aktywnego biletu i użyć opcji „Zawieś bilet”, „Odwieś bilet”. Zawieszony okres ważności biletu zostanie automatycznie dodany.


