null Zwrot części kosztów poniesionych na podnoszenie kwalifikacji zawodowych repatrianta

Jeśli jesteś repatriantem, który mieszka w Warszawie, to Prezydent m.st. Warszawy może zapewnić Ci aktywizację zawodową w postaci zwrotu części kosztu poniesionego na podnoszenie kwalifikacji zawodowych.

Krok po kroku

  1. W sekcji „Miejsce złożenia i odbioru” sprawdź, gdzie i w jaki sposób możesz złożyć wniosek.
  2. Przygotuj wniosek wraz z uzasadnieniem.
  3. Dołącz do wniosku wymagane dokumenty.
  4. Złóż wniosek.
  5. Po weryfikacji wniosku przekażemy Ci informację o sposobie załatwienia sprawy.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o zwrot części kosztów poniesionych na podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Nie ma wzoru wniosku, dlatego przygotuj go samodzielnie i złóż w formie podania. We wniosku podaj swoje dane, przewidywany koszt podniesienia kwalifikacji oraz uzasadnij, dlaczego powinniśmy przyznać Ci zwrot.
  2. Oryginały dokumentów, które potwierdzają koszty poniesione na podnoszenie kwalifikacji zawodowych.
  3. Program nauczania przygotowany przez instytucję szkoleniową.
  4. Kopia dyplomu lub certyfikatu podniesienia kwalifikacji (oryginał do wglądu) – ten dokument możesz dostarczyć po zakończeniu studiów, kursu lub szkolenia.
  5. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych – jeśli we wniosku podasz swój numer telefonu lub adres e-mail.
  6. Pełnomocnictwo – jeśli w sprawie reprezentuje Cię pełnomocnik. Jeśli chcesz złożyć kopię pełnomocnictwa musi być ona poświadczona przez notariusza albo adwokata lub radcę prawnego, który jest pełnomocnikiem w sprawie.

Jeśli chcesz sprawdzić jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą Klauzulę informacyjną.

Opłaty

W tym postępowaniu nie ma opłat.
Możliwe opłaty dodatkowe:

  1. 17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecku, wnukowi) lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty.
  2. 5 zł – opłata za poświadczenie kopii dokumentu za zgodność z oryginałem przez pracownika urzędu. Opłatę liczymy za poświadczenie każdej zaczętej strony.

Opłatę możesz wpłacić:

  • przelewem na rachunek bankowy urzędu:
    Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
    Centrum Obsługi Podatnika
    21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
    W tytule przelewu napisz za co wnosisz opłatę np. opłata za pełnomocnictwo dla XXX XXXX w sprawie XXXXX.
  • w dowolnej kasie Urzędu m.st. Warszawy,
  • w opłatomacie – jeśli jest dostępny w miejscu, w którym składasz wniosek.

Miejsce złożenia i odbioru


Dokumenty możesz złożyć:

  • osobiście w Kancelarii ogólnej Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa,
  • przez internet na stronie ePUAP, 
  • pocztą na adres Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa.

Składam wniosek w urzędzie

  1. Napisz wniosek z uzasadnieniem.
  2. Podpisz wniosek.
  3. Dołącz do wniosku wymagane dokumenty.
  4. Złóż wniosek w urzędzie lub wyślij go pocztą na adres korespondencyjny.

Składam wniosek przez internet
Aby skorzystać z tej opcji musisz mieć profil zaufany lub podpis kwalifikowany. Jeśli nie masz jeszcze profilu zaufanego – załóż go online.

  1. Wejdź na elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP) – epuap.gov.pl.
  2. Napisz wniosek i dołącz wymagane dokumenty.
  3. Złóż wniosek.

Jak będziemy przekazywać Ci pisma w sprawie 
Pisma w sprawie przekażemy Ci na adres korespondencyjny, który podasz we wniosku (pocztą, przez ePUAP).
Pisma w sprawie możesz też odebrać osobiście w urzędzie, w którym złożysz wniosek. Zanim to zrobisz – skontaktuj się i umów z pracownikiem urzędu.

Jednostka odpowiedzialna

Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. warszawy.

Termin odpowiedzi

Na Twój wniosek odpowiemy w terminie 30 dni od jego złożenia wniosku z kompletem dokumentów. Jeśli Twój wniosek będzie zawierać braki lub nie dołączysz wymaganych dokumentów, czas rozpatrzenia wniosku będzie wydłużony.
Po rozpatrzeniu wniosku:

  • otrzymasz od nas pismo lub
  • zaprosimy Cię na podpisanie umowy do Biura Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy, ul. Kruczkowskiego 2, 00-412 Warszawa.

Tryb odwoławczy

W tej sprawie nie ma trybu odwoławczego.

Uwagi

  1. Jeżeli do załatwienia Twojej sprawy będziemy potrzebowali dodatkowych dokumentów, poprosimy Cię o ich dostarczenie.
  2. Zwrot części kosztu może nastąpić na podstawie umowy zawartej pomiędzy Prezydentem m.st. Warszawy a repatriantem.
  3. Wysokość pomocy to połowa kosztu poniesionego przez repatrianta na podnoszenie kwalifikacji zawodowych, jednak nie więcej niż równowartość dwukrotnego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w kwartale, który poprzedza dzień zawarcia umowy z Prezydentem m.st. Warszawy.
  4. Środki finansowe na pokrycie kosztu aktywizacji możemy wypłacić do 5 lat od dnia, w którym repatriant nabył polskie obywatelstwo.

Podstawa prawna

Art. 23a ustawy z 9 listopada 2000 r. o repatriacji.

Wersja 1.0 z 5.04.2024 r.

Nie znalazłeś informacji?