Zgłoszenie jubileuszu długoletniego pożycia małżeńskiego

null Zgłoszenie Jubileuszu długoletniego pożycia małżeńskiego

Jeśli małżonkowie przeżyli w jednym nieprzerwanym związku małżeńskim co najmniej 50 lat, mogą być odznaczeni Medalem za Długoletnie Pożycie Małżeńskie

Krok po kroku

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony i podpisany formularz.
  2. Podpisana przez jubilatów zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
  3. Do wglądu: dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport) osoby zgłaszającej jubileusz.

Jeśli chcesz sprawdzić jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą Klauzulę informacyjną.

Opłaty

Nie musisz płacić za zgłoszenie jubileuszu.

Miejsce złożenia i odbioru

Jubileusz możesz zgłosić:

Jak poinformujemy Cię o załatwieniu sprawy
Medale za Długoletnie Pożycie Małżeńskie wręcza Prezydent m.st. Warszawy na uroczystości organizowanej przez Urząd m.st. Warszawy. O terminie wręczenia medali poinformuje Was Gabinet Prezydenta m.st. Warszawy pismem z zaproszeniem na adres wskazany we wniosku.

Jednostka odpowiedzialna

Urząd Stanu Cywilnego m.st. Warszawy odpowiada za przekazanie wniosku o odznaczenie jubilatów medalem do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego.

Termin odpowiedzi

Przepisy nie przewidują terminu na załatwienie sprawy.

Tryb odwoławczy

W tej sprawie nie ma trybu odwoławczego.

Uwagi

  1. Nie tylko małżonkowie mogą zgłosić jubileusz. Mogą to być ich dzieci, wnuki, sąsiedzi itd. Osoba zgłaszająca musi mieć ze sobą formularz z danymi do wniosku i zgodę na przetwarzanie danych osobowych podpisaną przez jubilatów.
  2. Zadanie USC m.st. Warszawy polega na przygotowaniu projektu wniosku o odznaczenie medalem i przesłaniu go do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego. Wojewoda Mazowiecki występuje następnie z wnioskiem do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej o nadanie Medalu za Długoletnie Pożycie Małżeńskie.

Podstawa prawna

Wersja 1.0 z 22.01.2024 r.

Nie znalazłeś informacji?