- Baza wiedzy
-
/
Sprawy obywatelskie
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- Transport i drogownictwo
- / Sprawy repatriantów
Sprawy repatriantów
null Zwrot części kosztów poniesionych na podnoszenie kwalifikacji zawodowych repatrianta
Jeśli jesteś repatriantem, który mieszka w Warszawie, to Prezydent m.st. Warszawy może zapewnić Ci aktywizację zawodową w postaci zwrotu części kosztu poniesionego na podnoszenie kwalifikacji zawodowych.
Krok po kroku
- W sekcji „Miejsce złożenia i odbioru” sprawdź, gdzie i w jaki sposób możesz złożyć wniosek.
- Przygotuj wniosek wraz z uzasadnieniem.
- Dołącz do wniosku wymagane dokumenty.
- Złóż wniosek.
- Po weryfikacji wniosku przekażemy Ci informację o sposobie załatwienia sprawy.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o zwrot części kosztów poniesionych na podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Nie ma wzoru wniosku, dlatego przygotuj go samodzielnie i złóż w formie podania. We wniosku podaj swoje dane, przewidywany koszt podniesienia kwalifikacji oraz uzasadnij, dlaczego powinniśmy przyznać Ci zwrot.
- Oryginały dokumentów, które potwierdzają koszty poniesione na podnoszenie kwalifikacji zawodowych.
- Program nauczania przygotowany przez instytucję szkoleniową.
- Kopia dyplomu lub certyfikatu podniesienia kwalifikacji (oryginał do wglądu) – ten dokument możesz dostarczyć po zakończeniu studiów, kursu lub szkolenia.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych – jeśli we wniosku podasz swój numer telefonu lub adres e-mail.
- Pełnomocnictwo – jeśli w sprawie reprezentuje Cię pełnomocnik. Jeśli chcesz złożyć kopię pełnomocnictwa musi być ona poświadczona przez notariusza albo adwokata lub radcę prawnego, który jest pełnomocnikiem w sprawie.
Jeśli chcesz sprawdzić jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą Klauzulę informacyjną.
Opłaty
W tym postępowaniu nie ma opłat.
Możliwe opłaty dodatkowe:
- 17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecku, wnukowi) lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty.
- 5 zł – opłata za poświadczenie kopii dokumentu za zgodność z oryginałem przez pracownika urzędu. Opłatę liczymy za poświadczenie każdej zaczętej strony.
Opłatę możesz wpłacić:
- przelewem na rachunek bankowy urzędu:
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Centrum Obsługi Podatnika
21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
W tytule przelewu napisz za co wnosisz opłatę np. opłata za pełnomocnictwo dla XXX XXXX w sprawie XXXXX. - w dowolnej kasie Urzędu m.st. Warszawy,
- w opłatomacie – jeśli jest dostępny w miejscu, w którym składasz wniosek.
Miejsce złożenia i odbioru
Dokumenty możesz złożyć:
- osobiście w Kancelarii ogólnej Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa,
- przez internet na stronie ePUAP,
- pocztą na adres Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa.
Składam wniosek w urzędzie
- Napisz wniosek z uzasadnieniem.
- Podpisz wniosek.
- Dołącz do wniosku wymagane dokumenty.
- Złóż wniosek w urzędzie lub wyślij go pocztą na adres korespondencyjny.
Składam wniosek przez internet
Aby skorzystać z tej opcji musisz mieć profil zaufany lub podpis kwalifikowany. Jeśli nie masz jeszcze profilu zaufanego – załóż go online.
- Wejdź na elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP) – epuap.gov.pl.
- Napisz wniosek i dołącz wymagane dokumenty.
- Złóż wniosek.
Jak będziemy przekazywać Ci pisma w sprawie
Pisma w sprawie przekażemy Ci na adres korespondencyjny, który podasz we wniosku (pocztą, przez ePUAP).
Pisma w sprawie możesz też odebrać osobiście w urzędzie, w którym złożysz wniosek. Zanim to zrobisz – skontaktuj się i umów z pracownikiem urzędu.
Termin odpowiedzi
Na Twój wniosek odpowiemy w terminie 30 dni od jego złożenia wniosku z kompletem dokumentów. Jeśli Twój wniosek będzie zawierać braki lub nie dołączysz wymaganych dokumentów, czas rozpatrzenia wniosku będzie wydłużony.
Po rozpatrzeniu wniosku:
- otrzymasz od nas pismo lub
- zaprosimy Cię na podpisanie umowy do Biura Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy, ul. Kruczkowskiego 2, 00-412 Warszawa.
Tryb odwoławczy
W tej sprawie nie ma trybu odwoławczego.
Uwagi
- Jeżeli do załatwienia Twojej sprawy będziemy potrzebowali dodatkowych dokumentów, poprosimy Cię o ich dostarczenie.
- Zwrot części kosztu może nastąpić na podstawie umowy zawartej pomiędzy Prezydentem m.st. Warszawy a repatriantem.
- Wysokość pomocy to połowa kosztu poniesionego przez repatrianta na podnoszenie kwalifikacji zawodowych, jednak nie więcej niż równowartość dwukrotnego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w kwartale, który poprzedza dzień zawarcia umowy z Prezydentem m.st. Warszawy.
- Środki finansowe na pokrycie kosztu aktywizacji możemy wypłacić do 5 lat od dnia, w którym repatriant nabył polskie obywatelstwo.
Podstawa prawna
Art. 23a ustawy z 9 listopada 2000 r. o repatriacji.
Wersja 1.0 z 5.04.2024 r.