- Baza wiedzy
-
/
Sprawy obywatelskie
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- Transport i drogownictwo
- / Urząd Stanu Cywilnego
-
/
Odtwarzanie treści aktów stanu cywilnego
- Dokonywanie zmian w aktach stanu cywilnego
- Przeniesienie zagranicznego aktu stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego
- Rejestracja małżeństw
- Rejestracja urodzeń
- Rejestracja zgonów
- Sporządzenie testamentu przed Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego
- Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego i zaświadczeń
- Zdarzenie z zakresu stanu cywilnego, które nastąpiło za granicą i nie zostało zarejestrowane
- Zgłoszenie jubileuszu długoletniego pożycia małżeńskiego
- Zmiana imienia lub nazwiska
Odtwarzanie treści aktów stanu cywilnego
null Odtworzenie treści aktu stanu cywilnego
Krok po kroku
- Pobierz, wypełnij wniosek (patrz: "Załączniki do pobrania").
- Zabierz ze sobą wymagane dokumenty (wykaz poniżej).
- Nie zapomnij swojego dokumentu tożsamości.
- Udaj się do siedziby USC m.st. Warszawy przy ul. T. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa.
- Na miejscu dokonasz opłaty skarbowej. Opłaty skarbowej możesz dokonać wcześniej przelewem na rachunek bankowy Urzędu m.st. Warszawy.
Wymagane dokumenty
Odtworzenie treści aktu stanu cywilnego sporządzonego w kraju:
- Podanie z oświadczeniem strony, że uprzednio nie występowała z wnioskiem o odtworzenie aktu urodzenia / aktu małżeństwa/ aktu zgonu w postępowaniu sądowym lub administracyjnym.
- Zaświadczenie z USC o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego.
- Inne dokumenty urzędowe do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
- Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
Opłaty
39 zł – opłata skarbowa za wydanie odpisu zupełnego po odtworzeniu aktu stanu cywilnego.
Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy lub w dowolnej kasie urzędu:
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Centrum Obsługi Podatnika
21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
bądź bezpośrednio w opłatomacie w siedzibie przy ul. T. Chałubińskiego 8 w Warszawie.
Miejsce złożenia i odbioru
Urząd Stanu Cywilnego m.st. Warszawy z siedzibą przy ul. T. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa.
Termin odpowiedzi
Bez zbędnej zwłoki, zgodnie z kolejnością wpływających wniosków.
Tryb odwoławczy
Od decyzji odmownej, wydanej przez Kierownika USC m.st. Warszawy, przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Uwagi
- Treść aktu stanu cywilnego wraz ze wzmiankami dodatkowymi odtwarza się w razie zaginięcia lub zniszczenia całości lub części księgi stanu cywilnego.
- Podstawą odtworzenia treści aktu stanu cywilnego są odpisy zaginionego aktu, inne dokumenty przedstawione przez wnioskodawcę, potwierdzające sporządzenie aktu oraz dane, które były w nim zawarte.
- Do złożenia wniosku o odtworzenie treści aktu stanu cywilnego uprawniona jest osoba, której akt dotyczy, lub inna osoba, która wykaże interes prawny lub interes faktyczny w przypadku odtworzenia aktu zgonu.