Dokonywanie zmian w aktach stanu cywilnego
Wstecz
Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
Krok po kroku
- Przyjdź do siedziby:
- Wydziału Rejestracji Stanu Cywilnego, w którym był sporządzony akt, w przypadku konieczności uzupełnienia aktu z roku bieżącego,
- Wydziału Archiwalnych Ksiąg Stanu Cywilnego, w przypadku aktów sporządzonych w latach ubiegłych.
- Zapłać opłatę skarbową w wysokości 39 zł na konto urzędu.
- Złóż wniosek o uzupełnienie aktu stanu cywilnego.
- Nie zapomnij swojego dokumentu tożsamości.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o uzupełnienie aktu stanu cywilnego.
- Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
- Dokumenty, o których mowa poniżej w sekcji „Uwagi”.
- Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
Opłaty
39 zł - opłata skarbowa za uzupełnienie aktu stanu cywilnego.
Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy lub w dowolnej kasie urzędu:
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Centrum Obsługi Podatnika
21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
Miejsce złożenia i odbioru
Jednostka odpowiedzialna
Termin odpowiedzi
- Bez zbędnej zwłoki.
- Do 1 miesiąca sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego.
Tryb odwoławczy
Od decyzji odmownej, wydanej przez Kierownika USC m.st. Warszawy, przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Uwagi
- Akt stanu cywilnego nie zawierający wszystkich danych przewidzianych przepisami ustawy może być uzupełniony na wniosek osoby zainteresowanej, na podstawie dowodu z dokumentów, jakimi są inne akty stanu cywilnego lub akta zbiorowe prowadzone dla tego aktu.
- W przypadku uzupełnienia na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, dokumenty należy przedłożyć wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
Pliki do pobrania:
Zobacz też:
-
Sprostowanie aktu stanu cywilnego
-
Odtworzenie treści aktu stanu cywilnego
-
Księgi aktów stanu cywilnego znajdujące się w USC m.st. Warszawy - księgi zabużańskie
-
Przeniesienie zagranicznego aktu stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego
-
Rejestracja zdarzenia z zakresu stanu cywilnego, które nastąpiło za granicą i nie zostało zarejestrowane
-
Wydanie odpisu zupełnego, skróconego aktu stanu cywilnego lub zaświadczenia
-
Sporządzenie testamentu przed Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego
-
Odtworzenie treści zagranicznego dokumentu stanu cywilnego
-
Zgłoszenie zgonu